VOR 4 Rotterdam Airport - 16-12-2008

Auteur Topic: VOR 4 Rotterdam Airport - 16-12-2008  (gelezen 8488 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #20 Gepost op: 16 december 2008, 18:07:00
Ik neem aan dat zij het alarmeringvoorstel hierop weten?

Dat lijkt me heel erg sterk. Ik denk dat ze gewoon even gebeld hebben met de meldkamer. Druk of niet, de grootste drukte komt pas als men zich massaal gaat inmelden en als je belt op het moment van de alarmering ben je de grootste drukte volgens mij wel voor.

Hunter


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #21 Gepost op: 16 december 2008, 20:15:18
Ik neem aan dat zij het alarmeringvoorstel hierop weten? Aan de ene kant zit er wel wat in om alles in één melding te proppen (om het dan maar zo te zeggen) zodat je kan zien wat eruit moet, maar volgens mij is het veel handiger om te weten wat en waar je iets moet doen, dan dat je weet dat die en die voertuigen eruit moeten. De meeste mensen in het korps zullen dan denk ik wel weten welke voertuigen eruit moeten en anders is er nog een status 9, zodat je het kunt navragen.
Die kennen we hier niet ;D

Aan het uitrukbericht zit een maximum aan voertuigenaantallen gekoppeld. Daarnaast zit er ook een maximum aan het aantal karakters dat je per alarmering kan verzenden. Stuur je dus veel voertuigen, dan betekend dat dat de kans bestaat dat de locatie waar je naartoe uit moet rukken wegvalt. Vandaar dat het voertuigaantal aan een maximum gekoppeld is. Zo valt de locatie niet van het alarmeringsbericht af.

De kans is dus aanwezig dat er voertuigen van het alarmeringsbericht afvallen die wel uitrukken ;)


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #22 Gepost op: 16 december 2008, 20:48:22
Ik heb geen alarmeringen gezien voor SIGMA teams uit HM, maar ik heb net wel (rond 16:00 volgens mij) de SIGMA bus van Gouda zien rijden vlakbij de brandweerkazerne daar. Of was dat toeval en hebben ze een oefening vanavond?


Franc

Sorry, ik las de monitor idd verkeerd uit. En dacht dat de HM alarmeringen voor de Sigma teams waren. Ik heb de RR alarmeringen over het hoofd gezien.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #23 Gepost op: 16 december 2008, 21:02:50
Ik heb de RR alarmeringen over het hoofd gezien.

Ach, het waren er ook niet zo heel veel, die alarmering voor de SIGMA en Ambu-teams....    ;D    :P


Franc


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #24 Gepost op: 16 december 2008, 21:08:02
Heey Franc.

Heeft iedereen van Sigma RR een persoonlijke alarmeringscode???
Hier in twente hebben we namelijk gewoon een centrale capcode voor de hele groep.

Groet Marcel
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #25 Gepost op: 16 december 2008, 21:52:28
Heeft iedereen van Sigma RR een persoonlijke alarmeringscode???

Klopt. En aangezien RR 3 GNK-C's heeft zijn dat er nogal wat.    ;)

Hier in twente hebben we namelijk gewoon een centrale capcode voor de hele groep.

Net zoals het grote deel van Nederland. Ik geloof dat alleen Kennemerland de SIGMA en Ambu-leden individueel alarmeert via P2000. En ik meen me te herinneren dat een Brabantse regio de SIGMA leden ook via de Communicator alarmeert, maar dan met een oproep naar de GSM.

Franc


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #26 Gepost op: 16 december 2008, 22:14:13
Ik heb geen alarmeringen gezien voor SIGMA teams uit HM, maar ik heb net wel (rond 16:00 volgens mij) de SIGMA bus van Gouda zien rijden vlakbij de brandweerkazerne daar. Of was dat toeval en hebben ze een oefening vanavond?


Franc

Het klopt dat we uitgereden zijn met een SIGMA-bus en AMBU-bus, maar dat was niet voor dit incident.
SIGMA HM (team Midden Holland) wordt namelijk ook ieder jaar ingezet bij kaarsjesavond in Gouda.
Ik was daar zelf aanwezig als SIGMA-lid.

Het is een preventieve inzet, omdat er veel mensen op een klein oppervlak staan voor het ontsteken van de jaarlijkse kerstboom in het centrum.
We krijgen hier geen melding voor, omdat dit een van te voren geplande inzet is.


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #27 Gepost op: 16 december 2008, 23:05:53
Ach, het waren er ook niet zo heel veel, die alarmering voor de SIGMA en Ambu-teams....    ;D    :P


Franc

Dat viel me naderhand idd wel op zag maar 5 capcode's (1420430 t/m 1420433 & 1420438)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #28 Gepost op: 17 december 2008, 11:51:31
Dat viel me naderhand idd wel op zag maar 5 capcode's (1420430 t/m 1420433 & 1420438)

Hoeveel zeg je? Ik heb er honderden gezien geloof ik :)

Hunter


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #29 Gepost op: 17 december 2008, 14:00:41
Hoeveel zeg je? Ik heb er honderden gezien geloof ik :)

Hunter


klopt, maar 5 voor de SigmaTeam GHOR Rotterdam Rijnmond, de rest is allemaal Ambulancepost Rotterdam Rijnmond (of zijn dit de leden afzonderlijk?)