Werken als HAP chauffeur tijdens HBO-V studie

Auteur Topic: Werken als HAP chauffeur tijdens HBO-V studie  (gelezen 58232 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #60 Gepost op: 20 oktober 2013, 00:51:39
Citaat van: NHeuvel link=msg=1211109 date=1382109364

Verwacht me er uitstekend mee te kunnen vermaken  098uo vrees alleen voor het onderdeel stratenkennis, die tomtom is wel verdraaid makkelijk voor die kleine weggetjes in grote woonwijken.

Geen zorgen. Goed gebruik van de navigatie is juist onderdeel van het examen!  O0


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #61 Gepost op: 5 januari 2014, 22:29:37
Zo is het! Daarnaast snappen zij ook wel dat als je in een andere stad komt dat je het hele stratenboek nog niet uit je hoofd kent.
Van te voren voor het taxi examen gewoon de punten rijden die je uit je hoofd moet kennen.

Ik ervaar het werken op de HAP tijdens de HBO-V als een aanvulling.
Ik ben onlangs begonnen (oktober).
Ik maak ontzettend leerzame casussen mee en leer ontzettend veel van HA's als het om ziektebeelden gaat.

Wel is het zwaar naast een fulltime stage. Echter vind ik het een aanvulling die ik niet zou willen missen, als je de kans krijgt. Zeker doen.


let_there_be_yellow

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • HBO-V, Geneeskunde, HAP-chauffeur
Reactie #62 Gepost op: 14 januari 2014, 17:48:19
Een huisarts zal heus niet van je verwachten dat je alles weet, maar enige basis is uiteraard wel handig.

Zorg bijvoorbeeld dus dat je snel de globale groepen van medicatie weet: dus de pijnstillers (wel/niet opiaten-familie; wel/niet een NSAID), bloeddrukverlagers, diuretica, anti-emetica, bloedverdunners (welke wel/niet via de trombosedienst), antibiotica en Benzodiazepines

Tweede leuke uitdaging is dan stofnaam en merknaam combineren.

Verder hangt het vak aan elkaar van 'weetjes'. Tijdens een dienst ben jij altijd degene die de vragen krijgt van: "Hoe moet dit ?, Hoe zit dat ?, Waar vind ik zus ?, Wie moet ik hebben voor zo ?"


Jesper

  • Persfotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Canon EOS 650D - Sigma 18-55mm - Sigma 70-300mm
Reactie #63 Gepost op: 21 april 2014, 21:18:20
Hier nog wat verdere info zo nodig http://www.verkeersopleidingenzuid.nl/hap-chauffeur
Suc6 O0