Opleiding tot ambulancechauffeur

Auteur Topic: Opleiding tot ambulancechauffeur  (gelezen 221824 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Niels

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #70 Gepost op: 3 april 2010, 22:33:52
ervaring in de zorg is het enigste dat ik mis...

aan welke detacheringsorganisaties denk jij dan?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #71 Gepost op: 8 april 2010, 18:54:48
confetticonfesso, ambucare, ambuwerk... uitzendbureau's genoeg... bij mij op de post wordt nu ook een nieuwe collega voor een uitzendbureau ingewerkt...

vacatures:
http://www.vza.nl/uploads/pdf/ACH%20Zaandam%202010-3-22.pdf
http://www.vza.nl/uploads/pdf/ACH%20Purmerend%202010-03-30.pdf

binnenkort waarschijnlijk nog cluster centrum vacatures ook....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Niels

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #72 Gepost op: 9 april 2010, 11:43:06
het merendeel van deze uitzendburo's al eens aangeschreven en krijg dan als antwoord dat men uitsluitend met SOSA  zoeken.... erg lastig want die kan je uitsluitend via een ambulancedienst krijgen


Fireman-nh

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #73 Gepost op: 18 juni 2010, 19:11:21
Ik lees hier dat men in dienst moet zijn bij een ambulancedienst om de opleiding tot Ambu-chauffeur te kunnen doen. Dit is deels waar......... juist voor degene die hem zelf willen bekostigen (of hun werkgever) dan is er de mogelijkheid een stageovereenkomst aan te gaan met de Ambu-dienst. Gewoon even contact opnemen. Vaak volgt er wel een gesprek met een commissie omdat ze het niet zomaar doen. Let wel, het vraagt veel energie want je bent verplicht om een aantal diensten gedraaid te hebben om examen te mogen doen. Naast je huidige baan de opleiding volgen is bijna niet te doen. Ik spreek uit ervaring!


Quiz

  • Ambulancecheuffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #74 Gepost op: 11 juli 2010, 13:51:56
zoals hier boven al geschreven is het mogelijk om de sosa zelf te bekostigen, echter moet je dan idd een stage overeenkomst hebben met een ambu dienst. het risico is dan dat jezelf een bedrag van 11,860 investeert en nog 0,0% garantie hebt op een baan.

juist om die reden (koste ed) zal een confesso of welk ander bedrijf dan ook niemand aannemen en zeggen "ga jij lekker op onze kosten de sosa halen" ik weet dat het bij confesso wel zo gebeurt met verpleegkundigen die al een tijdje bij confesso werken en dan als ambupleeg willen.


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #75 Gepost op: 21 juli 2010, 14:06:51
Ik zit al een ruime tijd te denken om ambulancechauffeur te worden.
Via een kennis van me vader heb ik vorig jaar 2 dagen mee mogen rijden met de ambulancedienst gelderland midden.
Hierbij heb ik wel een goed beeld gekregen van het werk, en heb dus ook gezien dat het echt wat voor mij is.
Kijk er zijn zat mensen die deze job willen hebben, en moet ik dus wel investeren om dus zeg maar ''aantrekkelijk'' te zijn voor een ambulancedienst.
(vrachtwagenrijbewijs)
Dit is natuurlijk niet erg want als je iets wil dan moet je er ook voor gaan, alleen ik heb ook een eigen huis, een gezin met een baby en een zeer goed betaalde baan nu.
Mischien hebben jullie wat tips  :-\


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #76 Gepost op: 21 juli 2010, 18:29:14
Als je een gezin hebt, job voor onbepaalde tijd en die betaald ook nog eens goed betaald.

Dan denk ik dat je dat ook zeker mee moet laten wegen in je besluitvorming, zeker in de huidige economische tijd. Ik weet niet wat jij "goed betaald" vind, maar een baan als ambulancechauffeur betaald nu ook weer niet super goed...
Om nog maar te zwijgen over het feit dat je héél veel geluk moet hebben om ( als er een vacature is ) ook opgenomen te worden in de procedure.
Aanbod is vaak zo groot...
Wellicht dat je eerst eens bij hulpverleningsorganisaties voor evenementen e.d. te raden kunt gaan ? Of wellicht als huisartschauffeur ( oproepbasis ) ?


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #77 Gepost op: 21 juli 2010, 19:02:22
Nou ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik een goed betaalde baan heb(treinmachinist)
Net wat je zegt, vind ik het zeker in deze economische tijd een moeilijke keuze.
Solliciteren bij MEDITAXI heeft geen zin want je krijgt doodleuk een mail dat ze graag met je verder willen, na het reageren op een vacature en dan hoor je niets meer, zelfs niet na mailtjes en bellen.
Ik heb contact met de SIGMA gehad, en die starten begin 2011 een opleiding en daar kan ik bij mee. zou eigenlijk dit jaar al meedoen maar ivm het papa worden ging dat niet door.
Ben benieuwd naar verdere tips.
Ps: als ik me vast wil verdiepen in de medische kant van het SIGMA gebeuren dus menselijk lichaam enz hebben jullie nog tips van literatuur cq leermatriaal.


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #78 Gepost op: 23 juli 2010, 14:53:43
Ruim 3000 leden, en niemand die me kan helpen? ::)


EdM0

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 23 juli 2010, 15:26:17
Dat zijn vast geen 3000 ambulancechauffeurs  0098

Ik zou zeggen, gewoon je werk behouden en blijven solliciteren bij de ambulancedienst. Mocht je worden aangenomen kan je altijd ontslag nemen. In de tussentijd zou je misschien al wat ervaring kunnen opbouwen/diploma's kunnen behalen die je wat verder kunnen helpen. Bijvoorbeeld EHBO+reanimatie (volgens mij al verplicht voor treinmachinist?). Daarnaast zou je af en toe evenementen kunnen draaien bij het Rode Kruis/EHBO vereniging. Groot rijbewijs had je al?