Opleiding tot ambulancechauffeur

Auteur Topic: Opleiding tot ambulancechauffeur  (gelezen 222057 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #110 Gepost op: 19 februari 2011, 13:23:22
Hallo leden,

Ik ben al een hele poos geinteresseerd in de hulpverlenings branche (ambulance chauffeur), en ik heb de beslissing gemaakt dat ik me hier helemaal voor in ga zetten. Nu heb ik al behoorlijk wat informatie verzameld alleen weet ik niet helemaal hoe ik dit het beste kan aanpakken aangezien het vrijwel voor iedereen anders is.

Aangezien de brandweer in mijn regio redelijk wat mensen zoekt, heb ik een tijd geleden hier contact mee opgenomen en wil ik naast mijn huidige baan dit vrijwillig ernaast doen.

Nu zou ik graag willen weten of dit een goede basis is dat als ik een paar jaar bij de vrijwillige brandweer werk om de sfeer te proeven binnen de hulpverlenings branche, levenservaring en EHBO. Nu weet ik niet of je bij de vrijwillige brandweer een reanimatie diploma moet halen, maar deze ben ik bereid te halen. Eerste estantie ben ik van plan om behoorlijke periode bij de brandweer te werken, aangezien me dit erg leuk lijkt.

Aangezien ik in het bezit ben van een B-rijbewijs wil ik ook het C rijbewijs er achter aan doen.
Kortom, is de brandweer een goed opzetje om uit eindelijk bij een ambulancedienst te werken? of kom ik dan nog echt behoorlijk wat te kort en kan ik beter proberen om bij een meditaxi te komen?

Alvast bedankt!
Groet Joriën.  

Vergis je niet in het werk van de brandweer. Vrijwillig of niet je bent zeker 2 jaar bezig om alle diploma's en opleidingen te halen als je tenminste door alle sollicitatieprocedures en keuringen komt. Maar het is zeker een goed basis als je ambulancechauffeur wil worden, denk ik.


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #111 Gepost op: 19 februari 2011, 14:06:32
Bedankt voor de reacties, lijkt me zelf ook een goede keuze om dit eerst te gaan doen.
Aangezien ik nu 19 jaar ben, heb ik zeker genoeg tijd om alle diploma's te behalen en me goed te richten op de toekomst.

We gaan er helemaal voor!

Groet Joriën


Kala

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #112 Gepost op: 2 april 2011, 09:39:51
Beste forum-leden,

Onlangs heb ik gesolliciteerd bij een ambulancedienst  in de regio Haaglanden. In eerste instantie leek de kans om geselecteerd te worden een beetje verkeken aangezien er ongeveer 100 reactie waren binnengekomen op de vacature van ambulancechauffeur. Echter de dag nadat ik dit te horen kreeg werd ik gebeld met de vraag wanneer ik kon langskomen om een dienst mee te draaien!!!  098uo

Tijdens deze dienst heb ik heeeeel veel uitgelegd gekregen van de werkbegeleider aldaar en ondanks het feit dat we maar 1 rit kregen (A1) heb ik een behoorlijk goed beeld gekregen van de werkzaamheden en verantwoordelijkheden van de chauffeur. Ik ben nog zekerder van mijn zaak en weet dat dit echt is wat ik wil  O0. De vraag is nu alleen, zijn zij ook positief gestemd? Volgens de werkbegeleider zijn er nog 2 andere die een uitnodiging hebben ontvangen. Maandagochtend kan ik bellen om het een en ander door te nemen...

Ik kan niet wachten en hoop echt dat ik het wordt  ;)


Groet,
Kelvin
Binnenkort ambulancechauffeur in opleiding!


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #113 Gepost op: 3 april 2011, 00:07:01
Beste forum-leden,

Onlangs heb ik gesolliciteerd bij een ambulancedienst  in de regio Haaglanden. In eerste instantie leek de kans om geselecteerd te worden een beetje verkeken aangezien er ongeveer 100 reactie waren binnengekomen op de vacature van ambulancechauffeur. Echter de dag nadat ik dit te horen kreeg werd ik gebeld met de vraag wanneer ik kon langskomen om een dienst mee te draaien!!!  098uo

Tijdens deze dienst heb ik heeeeel veel uitgelegd gekregen van de werkbegeleider aldaar en ondanks het feit dat we maar 1 rit kregen (A1) heb ik een behoorlijk goed beeld gekregen van de werkzaamheden en verantwoordelijkheden van de chauffeur. Ik ben nog zekerder van mijn zaak en weet dat dit echt is wat ik wil  O0. De vraag is nu alleen, zijn zij ook positief gestemd? Volgens de werkbegeleider zijn er nog 2 andere die een uitnodiging hebben ontvangen. Maandagochtend kan ik bellen om het een en ander door te nemen...

Ik kan niet wachten en hoop echt dat ik het wordt  ;)


Groet,
Kelvin

Klinkt goed, succes  O0
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Kala

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #114 Gepost op: 12 april 2011, 07:56:53
Vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek   098uo  O0  098uo

De zenuwen duren voort...
Binnenkort ambulancechauffeur in opleiding!


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #115 Gepost op: 13 april 2011, 02:38:42
O0 succes!!!!!!!!!!!!!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #116 Gepost op: 13 april 2011, 10:33:21
Succes, en laat de afloop even weten hier!  O0


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #117 Gepost op: 13 april 2011, 10:42:04
Spannend zeg, we duimen mee!

Succes!  O0


Kala

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #118 Gepost op: 13 april 2011, 13:04:58
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

Momenteel kan ik aan weinig andere dingen denken en verheug ik me enorm op vrijdag. Ik zal hier uiteraard alle ontwikkelingen mbt de sollicitatie laten weten in de hoop dat ik jullie in het eerstvolgende bericht kan laten weten dat ik ben aangenomen.

 ;)
Binnenkort ambulancechauffeur in opleiding!


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #119 Gepost op: 14 april 2011, 10:43:00
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

Momenteel kan ik aan weinig andere dingen denken en verheug ik me enorm op vrijdag. Ik zal hier uiteraard alle ontwikkelingen mbt de sollicitatie laten weten in de hoop dat ik jullie in het eerstvolgende bericht kan laten weten dat ik ben aangenomen.

 ;)

Nou nog één dagje!  
Krijg je het morgen meteen te weten? of moet je dan nog een aantal dagen/weken wachten op het verlossende antwoord  O0