Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 767694 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #70 Gepost op: 23 december 2009, 23:14:30
Ik kon het nog niet op het forum vinden, maar heeft iemand al foto's van het nieuwe politie uniform waar men momenteel mee bezig is?
Naast het basisuniform met rang, en uniform voor ondersteunend personeel (vlam), komt er ook een uniform voor administratief, technische personeel.
De kleuren worden rood met grijs.

Ik heb 'm even bij het kleding-topic geveegd Michael ;)


Ik heb begrepen dat de aanbesteding vertraging heeft opgelopen en dat de levering om die reden is uitgesteld.

Publieke foto's van het uniform zijn er geloof ik nog niet. Als je bij de politie werkt, moet je even kijken op het intranet van vtsPN en dan het blad 'Voorzien' opzoeken, editie 2 van 2009. Op pagina 9 staat een stukje over dit uniform.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Michael82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #71 Gepost op: 23 december 2009, 23:23:49
Sorry Maarten, had over dit topic heen gelezen.

Ik weet dat er vroeger een blad 'vise versa' was over de kleding etc. (heb t echter nooit gezien).
Is er nog steeds zoiets? of is alles gedigitaliseerd. Zal binnenkort eens gaan zoeken op PIT bij vtsPN, bedankt.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #72 Gepost op: 23 december 2009, 23:45:20
Al die bladen staan als PDF op het intranet van vts.
Visie versa is volgens mij vervangen door Voorzien :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #73 Gepost op: 24 december 2009, 17:07:59
Weg al die rare broeken ik wil gewoon weer de oude rijbroek terug en niet die van de paarden. Al die nieuwe kleding het lijkt nergens op of je krijgt een broek die te groot is of anders een die te klein is. Terwijl je de zelfde maat besteld. Ach goedkoop is duurkoop.


Michael82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #74 Gepost op: 25 december 2009, 01:26:02
Ik was vorige week in Belgie en stond met open mond naar de uniformen daar  te kijken.
Ze zouden eens bij onze zuiderburen op bezoek moeten gaan. Geweldige kleding daar en straalt ook echt gezag uit!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #75 Gepost op: 25 december 2009, 13:13:50
Zoiets bedoel je? ;D

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Michael82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #76 Gepost op: 27 december 2009, 02:04:31
Euh.... :P
Bijna ja haha...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #77 Gepost op: 15 januari 2010, 09:49:29
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5793972/__Politie_mist_warme_kleding__.html

'Nieuw uniform isoleert straks voldoende'
Politie klaagt over gebrek aan kleding
door Dennis Naaktgeboren en Coen Springelkamp

DEN HAAG -  Agenten zijn boos omdat thermokleding, handschoenen en mutsen uit hun standaard uitrusting zijn gehaald.

De politiebonden wijzen met de beschuldigende vinger naar minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken).

De SP wil opheldering van de PvdA-bewindsvrouw. "Het lijkt erop dat de minister de agenten letterlijk in kou laat staan", aldus SP-Kamerlid Van Raak. "Als de minister wil bezuinigen op de politie, dan moet ze dat doen op de vergoedingen van de korpschefs, niet op de kleding van agenten."

Frans van der Heiden, namens politiebond NPB lid van de bewapening-, uitrusting- en kledingcommissie van de Nederlandse politie, zegt te worden overstelpt met e-mails en telefoontjes van agenten.

"De kou van de afgelopen dagen gaat door merg en been. Politiemensen op straat hebben thermische onderkleding gewoon nodig. Het kost maar een paar tientjes. Als ze kleumen kunnen ze hun werk niet goed doen", weet Van der Heiden. "Maar volgens Ter Horst hebben ze het warm genoeg."

Agenten krijgen afhankelijk van hun functie ieder jaar een bepaald bedrag waarvoor ze kleding en uitrusting kunnen kopen in de politiewinkel. Thermo-ondergoed is nu uit het assortiment gehaald. Volgens de NPB kun je het niet maken om agenten die tijdens strenge vorst surveilleren of ergens staan te posten te laten vernikkelen.

Volgens een woordvoerder van de minister gaan de politiekorpsen al jarenlang zelf over de uitrusting van het (thermo-)ondergoed. De Raad van Hoofdcommissarissen erkent dat het thermo-ondergoed uit het basispakket is gehaald. De nieuwe politiekleding, waarmee agenten de komende tijd worden uitgerust, zou echter zo goed zijn dat extra isolerende onderkleding niet langer nodig is.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #78 Gepost op: 15 januari 2010, 15:24:01
Het wordt nog gekker ik kan niet eens meer motorkleding bestellen zelf. Ik moet eerst bij de chef langs als ik iets wil hebben. Moet het oude laten zien en dan mag ik pas iets nieuw bestellen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #79 Gepost op: 15 januari 2010, 15:32:30
Het wordt nog gekker ik kan niet eens meer motorkleding bestellen zelf. Ik moet eerst bij de chef langs als ik iets wil hebben. Moet het oude laten zien en dan mag ik pas iets nieuw bestellen.

Is dat dan een maatregel vanuit het eigen korps / divisie / bureau, of vanuit vts? ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s