AMOK-procedure: agenten leren schutters uit te schakelen

Auteur Topic: AMOK-procedure: agenten leren schutters uit te schakelen  (gelezen 70091 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #20 Gepost op: 10 april 2011, 22:01:46
Als we op dezelfde melding rijden en jou maatje wil/kan/durft niet, ga ik direct met je mee naar binnen.

Nou jullie zijn buren dus de kans is aanwezig dat jullie tegen zo'n situatie gaan aanlopen.........


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 10 april 2011, 22:17:42
Daarnaast weet ik niet of de collega's in Hollands-Midden al AMOK getraind zijn ....
Er is wel AMOK getraind, zoals ook blijkt uit dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=44351 (ironisch genoeg ook in Alphen).

Maar of dit consequent is gedaan (en bijgehouden) weet ik niet.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 10 april 2011, 23:02:59
Er is wel AMOK getraind,

Dat wil niet zeggen dat alle straatdienders de AMOK al hebben gehad. In de meeste regio's zijn eerst de ROG/VAG/OG/GBO/AE's opgeleid door de AT's. Langzaam volgen de gewone dienders ...

Is denk ik wel een kwestie van een mentaliteitsverandering binnen de Nederlandse politie. Veel collega's lopen niet met het (standaard) kogelwerende vest rond of stappen in een dienstvoertuig zonder te checken of de zware vesten wel achterin liggen ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #23 Gepost op: 11 april 2011, 20:06:39
Ik moet het allemaal nog zien. De gemiddelde diender die nu van school komt is niet zo van het nemen van besluiten. Afwachten tot de leiding er is en dan doen we maar iets. Ja, dit is mijn eigen mening.

Denk dat de meeste collega's die al iets mee hebben gemaakt dit wel zullen doen, maar het valt en stand met de gedachte van je weet wel.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #24 Gepost op: 11 april 2011, 20:09:48
Ik moet het allemaal nog zien. De gemiddelde diender die nu van school komt is niet zo van het nemen van besluiten. Afwachten tot de leiding er is en dan doen we maar iets. Ja, dit is mijn eigen mening.

Ja papieren tijgers zijn we tegenwoordig bij de politie.......(helaas)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 11 april 2011, 20:11:33
Ik moet het allemaal nog zien. De gemiddelde diender die nu van school komt is niet zo van het nemen van besluiten. Afwachten tot de leiding er is en dan doen we maar iets. Ja, dit is mijn eigen mening.

Denk dat de meeste collega's die al iets mee hebben gemaakt dit wel zullen doen, maar het valt en stand met de gedachte van je weet wel.

Tsja, mijn ervaringen zijn toch echt 100% tegenovergesteld ... Mensen die al langer bij de baas zitten wachten op een leidinggevende, omdat ze dat gewend zijn of omdat ze alle nieuwe ontwikkelingen niet (helemaal) hebben bijgehouden.
Mensen die niet helemaal in de wetgeving zitten en eerst een OvDP gaan bellen of ze nou wel of niet naar binnen mogen terwijl er een mogelijk slachtoffer binnen ligt is daar een voorbeeld van  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #26 Gepost op: 11 april 2011, 20:13:46
Tsja, mijn ervaringen zijn toch echt 100% tegenovergesteld ...

De mijne ook.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Gast

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 11 april 2011, 20:45:05
... direct hun kogelwerende vesten hebben aangetrokken. ...

Welk vest wordt er dan onder het overhemd gedragen, en moet je dit eerst uittrekken voor je je kogelwerende vest eroverheen aantrekt of is het vest/overhemd/vest met ook meer beschermende waarde?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #28 Gepost op: 11 april 2011, 20:50:49
Welk vest wordt er dan onder het overhemd gedragen, en moet je dit eerst uittrekken voor je je kogelwerende vest eroverheen aantrekt of is het vest/overhemd/vest met ook meer beschermende waarde?

Ik denk dat jij de zogenaamde witte vesten bedoeld? Dit zijn voornamelijk steekwerende vesten en als deze ook
van een kogelwerende versie zijn hebben deze echter maar een beperkte stopfunctie. Uit mijn hoofd zijn dat Cat 1
vesten die hooguit .22 kogels kunnen tegen houden. Echter verschilt volgens mij ook weer per regio wat voor type
vesten er worden verstrekt.

Over het draag comfort kan ik alleen vertellen uit tweede hand, het schijnt dat ze niet echt lekker zitten als je ook de
zwarte vesten over het uniform heen aantrekt. Maar vaak zijn dit soort vesten maar voor een tijdelijke periode aan
en heb je ze dan echt wel nodig, dus dan zal je denk ik ook niet gaan klagen als het even niet lekker zit.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #29 Gepost op: 11 april 2011, 21:00:45
Welk vest wordt er dan onder het overhemd gedragen, en moet je dit eerst uittrekken voor je je kogelwerende vest eroverheen aantrekt of is het vest/overhemd/vest met ook meer beschermende waarde?

Het vest onder het overhemd is gewoon het standaard vest van de politie. Beschermd tegen naalden, messen en eigen munitie. Het extra vest in de vtgn is een pantservest. Deze beschermd tegen de overige soorten munitie en scherven van granaten.

Laatst toevallig even nagevraagd bij de jaarlijkse controle van het standaardvest. Hoe en wat igv het moeten dragen van het pantservest. Deze kan er gewoon overheen worden gedragen. De controleur adviseerde alleen wel om je borstzakken leeg te halen. Dit ivm mogelijke treffers op het pantservest. Er zit dan ruimte tussen de twee vesten en dit schijn dan behoorlijk pijnlijk te worden als je zou worden geraakt.