Werken als HAP chauffeur tijdens HBO-V studie

Auteur Topic: Werken als HAP chauffeur tijdens HBO-V studie  (gelezen 58222 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #10 Gepost op: 17 december 2008, 17:20:22
Er is sinds kort een cursus in het leven geroepen voor huisartsenchauffeurs. Dus met alleen een rijbewijs, ehbo en een taxipas kom je dus niet ver meer. Alle chauffeurs worden gecertificeerd, de cursus houd in: Sociale vaardigheden, ehbo, arts assisterende handelingen en 2 dagen rijvaardigheidstraining.


Saskia1990

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 17 december 2008, 20:31:37
Er is sinds kort een cursus in het leven geroepen voor huisartsenchauffeurs. Dus met alleen een rijbewijs, ehbo en een taxipas kom je dus niet ver meer. Alle chauffeurs worden gecertificeerd, de cursus houd in: Sociale vaardigheden, ehbo, arts assisterende handelingen en 2 dagen rijvaardigheidstraining.

Is dit dan een andere cursus dan door Bikkeltje en Heleen Lotus werden genoemd? Zo ja, kun je er dan meer over vertellen?


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #12 Gepost op: 17 december 2008, 22:26:21
Dag Saskia,

mijn 'baas' geeft vooral de voorkeur aan chauffeurs die affiniteit met het vak hebben. Het volgen van een HBO-V is dan zeker een voordeel voor je. Qua rijden, zie de berichten van de anderen. Ik kan je wel uit eigen ervaring vertellen dat de studie HBO-V en het rijden op de huisartsenpost een erg leuke en ook leerzame combinatie is omdat veel artsen je graag het een en ander uit leggen tijdens visites! De te volgen interne opleidingen mogen geen groot probleem zijn om in te plannen. Waarschijnlijk heb je niet alle dagen les en is dat goed te combineren. Op basis van je propedeuse kan je tzt vrijstelling vragen van onderdelen als anatomie, als jouw toekomstige (hopen we) baas dat als cursus geeft. Tegelijk kan je weer proberen extracurriculaire (=buitenschoolse) studiepunten aan te vragen voor de verplichte onderdelen als sociale vaardigheden/agressiehantering en de reanimatietraining. Een win/win situatie lijkt me! Om te kijken of je het werk echt wil doen zou je op de huisartsenpost kunnen vragen of je een dienst mee mag rijden, je weet maar nooit. Dan heb je meteen een goed beeld van wat je allemaal moet doen en kunnen als hap-chauffeur.

Succes, met werk EN studie!
Groet,
Steven


Saskia1990

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 18 december 2008, 10:47:03
Hallo Steven,

Ik heb pas contact gehad met een Huisartsenpost en uiteraard ook gevraagd of ik een keer mee zou mogen rijden met een chauffeur. Die mogelijkheid was er wel maar zowel mijn leeftijd als het nog niet hebben van mijn rijbewijs was een bezwaar.
Ik moest over een 1/2 jaar maar eens terug bellen.
Dt zal ik zeker doen.


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #14 Gepost op: 18 december 2008, 14:02:15
Is dit dan een andere cursus dan door Bikkeltje en Heleen Lotus werden genoemd? Zo ja, kun je er dan meer over vertellen?

Kijk hier maar eens http://www.mai.nl/


Bikkeltje

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 21 december 2008, 18:32:10
Hallo Laura,

Bedankt voor je antwoord dat is precies wat ik wilde weten.

Saskia mocht je meer willen weten dan mag je me een pm sturen, ik combineer de studie HBO-V nml. met het werken op een HAP.

Groetjes, Laura


Saskia1990

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 22 december 2008, 15:02:32
Saskia mocht je meer willen weten dan mag je me een pm sturen, ik combineer de studie HBO-V nml. met het werken op een HAP.

Groetjes, Laura

Dat is aardig van je Laura, maar als we de vragen hier stellen dan kan iedereen die geïnteresseerd is in dit onderwerp mee lezen.

Groetjes Saskia


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #17 Gepost op: 22 december 2008, 16:56:44
Saskia, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog geen rijbewijs hebt en dit nog moet gaan halen en je studie nog moet afmaken.
Dan lijkt het mij inderdaad verstandig om dit eerst maar eens te gaan halen.
Vervolgens eerst maar eens ervaring op gaan doen met het rijden.
Het werk als chauffeur bij een Hap, is niet altijd even rooskleurig als dat je denkt.
Heb je al eens geïnformeerd wat de werkzaamheden inhoud ?
Ik zal hier even een  kleine opsomming doen;

Assisteren bij katheter inbrengen, klaar maken van medicatie, assisteren bij hechten, wonden verbinden, patiënten terug in bed tillen, patiënten verschonen wanneer deze in hun eigen ontlasting en urine liggen  :-X (ik weet het hoort niet bij onze taak, maar het gebeurd).
Dit is nog maar een klein gedeelte en uiteraard zijn er nog meer zaken waar je bij helpt of assisteert.

Verder krijg je bij het in dienst komen eerst de benodigde interne opleiding, rijtraining, het halen van je taxi diploma, slip cursus, en als laatste wat nieuw erbij gekomen is, is het gecertificeerd worden van de rijopleiding waarbij je een examen moet afleggen bij het ccv via het cbr.
Dan mag je ieder jaar nog eens gezellig op herhalings cursus komen.
Of je vrijstelling voor bepaalde cursussen kan krijgen weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat ze hier niet ruimschoots mee om gaan en vele hebben al geprobeerd om vrijstelling te krijgen, wat niet is gelukt.

Ik vindt het goed als je nu al voor bereid op je toekomst en onderzoekt wat je mogelijkheden zijn.
De beste kans van slagen om ergens als hap chauffeur aangenomen te worden, is toch een leeftijd van rond de 23 jaar. Misschien iets eerder dit weet ik ook niet precies.

Ik wens je veel succes met je studie en hopelijk gaat het je nog een keer lukken om als hap chauffeur aan het werk te komen.


Saskia1990

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 23 december 2008, 10:23:47
Saskia, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog geen rijbewijs hebt en dit nog moet gaan halen en je studie nog moet afmaken.
Dan lijkt het mij inderdaad verstandig om dit eerst maar eens te gaan halen.
Vervolgens eerst maar eens ervaring op gaan doen met het rijden.
Het werk als chauffeur bij een Hap, is niet altijd even rooskleurig als dat je denkt.
Heb je al eens geïnformeerd wat de werkzaamheden inhoud ?
Ik zal hier even een  kleine opsomming doen;

Assisteren bij katheter inbrengen, klaar maken van medicatie, assisteren bij hechten, wonden verbinden, patiënten terug in bed tillen, patiënten verschonen wanneer deze in hun eigen ontlasting en urine liggen  :-X (ik weet het hoort niet bij onze taak, maar het gebeurd).
Dit is nog maar een klein gedeelte en uiteraard zijn er nog meer zaken waar je bij helpt of assisteert.

Verder krijg je bij het in dienst komen eerst de benodigde interne opleiding, rijtraining, het halen van je taxi diploma, slip cursus, en als laatste wat nieuw erbij gekomen is, is het gecertificeerd worden van de rijopleiding waarbij je een examen moet afleggen bij het ccv via het cbr.
Dan mag je ieder jaar nog eens gezellig op herhalings cursus komen.
Of je vrijstelling voor bepaalde cursussen kan krijgen weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat ze hier niet ruimschoots mee om gaan en vele hebben al geprobeerd om vrijstelling te krijgen, wat niet is gelukt.

Ik vindt het goed als je nu al voor bereid op je toekomst en onderzoekt wat je mogelijkheden zijn.
De beste kans van slagen om ergens als hap chauffeur aangenomen te worden, is toch een leeftijd van rond de 23 jaar. Misschien iets eerder dit weet ik ook niet precies.

Ik wens je veel succes met je studie en hopelijk gaat het je nog een keer lukken om als hap chauffeur aan het werk te komen.



Hallo Heleen Lotus,

Ik ben bijna 18, ik heb me goed laten informeren en naast de werkzaamheden die u noemt kan het ook gebeuren dat je moet reanimeren danwel assisteren bij een reanimatie, de huisarts kan ook geroepen worden bij iemand die door het lint gaat en dan kun je in een penibele situatie terecht komen.

Natuurlijk weet ik dat ik nog een paar jaartjes geduld moet hebben maar zoals u al zegt ben ik me alvast aan het voorbereiden op mijn toekomst.

Groetjes, Saskia


112Duiven

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 23 december 2008, 12:01:00
Dat is een goeie zaak Saskia!!
Je kan idd heftige dingen meemaken, en dan is het vaak ook wat beter als je een paar jaartjes ouder bent.
Succes iig met je keuzes!