Opleiding tot ambulancechauffeur

Auteur Topic: Opleiding tot ambulancechauffeur  (gelezen 222628 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #100 Gepost op: 23 januari 2011, 22:38:40
hallo ,
ik heb een vraag, of 1 van jullie weet welke Ambulancediensten ik kan aanschrijven, en hebben jullie ook een adres voor me waar ik het heen moet sturen want ik heb Ambulancedienst zuid holland zuid al aan geschreven en in Barendrecht en ik heb op div sits gekeken maar kom niet verder voor adressen weten jullie misschien nog wat voor mijn ,BVD  e050

Is dit een SOS bericht? Of een serieuze vraag?


lando

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #101 Gepost op: 24 januari 2011, 06:02:09
het is een serieuze vraag, want waar ik kijk op de sites staan er geen adressen, of je wordt door gelinkt naar een andre site.
 en ik weet niet hoe de regios in gedeelt zijn . het komt misschien erg lullig over hoe ik ik het schrijf ,ik kijk wel op sites van de Amubulances maar krijg alleen maar info over de Ambulanceauto, en het werk er van en de mensen maar geen vacature link dus daarom dus nog maals sorry dat het zo lullig over komt :-\ maar het is echt serieus  e050


M

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #102 Gepost op: 24 januari 2011, 11:37:23
eerst maar eens je rijbewijs halen en een beetje levenservaring lijkt me.


lando

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #103 Gepost op: 24 januari 2011, 13:56:52
ok maar ik heb mijn rijbewijs B/B-E en mijn C, dus welke heb ik nog meer nodig dan en ik heb toch een BEETJE levenservaaring in mijn 37 jarige leeftijd mag ik aan nemen toch . 0098


M

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #104 Gepost op: 24 januari 2011, 14:02:00
excuses dan..

maarja.. moet je ook niet bij leeftijd in je profiel 1993 zetten he ;)

telefoonnummers van RAV regios zijn er altijd te vinden.. zie je geen adres.. dan maar even een belletje om te kijken of ze wel op
sollicitaties zitten te wachten


lando

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #105 Gepost op: 24 januari 2011, 15:34:18
aanvaardt, maar volgens mij had ik het niet ingevult dus om die redennen is het verkeertdt gegaan maar ik zal kijken wat je me vertelden bedankt ieder geval  O0


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #106 Gepost op: 24 januari 2011, 16:23:38
hallo ,
ik heb een vraag, of 1 van jullie weet welke Ambulancediensten ik kan aanschrijven, en hebben jullie ook een adres voor me waar ik het heen moet sturen want ik heb Ambulancedienst zuid holland zuid al aan geschreven en in Barendrecht en ik heb op div sits gekeken maar kom niet verder voor adressen weten jullie misschien nog wat voor mijn ,BVD  e050
google? RAV met regionaam geeft wel antwoord denk ik

kijk anders even naar:

http://www.ambulancezorg.nl/NL/overdesector/Pages/ravregios.aspx

klik op een regio en het postadres wordt getoond
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


lando

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #107 Gepost op: 24 januari 2011, 17:27:52
bedankt voor de informatie, hier kom ik zeker verder denk ik, hartstikke bedankt.    O0    098uo


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #108 Gepost op: 17 februari 2011, 16:22:11
Hallo leden,

Ik ben al een hele poos geinteresseerd in de hulpverlenings branche (ambulance chauffeur), en ik heb de beslissing gemaakt dat ik me hier helemaal voor in ga zetten. Nu heb ik al behoorlijk wat informatie verzameld alleen weet ik niet helemaal hoe ik dit het beste kan aanpakken aangezien het vrijwel voor iedereen anders is.

Aangezien de brandweer in mijn regio redelijk wat mensen zoekt, heb ik een tijd geleden hier contact mee opgenomen en wil ik naast mijn huidige baan dit vrijwillig ernaast doen.

Nu zou ik graag willen weten of dit een goede basis is dat als ik een paar jaar bij de vrijwillige brandweer werk om de sfeer te proeven binnen de hulpverlenings branche, levenservaring en EHBO. Nu weet ik niet of je bij de vrijwillige brandweer een reanimatie diploma moet halen, maar deze ben ik bereid te halen. Eerste estantie ben ik van plan om behoorlijke periode bij de brandweer te werken, aangezien me dit erg leuk lijkt.

Aangezien ik in het bezit ben van een B-rijbewijs wil ik ook het C rijbewijs er achter aan doen.
Kortom, is de brandweer een goed opzetje om uit eindelijk bij een ambulancedienst te werken? of kom ik dan nog echt behoorlijk wat te kort en kan ik beter proberen om bij een meditaxi te komen?

Alvast bedankt!
Groet Joriën.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #109 Gepost op: 19 februari 2011, 12:17:34
Als je bij de brandweer of HAP werkt of gewerkt hebt, heb je meestal wel een streepje voor.

Je C-rijbewijs is bij de meeste ambulancediensten inmiddels een vereiste. Misschien kun je die bij de brandweer halen? Al kan ik me voorstellen dat ook daar mensen die het C-rijbewijs al hebben, een streepje voor hebben in de sollicitatieprocedure.
Bij de brandweer krijg je ook reanimatie en EHBO.

En als je een beetje lef hebt (of misschien erg zeker van jezelf bent) kun je ook gewoon de stoute schoenen aantrekken en tijdens kantooruren gewoon even aankloppen bij je plaatselijke ambulancedienst. Als je vervolgens een open sollicitatie stuurt, heeft men er gelijk ''een gezicht'' bij.

Aanvulling: ik zie net op je profiel dat je 19 jr. bent. Dan zou ik zeker de door jouw voorgestelde weg inslaan, namelijk eerst naar de brandweer. Bij de ambulancedienst zoeken ze vaak iets oudere mensen, vanaf een jaar of 25. (een enkele uitzondering daargelaten)