Werken als HAP chauffeur tijdens HBO-V studie

Auteur Topic: Werken als HAP chauffeur tijdens HBO-V studie  (gelezen 58223 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bikkeltje

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 24 december 2008, 18:46:16
Dat is aardig van je Laura, maar als we de vragen hier stellen dan kan iedereen die geïnteresseerd is in dit onderwerp mee lezen.

Groetjes Saskia


Dat is ook prima  ;)


Willem

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #21 Gepost op: 16 maart 2010, 09:01:04
Ik sluit me bij de sprekers aan die vinden dat je beter even kunt wachten. Daarnaast vraag ik me sowieso sterk af of je 'aan de bak' komt zonder rij-ervaring. Ook vraag ik me af of je opleiding wel echt een pré is; als HAP-chauffeur ben je de chauffeur en assistent van een spoedarts. Ik wens je in ieder geval veel succes met je opleiding!

Groet, Willem


pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #22 Gepost op: 16 maart 2010, 11:25:42
Een goede voorbereiding is het halve werk! Tip: als je wel al een rijbewijs hebt maar nog niet kan/wil/gaat werken bij een HAP, doe dan wat extra rijervaring op door part-time als taxichauffeur te gaan werken. Dit werkt in je voordeel bij een sollicitatie als HAP chauffeur en is veelal goed te combineren met een studie.

Overigens: je lijkt me een gouden aanwinst voor iedere HAP. Flexibel inzetbaar doordat je de combinatie maakt met een studie (die is toch veelal overdag, wanneer de HAP dicht is), affiniteit met het werkveld (HBO-V staat neem ik aan voor Verpleging ofzo :)) en leergierig (anders ging je niet studeren maar bollen pellen). Kat in het bakkie! ;)


pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #23 Gepost op: 16 maart 2010, 11:26:55
Ook vraag ik me af of je opleiding wel echt een pré is; als HAP-chauffeur ben je de chauffeur en assistent van een spoedarts.

Dus?


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #24 Gepost op: 16 maart 2010, 11:31:14
Beste mensen,

Hebben jullie niet in de gaten dat het hier om een topic gaat dat al ruim 2 jaar geleden gestart is?
De vraagstelling is helemaal niet meer actueel, alsook de topicstarter is gebanned....

Ruud


pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #25 Gepost op: 16 maart 2010, 13:13:16
Spijtig. Nu zullen we nooit weten hoe het afgelopen is!


WoBaDijk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #26 Gepost op: 7 april 2010, 19:33:02
Gelukkig is de topic starter niet de enige die graag HAP-chauffeur wilde worden. Ik ben zelf op het moment er ook over aan het denken om contact op te nemen met een HAP om te kijken of ik daar misschien binnen kan komen als HAP-chauffeur. Het enige verschil is dat ik geen HBO-V maar geneeskunde doen...

Zijn er ondertussen misschien al meer mensen met ervaring in de combinatie studeren en HAP-chauffeur zijn?


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #27 Gepost op: 8 april 2010, 18:51:22
Ik weet dat de vervoerder waar ik werk. Een voorkeur heeft voor mensen met het taxidiploma. Rijervaring van ong. 4jr ( leeftijd inprincipe vanaf 24jr ) is verplicht. Bij voorkeur zal een student verpleegkunde NIET als eerste gekozen worden. Waarom ?
Dit heeft in het verleden al regelmatig tot vervelende situaties geleid.

Helaas mag ik daar niet verder op in gaan.

Maar, als part-time chauffeur op een taxi, kun je vaak meer verdienen dan als hap-chauffeur !


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #28 Gepost op: 8 april 2010, 21:24:48
Hoi WoBaDijk,

Op de HAPs van Amsterdam werken tig studenten als chauffeur. Velen doen geneeskunde en verpleegkunde. Ze stoppen veel tijd in hun opleiding tot chauffeur, terwijl ze ernaast college volgen etc.

Over het algemeen zijn het hele enthousiaste chauffeurs die ook het CCV examen hebben gehaald en aan kwaliteit niet onderdoen aan de rest.

Groet,
HapAmbu


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #29 Gepost op: 8 april 2010, 21:37:21
Bij Medi Expresse is het ook géén probleem. Mits je maar je taxidiploma behaald.

Het is ook juist prettig. Jonge enthousiaste jongens en meiden met een geneeskundige achtergrond en interesse in datgene waar je mee bezig bent.

De ervaring leert wel dat je deze jongens en meiden soms wel wat meer moet corrigeren. Want ze zijn opvallend vaak op zondagochtend ziek  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur