Werken als HAP chauffeur tijdens HBO-V studie

Auteur Topic: Werken als HAP chauffeur tijdens HBO-V studie  (gelezen 58234 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Saskia1990

  • Gast
Gepost op: 15 december 2008, 10:45:04
Hallo,

Over 1 1|2 jaar heb ik mijn VWO diploma op zak en ga daarna HBO-V studeren.
Nu zal ik tijdens mijn studie sowieso een baan zoeken voor wat extra inkomen. Het liefst zou ik om  te beginnen als chauffeur op een Huisartsenpost gaan werken. Ik verwacht binnen nu en een 1/2 jaar mijn rijbewijs te halen. Nu zijn er voor zover ik weet geen duidelijke richtlijnen mbt het aantal jaren rijervaring, ik heb contact gezocht met een Huisartsenpost en daar werd me verteld dat ik tzt maar moet solliciteren omdat er geen richtlijnen voor zijn en je motivatie zwaarder telt dan je rijervaring.Klopt dit of heeft iemand van jullie andere ervaringen.
Ik hoor het graag.




112Duiven

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 december 2008, 12:02:55
Wat ik weet is rijervaring wel van belang, dit omdat je natuurlijk een goed verkeersinzicht enz moet hebben


Saskia1990

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 december 2008, 12:45:58
Wat ik weet is rijervaring wel van belang, dit omdat je natuurlijk een goed verkeersinzicht enz moet hebben

Wat is het criterium dan?


112Duiven

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 december 2008, 12:48:36
volgens mij een jaar of 4 of 5 ;)
Mischien kan je de zoekfunctie eens gebruiken op het forum, dan kom je al heel wat berichten tegen over de HAP, en het rijden daarop ::)


rietje

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 15 december 2008, 13:07:54
Wat ik weet is rijervaring wel van belang, dit omdat je natuurlijk een goed verkeersinzicht enz moet hebben

Ik ken mensen met 25 jaar rijervaring en met het verkeersinzicht van een keukenkastje.

Zegt vrij weinig dus.  :-X ;D

Groeten,
Gerard (onder moeders account)


112Duiven

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 15 december 2008, 13:17:50
Nee maar tzal iig niet zo erg zijn als iemand die net 1 dag zijn rijbewijs heeft  :P


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #6 Gepost op: 15 december 2008, 15:39:28
Wat ik weet is rijervaring wel van belang, dit omdat je natuurlijk een goed verkeersinzicht enz moet hebben
Nee maar tzal iig niet zo erg zijn als iemand die net 1 dag zijn rijbewijs heeft  :P
Dat hangt echt van de persoon af.....

 Maar dat is niet de vraag hier, Saskia vraagt aan de personen die op een HAP werken hoe het daar werkt, wat ze vragen aan rijervaring etc, en ik heb even terug zitten lezen in jouw berichten, maar ik kan nergens uithalen dat je als chauffeur op een huisartsenpost werkt? Dan lijkt het me handig om buiten zo'n discussie te blijven zodat de vraagstelster een antwoord krijgt waar ze iets mee kan ipv wat wilde gokken ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Bikkeltje

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 15 december 2008, 23:27:27
Hallo Saskia,

Ik werk als HAP chauffeur, toen ik aangenomen werd had ik ruim 1 1/2 jaar mijn rijbewijs.
Een speciale rijopleiding van 2 dagen maakte wel onderdeel uit van het inwerktraject, dit omdat je ook onder A1 moet rijden.
We hebben een dag een rijcursus gehad op een speciaal daarvoor bestemde baan.
Daar word je op beoordeeld en mede afhankelijk van dat resultaat mag je op het gele autootje rijden ;)

Succes met solliciteren!

Groetjes Laura


Saskia1990

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 16 december 2008, 00:45:18
Hallo Saskia,

Ik werk als HAP chauffeur, toen ik aangenomen werd had ik ruim 1 1/2 jaar mijn rijbewijs.
Een speciale rijopleiding van 2 dagen maakte wel onderdeel uit van het inwerktraject, dit omdat je ook onder A1 moet rijden.
We hebben een dag een rijcursus gehad op een speciaal daarvoor bestemde baan.
Daar word je op beoordeeld en mede afhankelijk van dat resultaat mag je op het gele autootje rijden ;)

Succes met solliciteren!

Groetjes Laura


Hallo Laura,

Bedankt voor je antwoord dat is precies wat ik wilde weten.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #9 Gepost op: 17 december 2008, 13:57:36
Een beginnende automobilist zal niet zo snel aan genomen worden. Een aantal jaren rijervaring is wel van belang.
Zoals bikkeltje al schreef, krijg je eerst een rij training, maar daar blijft het niet bij.
Je zal, als je aangenomen wordt, ook een aantal dagen een interne opleiding krijgen. Daarnaast moet je nog het taxi diploma gaan halen en als je eenmaal goed en wel op een post werkt, krijg je de nieuwe rijopleiding waar ook weer een examen aan vast zit. Dit examen wordt door het cbr ccv afgenomen en is dan voor 5 jaar geldig. Daarna mag je alles weer opnieuw doen.  ;D