Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 755580 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1830 Gepost op: 1 februari 2018, 10:58:49
Ik kan me sowieso mateloos storen aan hoe er met de kleding om wordt gegaan:

- Geen ROT's
- Geen vest
- Geen voorgeschreven kleding dragen (alleen thermoshirt, bikers windstopper, alternatieve truien met tekst politie)
- Aanpassingen aan de kleding (teksten van afdelingen, patches, naamlinten)

en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ben benieuwd of men een punt gaat maken hiervan, want straks is het te laat.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1831 Gepost op: 6 februari 2018, 14:42:15
Ik kan me sowieso mateloos storen aan hoe er met de kleding om wordt gegaan:

- Geen ROT's
- Geen vest
- Geen voorgeschreven kleding dragen (alleen thermoshirt, bikers windstopper, alternatieve truien met tekst politie)
- Aanpassingen aan de kleding (teksten van afdelingen, patches, naamlinten)

en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ben benieuwd of men een punt gaat maken hiervan, want straks is het te laat.
Viel me tijdens die nieuwe EO serie over de meldkamer ook op dat er iemand met een oude noodhulp trui aan zat in de meldkamer.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1832 Gepost op: 6 februari 2018, 18:50:30
Viel me tijdens die nieuwe EO serie over de meldkamer ook op dat er iemand met een oude noodhulp trui aan zat in de meldkamer.
Mogelijk dat dat komt omdat er niet-executieve collega's werken op het OC die om die reden ook nog het oude uniform dragen?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1833 Gepost op: 6 februari 2018, 19:17:14
Mogelijk dat dat komt omdat er niet-executieve collega's werken op het OC die om die reden ook nog het oude uniform dragen?
Die hebben namelijk vrij laat pas het nieuwe uniform gekregen. Waarschijnlijk dus opnames van een paar maandjes geleden.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1834 Gepost op: 1 maart 2018, 13:31:20
Politiekleding gestolen bij overval op pakketbezorger in Utrecht

UPDATE   Bij de overval op een pakketbezorger eerder deze week in de Utrechtse wijk Kanaleneiland, is politiekleding buitgemaakt. Dat maakt de politie nu bekend.

Roxanne Vis 01-03-18, 12:12 Laatste update: 12:39

Lees verder op: https://www.ad.nl/utrecht/politiekleding-gestolen-bij-overval-op-pakketbezorger-in-utrecht~a0c897da/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1835 Gepost op: 21 maart 2018, 17:32:19
Aanhoudingen in onderzoek pakketbezorger
Laatste update: 21-03-2018 | 16:55

Utrecht - In het onderzoek naar de diefstal van onder andere politiekleding op 27 februari, hield de recherche dinsdag 20 maart vijf verdachten aan.

De vijf, in de leeftijd van 18 tot 45 jaar uit Utrecht zitten vast en worden verdacht van mogelijke betrokkenheid bij het incident op 27 februari. In meerdere panden in Utrecht werd dinsdag onderzoek gedaan. Er zijn spullen in beslag genomen waarvan onderzocht wordt of die op 27 februari zijn weggenomen.

De vijf verdachten zitten in beperking. Dit houdt in dat zij enkel contact mogen hebben met hun advocaat. Om die reden wordt er terughoudend over dit incident gecommuniceerd.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2018/maart/21/03-aanhoudingen-in-onderzoek-pakketbezorger.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1836 Gepost op: 25 maart 2018, 22:34:53
Bij ons ook nog diverse collega's, waaronder ikzelf, die i.p.v de polo een (oude) coltrui onder de windstopper dragen gedurende de wintermaanden.
De windstopper heeft een behoorlijk wijde nek en de polo's zijn behroolijk fris.
Thermo zweet je uit als je binnen zit en buiten die all weather jas aan is leuk, die krijg je door die kloterige binnenvoering nauwelijks meer uit.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1837 Gepost op: 26 maart 2018, 20:02:35
Thermo zweet je uit als je binnen zit en buiten die all weather jas aan is leuk, die krijg je door die kloterige binnenvoering nauwelijks meer uit.....

Ja wat een verschrikkelijk rotding die losse binnenvoering!! Ik kan geen horloge dragen omdat ik de jas dan niet meer uit krijg, maar ook zonder horloge is het een ramp.
Toevallig laatst over met wat collega's, je jas zal maar in brand staan....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1838 Gepost op: 26 maart 2018, 22:31:01
Ja wat een verschrikkelijk rotding die losse binnenvoering!! Ik kan geen horloge dragen omdat ik de jas dan niet meer uit krijg, maar ook zonder horloge is het een ramp.
Toevallig laatst over met wat collega's, je jas zal maar in brand staan....

Jup. Ik gebruik hem alleen als het langdurig regent....
Tijdens de noodhulpdiensten vaak mijn zwarte (motor)windstopper mee, die draag ik over mijn OPU windstopper en vest.
En ja... bij het werken in het verkeer met geel vestje aan.


Overigens zag ik afgelopen weekend in Amsterdam collega's in het reguliere uniform, met op de gele hoes van het veiligheidsvest een patch van Mobiele Eenheid Amsterdam, aan het koppel de lange wapenstok en de ME communicatiesetjes.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tdmjohnny

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #1839 Gepost op: 30 maart 2018, 11:40:47
Jup. Ik gebruik hem alleen als het langdurig regent....
Tijdens de noodhulpdiensten vaak mijn zwarte (motor)windstopper mee, die draag ik over mijn OPU windstopper en vest.
En ja... bij het werken in het verkeer met geel vestje aan.


Overigens zag ik afgelopen weekend in Amsterdam collega's in het reguliere uniform, met op de gele hoes van het veiligheidsvest een patch van Mobiele Eenheid Amsterdam, aan het koppel de lange wapenstok en de ME communicatiesetjes..

Klopt Jerommeke..alleen staat er Voetbaleenheid op de Patch..zij zijn onderdeel van de ME en deden dienst in het Wallengebied ivm de Engelse voetbalsupporters.