Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 755374 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #80 Gepost op: 15 januari 2010, 16:19:39
Is dat dan een maatregel vanuit het eigen korps / divisie / bureau, of vanuit vts? ???

Het korps bepaald een bepaald pakket voor de medewerker. Zo kun je als ''gewone'' collega geen hondengeleiderskleding bestellen etc.
Blijkbaar zijn er korpsen die wat restrictie's op medewerkers zetten om het zo ''meer te kunnen controleren''.

Feit is wel dat je bepaalde dingen niet kunt krijgen die je wel graag zou willen hebben en/of nodig hebt voor (een veilige) uitvoering van je werkzaamheden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #81 Gepost op: 15 januari 2010, 18:49:24
Van Raak: 'Ter Horst kleedt agenten uit'

15-01-2010 • SP-Kamerlid Ronald van Raak wil van PvdA-minister Ter Horst weten of agenten die de straat op moeten goede kleding wordt geweigerd. De minister heeft vanaf 1 januari 2010 het kledingbudget voor agenten aangepast. Bij het meldpunt politie van de SP komen meldingen binnen dat agenten geen thermokleding, handschoenen, mutsen, coltruien en andere warme kleding meer krijgen.

Van Raak: "Het lijkt erop dat de minister de agenten letterlijk in de kou laat staan. Ik wil weten waarom het budget voor kleding is aangepast en wat daarvan de gevolgen zijn. We kunnen niet toestaan dat onze agenten de straat op gaan zonder fatsoenlijke uitrusting. Als de minister wil bezuinigen op de politie, dan moet ze dat doen op de vergoedingen van de korpschefs, niet op de kleding van de agenten."

Bron: http://www.sp.nl/nieuwsberichten/7264/p520


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #82 Gepost op: 15 januari 2010, 18:51:57
Van Raak: 'Ter Horst kleedt agenten uit'

15-01-2010 • SP-Kamerlid Ronald van Raak wil van PvdA-minister Ter Horst weten of agenten die de straat op moeten goede kleding wordt geweigerd. De minister heeft vanaf 1 januari 2010 het kledingbudget voor agenten aangepast. Bij het meldpunt politie van de SP komen meldingen binnen dat agenten geen thermokleding, handschoenen, mutsen, coltruien en andere warme kleding meer krijgen.

Van Raak: "Het lijkt erop dat de minister de agenten letterlijk in de kou laat staan. Ik wil weten waarom het budget voor kleding is aangepast en wat daarvan de gevolgen zijn. We kunnen niet toestaan dat onze agenten de straat op gaan zonder fatsoenlijke uitrusting. Als de minister wil bezuinigen op de politie, dan moet ze dat doen op de vergoedingen van de korpschefs, niet op de kleding van de agenten."

Bron: http://www.sp.nl/nieuwsberichten/7264/p520

Daar heeft meneer van Raak een behoorlijk goed argument O0


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #83 Gepost op: 16 januari 2010, 00:20:47
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5793972/__Politie_mist_warme_kleding__.html

De Raad van Hoofdcommissarissen erkent dat het thermo-ondergoed uit het basispakket is gehaald. De nieuwe politiekleding, waarmee agenten de komende tijd worden uitgerust, zou echter zo goed zijn dat extra isolerende onderkleding niet langer nodig is.

Als je de hele dag op kantoor zit en je laat rijden in een warme audi door een chauffeur isoleerd de kleding inderdaad goed.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #84 Gepost op: 16 januari 2010, 01:28:13
De kleding voor de dienders op straat is ook niet voor hen/haar gemaakt... het is gemaakt zodat het naadloos op het pak 1 aansluit...

Waarom zou je ook maar enigzins een functionerend en praktisch pak aan de dienders geven... :-\
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 16 januari 2010, 07:01:44
Zoals de Britse (verkeers) agenten hebben is denk ik ook wel iets voor de Nederlandse politie, gewoon het eerder besproken vest met alles eraan vast en een worker, dat straalt wel gezag uit.


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #86 Gepost op: 16 januari 2010, 08:48:35
De zweedse politie heeft ook een mooi pakkie... Er zwerft hier op het forum een filmpje daarover. Lekker opvallend, ziet er ook nog een beetje 'stoer' uit, en je ziet ze al van verre aankomen. ;)
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #87 Gepost op: 16 januari 2010, 14:55:58
Zolang we hebben te doen met aanbestedingen en personen die het belangerijker vinden hoe de uitstraling is  dan dat de kleding functioneel is. Blijven we dit soort dingen houden.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #88 Gepost op: 16 januari 2010, 15:32:08
*zucht*....

Ben blij dat ik nog snel wat truien en thermo kleding heb kunnen bestellen vorig jaar. Straks krijgen we ook nog roze koppels of zo...  ::)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #89 Gepost op: 16 januari 2010, 15:34:38
lol heb nog vier truien in plastic zitten... en heb van mezelf voor het trainen genoeg thermo onderkleding.... ik regel mijn eigen zaakjes wel... onze baas doet het toch niet... >:(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....