VOR 4 Rotterdam Airport - 16-12-2008

Auteur Topic: VOR 4 Rotterdam Airport - 16-12-2008  (gelezen 8487 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 16 december 2008, 15:59:40
Vliegtuig met problemen landingsgestel maakt voorzorgslanding

www.blikopnieuws.nl

Rotterdam - Op Rotterdam Airport heeft dinsdagmiddag 16 december om 15.11 uur een vliegtuig type A 319 van Air Portugal met 65 passagiers aan boord een voorzorgslanding gemaakt. Dit heeft een woordvoerder van de luchthaven bevestigd tegenover Blik op Nieuws.

Het toestel was even daarvoor op Schiphol opgestegen met bestemming Lissabon toen de piloot melding maakte van problemen met het landingsgestel.

De brandweer van de luchthaven evenals diverse brandweerauto’s van omliggende korpsen en diverse ambulances stonden paraat toen het toestel zijn landing inzette. Het landingsgestel werkte zonder problemen en de piloot wist het toestel zonder problemen veilig op de grond te zetten.

Het is nog niet bekend of de 65 passagiers na technische controle met hetzelfde toestel door kunnen naar Lissabon.
Samen sterk in de hulpverlening!


L@sse

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
    • 112 Krimpen -- Het laatste nieuws uit de regio Krimpen aan den IJssel
Reactie #11 Gepost op: 16 december 2008, 16:03:42
Ik vraag me af hoe het inzetvoorstel van een VOR 4 alarmering eruit ziet. Als ik de gealarmeerde codes naloop (er zijn namelijk meer voertuigen uitgerukt dan zijn weergegeven in de alarmering) dan zijn dat er al aardig wat. Iemand aanvulligen of meer informatie?

Regio:
CP 90-1
VC 90-1
HO 90-2
AG 90-2

District Oost:
OD 30-1
TS 30-1
TS 31-1
TS 34-1
HA 34-1 & DP 34-1

District Noord:
OD 20-1
HV 22-1
AL 22-1
HA 22-1 & AB22-1
TS 96-1
TS 22-2
TS 22-3
TS 24-1
HA 25-1 & BG 25-1

District Waterweg:
TS 13-2
HA 13-1&SP13-1
OD 10-1
TS 14-1
TS 14-2
HV 14-1

District Zuid:
TS 47-1
Mijnsherenlaan ?

Drie SIGMA/Ambu-teams.

EDIT: Foto Rijnmond.nl


Johan31051970

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #12 Gepost op: 16 december 2008, 16:23:42
Vliegtuig maakt voorzorgslanding op Rotterdam Airport
16 december 2008

Een passagiersvliegtuig van Air Portugal heeft dinsdagmiddag een zogeheten voorzorgslanding gemaakt op Rotterdam Airport. Niemand is tijdens de landing gewond geraakt.

Het toestel, met 65 mensen aan boord, was opgestegen van luchthaven Schiphol voor een vlucht naar Lissabon. Door problemen met het landingsgestel moest het toestel uitwijken naar Rotterdam.

Een groot aantal brandweerwagens en ambulances werd uit voorzorg naar Rotterdam Airport gestuurd. De piloot wist het toestel uiteindelijk veilig aan de grond te krijgen.

bron: www.rijnmond.nl


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #13 Gepost op: 16 december 2008, 16:47:21
Ik vraag me af hoe het inzetvoorstel van een VOR 4 alarmering eruit ziet. Als ik de gealarmeerde codes naloop (er zijn namelijk meer voertuigen uitgerukt dan zijn weergegeven in de alarmering) dan zijn dat er al aardig wat. Iemand aanvulligen of meer informatie?

Het inzetvoorstel hiervoor weet ik niet, maar kan het mogelijk wel navragen. Ik vind het nu al een hele waslijst aan voertuigen wat in je disyplay staat! Volgens mij, maar dat is mijn mening hierop, is het veel handiger om alleen het laatste gedeelte (dus wat het is en waar het is) te vermelden.
Weer of geen weer... altijd brandweer


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #14 Gepost op: 16 december 2008, 17:01:46
Volgens mij, maar dat is mijn mening hierop, is het veel handiger om alleen het laatste gedeelte (dus wat het is en waar het is) te vermelden.

Maar hoe weten de gealarmeerde kazernes/korpsen dan met welke voertuigen ze moeten uitrukken?


Franc


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #15 Gepost op: 16 december 2008, 17:18:54
twee dingen die vraagtekens oproepen bij de inzet van de SIGMA/AMBU teams. Waarom Hollands-Midden als RR nog niet zo lang geleden nog op Zestienhoven een oefening heeft gehad. En waarom naar de Kleiweg, worden ze eerst naar het St. Franciscus gestuurd? Of is dit de ondersteuning van de SEH van het ziekenhuis.


L@sse

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
    • 112 Krimpen -- Het laatste nieuws uit de regio Krimpen aan den IJssel
Reactie #16 Gepost op: 16 december 2008, 17:27:54
twee dingen die vraagtekens oproepen bij de inzet van de SIGMA/AMBU teams. Waarom Hollands-Midden als RR nog niet zo lang geleden nog op Zestienhoven een oefening heeft gehad.
Het zijn drie SIGMA/Ambu-teams uit Rotterdam-Rijnmond. Er worden alleen enkele ambulances ter assistentie uit twee aanliggende regio's gevraagd.
En waarom naar de Kleiweg, worden ze eerst naar het St. Franciscus gestuurd? Of is dit de ondersteuning van de SEH van het ziekenhuis.
Er gaat er om dat er snel enkele ambulances opweg zijn naar Rotterdam. De exacte locatie in de melding maakt dan niet zoveel uit. Deze wordt later via C2000 nog doorgegeven.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #17 Gepost op: 16 december 2008, 17:37:53
twee dingen die vraagtekens oproepen bij de inzet van de SIGMA/AMBU teams. Waarom Hollands-Midden als RR nog niet zo lang geleden nog op Zestienhoven een oefening heeft gehad.

Ik heb geen alarmeringen gezien voor SIGMA teams uit HM, maar ik heb net wel (rond 16:00 volgens mij) de SIGMA bus van Gouda zien rijden vlakbij de brandweerkazerne daar. Of was dat toeval en hebben ze een oefening vanavond?


Franc


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #18 Gepost op: 16 december 2008, 17:44:21
Maar hoe weten de gealarmeerde kazernes/korpsen dan met welke voertuigen ze moeten uitrukken?
Franc
Ik neem aan dat zij het alarmeringvoorstel hierop weten? Aan de ene kant zit er wel wat in om alles in één melding te proppen (om het dan maar zo te zeggen) zodat je kan zien wat eruit moet, maar volgens mij is het veel handiger om te weten wat en waar je iets moet doen, dan dat je weet dat die en die voertuigen eruit moeten. De meeste mensen in het korps zullen dan denk ik wel weten welke voertuigen eruit moeten en anders is er nog een status 9, zodat je het kunt navragen.
Weer of geen weer... altijd brandweer


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #19 Gepost op: 16 december 2008, 18:01:34
Ik neem aan dat zij het alarmeringvoorstel hierop weten?

Zou kunnen. Ik zit niet zo diep in het brandweer-wereldje, vroeg het me gewoon af. Maar ook als er een alarmeringsvoorstel is, kan deze afwijken. Hangt er volgens mij helemaal van af welk materieel beschikbaar is op zo'n moment. Als op een willekeurig moment (ik noem maar een voorbeeld) een HA+DPU van een bepaalde kazerne had moeten komen en deze is niet beschikbaar, zal een andere kazerne toch moeten weten dat ze met die combinatie moeten uitrukken (naast de standaard voertuigen die voor die kazerne al standaard in het uitrukvoorstel staan).

anders is er nog een status 9, zodat je het kunt navragen.

Ik gok dat de meldkamer het daar op dat moment veel te druk voor heeft.  ;)


Franc