Werken als HAP chauffeur tijdens HBO-V studie

Auteur Topic: Werken als HAP chauffeur tijdens HBO-V studie  (gelezen 58228 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EdM0

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 8 april 2010, 21:42:54
Ik zit er inderdaad ook aan te denken part-time als hap-chauffeur aan het werk te gaan naast mijn hbo-v. Het duurt echter nog 5 maanden tot ik daadwerkelijk ga beginnen dus is het niet eerst verstandig om als taxi-chauffeur aan de slag te gaan? of willen ze ook wel eens mensen aannemen die nog geen opleiding in de geneeskunde/verpleegkunde volgen. Gelukkig heb ik geen last van de zogenaamde zondagochtend griep  :)


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #31 Gepost op: 8 april 2010, 22:23:02
Toch hebben de meeste studenten last van vrijdagmorgengriep ;) En dan is gelukkig
de HAP dicht....


EdM0

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 8 april 2010, 22:24:54
Herkenbaar  ::)
Morgen maar weer ff uitslapen


pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #33 Gepost op: 9 april 2010, 08:41:21
Het combineren van werken bij een HAP en studeren is ideaal, mits je de studie niet als overdreven zwaar ervaart. Het combineren van niet-medische studies en deze (bij-)baan is niet ongebruikelijk en eveneens goed te combineren. In principe ben je per jaar een aantal dagen kwijt aan cursusdagen en (verplichte) werkoverleggen e.d.; deze zijn relatief flexibel in te delen maar vinden wel altijd overdag plaats (tijdens college uren dus). Je moet je HBO/WO opleiding dus wel enigzins flexibel kunnen indelen; hetgeen bij de uni weinig problemen moet opleveren (skippen van college keine probleme O0), maar op het HBO wellicht soms wat lastiger kan zijn ivm project-onderwijs of semi-verplichte colleges.

Bij voorkeur zal een student verpleegkunde NIET als eerste gekozen worden. Waarom ?
Dit heeft in het verleden al regelmatig tot vervelende situaties geleid.

Ik heb hier andere ervaringen mee, terwijl ik er toch vrij zeker van ben dat we eenzelfde vervoerder als (voormalig) werkgever hebben. Alhoewel je gelijk hebt dat het een risico in kan houden, is het mijn ervaring dat veel huisartsen het juist als leuk ervaren wanneer zij hun kennis en ervaring kunnen delen. Uiteraard is het een fragiele balans tussen interesse en bemoeizucht, maar eenzelfde balans geld voor een oud-ambulance medewerker of zelfs voor een ervaren HAP chauffeur.


pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #34 Gepost op: 9 april 2010, 08:48:05
Ik zit er inderdaad ook aan te denken part-time als hap-chauffeur aan het werk te gaan naast mijn hbo-v. Het duurt echter nog 5 maanden tot ik daadwerkelijk ga beginnen dus is het niet eerst verstandig om als taxi-chauffeur aan de slag te gaan? of willen ze ook wel eens mensen aannemen die nog geen opleiding in de geneeskunde/verpleegkunde volgen. Gelukkig heb ik geen last van de zogenaamde zondagochtend griep  :)

Antwoord is een beetje afhankelijk van je leeftijd/eerdere (parttime) werkervaring; maar grosso modo zijn de meeste HAP´s (of hun vervoerders) blij met studenten (van alle studierichtingen), gezien hun flexibele inzetbaarheid en bereidwilligheid om te werken. Als je nu nog geen enkele professionele rijervaring hebt kun je natuurlijk altijd beginnen bij de taxi om deze ervaring op te doen om vervolgens op termijn bij de HAP te solliciteren. Ik gok dat HBO-V 4 jaar duurt (?), dus dan heb je nog tijd zat om tijdens (een deel van) je studie bij een HAP te werken. Of je solliciteert meteen en legt jouw dilemma aan jouw toekomstige HAP werkgever voor; kan nooit kwaad lijkt me.


WoBaDijk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #35 Gepost op: 9 april 2010, 12:25:20
Zou het voor mij slim zijn om eerst mijn taxidiploma te halen of is het ook mogelijk om deze via de HAP te halen waar ik zou komen te werken?

Net tentamen gehad, zal komende week ook eens gaan informeren bij een HAP :)


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #36 Gepost op: 9 april 2010, 12:26:09
Toch hebben de meeste studenten last van vrijdagmorgengriep ;) En dan is gelukkig
de HAP dicht....

Hahaha ja dat is waar  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #37 Gepost op: 9 april 2010, 12:49:43
Lijkt mij ook niet verkeerd, als bijbaan tijdens mijn studie.

Ben nu 2e jaars VPK in opleiding, maar heb nu bijna 1 1/2 maand mijn rijbewijs, daarnaast heb ik wel 'veel'  gereden vind ik zelf.. (bijna 3000 km) (en geen schade gereden **afgeklopt op de tafel** )
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd, maak ik nu misschien wel een kans? of wat 'raad jij/raden jullie'  mij aan?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #38 Gepost op: 9 april 2010, 13:17:52
Lijkt mij ook niet verkeerd, als bijbaan tijdens mijn studie.

Ben nu 2e jaars VPK in opleiding, maar heb nu bijna 1 1/2 maand mijn rijbewijs, daarnaast heb ik wel 'veel'  gereden vind ik zelf.. (bijna 3000 km) (en geen schade gereden **afgeklopt op de tafel** )
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd, maak ik nu misschien wel een kans? of wat 'raad jij/raden jullie'  mij aan?


Het kan nooit kwaad te solliciteren, maar bedenk wel dat het net hebben van je rijbewijs kan worden gezien als een reden om af te wijzen.
Hoewel het volgen van een medische studie absoluut een voordeel kan zijn, je wordt immers opgeleid om de huisarts in verschillende situaties te ondersteunen, primair blijf je een chauffeur. Een chauffeur die zich comfortabel en vlot door het verkeer weet te manoeuvreren en (waar van toepassing) dit zonodig met optische- en geluidssignalen. Rijervaring is dus wel een héél belangrijk iets.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #39 Gepost op: 9 april 2010, 13:46:00
Het kan nooit kwaad te solliciteren, maar bedenk wel dat het net hebben van je rijbewijs kan worden gezien als een reden om af te wijzen.
Hoewel het volgen van een medische studie absoluut een voordeel kan zijn, je wordt immers opgeleid om de huisarts in verschillende situaties te ondersteunen, primair blijf je een chauffeur. Een chauffeur die zich comfortabel en vlot door het verkeer weet te manoeuvreren en (waar van toepassing) dit zonodig met optische- en geluidssignalen. Rijervaring is dus wel een héél belangrijk iets.

Ja daarom, ik zit nog te overwegen of ik het wel zou doen, want dit is wel snel..
Daarnaast is niet geschoten altijd mis.. ik neem het nog in overweging ! Bedankt voor je reactie !:) :)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar