Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 759466 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #60 Gepost op: 18 november 2009, 21:43:00
http://www.minbzk.nl//onderwerpen/veiligheid/politie/onderzoeken/@112446/de-politiepantalon

De politiepantalon en het veiligheidsvest
16 mei 2008

Het doel van het onderzoek is het verkrijgen van inzicht in de ervaringen met de pantalon en het veiligheidsvest. Er moet in beeld worden gebracht hoe de basispolitiezorg en waterpolitie kunnen functioneren met de pantalon. Het functioneren van het veiligheidsvest is onderzocht onder de basispolitiezorg, waterpolitie, verkeerspolitie, ME, bikers en beredenen.
Bestanden

    * Onderzoek: De politiepantalon en het veiligheidsvest (214 Kb)|Pdf-icoonPdf-bestand
http://www.minbzk.nl/aspx/download.aspx?file=/contents/pages/93162/11csbroek_de_politiepantalon_en_veiligheidsvest.pdf

Vandaag vernomen dat De Landelijke Kledingcommisie besloten heeft gevolg te geven aan de wens voor een workerachtige broek.
Na het maken van enige (proef)modellen is er gekozen voor een broek met meerdere zakken, practisch materiaal en strijkvrij  :D :D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #61 Gepost op: 18 november 2009, 21:48:16
:o :o meen je niet ! Goed nieuws !! heb net 2 pantalons besteld bij VTSPN....  :P
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #62 Gepost op: 18 november 2009, 23:54:03
Vandaag vernomen dat De Landelijke Kledingcommisie besloten heeft gevolg te geven aan de wens voor een workerachtige broek.
Na het maken van enige (proef)modellen is er gekozen voor een broek met meerdere zakken, practisch materiaal en strijkvrij  :D :D

nu de vice versa maar afwachten... lol ow nee hij heet niet meer zo... lol

Maar goed ik wacht nog even met het bestellen van nieuwe pantalonnetjes... ;D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #63 Gepost op: 19 november 2009, 11:27:56
Ben benieuwd...  :D


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #64 Gepost op: 19 november 2009, 11:36:10
:o :o meen je niet ! Goed nieuws !! heb net 2 pantalons besteld bij VTSPN....  :P

Was al bezig mij budget een beetje op te maken, vorige week net 3 nieuwe broeken binnnen gekregen :o


Maar wel een positieve ontwikkeling.

gr
Mike


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #65 Gepost op: 21 november 2009, 15:59:13
Fijn he die nieuwe broek eerst leek of je ^%^%^&^& in je broek had en loop je met een jutezak om je lijf. Maar niet te spreken over mijn motorkleding, dat ziet er niet uit. Om die reden rijden wij nogsteeds in het wit  oranje. Hopen dat het volgend jaar maar beter wordt met de nieuwe aanbesteding.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #66 Gepost op: 22 november 2009, 13:29:51
Wat een geneuzel over kleding zeg. De nieuwe stropdas? Hebben wij studenten niet verstrekt gekregen dus lopen we ook (nog) niet mee.. Coltrui? Als je hem hebt mag je hem ook dragen.. 1 oktober geweest: Lange mouwen en stropdas (dat dan weer wel).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #67 Gepost op: 23 november 2009, 16:43:25
Wat een geneuzel over kleding zeg. De nieuwe stropdas? Hebben wij studenten niet verstrekt gekregen dus lopen we ook (nog) niet mee.. Coltrui? Als je hem hebt mag je hem ook dragen.. 1 oktober geweest: Lange mouwen en stropdas (dat dan weer wel).

Je neuzelt anders lekker mee!  ;D


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #68 Gepost op: 23 november 2009, 16:46:20
Dat is een oud verhaal over die stropdas.
Waar het om gaat is dat er kleding wordt aangeschaft die er gewoon niet uit ziet en niet goed zit. Neem nu die nieuwe schoenen, afgewezen daar de proefdrager en toch wordt het aangeschaft. Gevolg weer een paar schoenen die niet lopen. Dus maar weer mijn oude Dienstkisten aan, die doen het nu al sreeds 15 jaar goed.


Michael82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #69 Gepost op: 23 december 2009, 23:04:27
Ik kon het nog niet op het forum vinden, maar heeft iemand al foto's van het nieuwe politie uniform waar men momenteel mee bezig is?
Naast het basisuniform met rang, en uniform voor ondersteunend personeel (vlam), komt er ook een uniform voor administratief, technische personeel.
De kleuren worden rood met grijs.