Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 768443 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #970 Gepost op: 20 september 2012, 16:41:34
Mijn broeken zijn onlangs allemaal uitgeleverd. (na dik 10 maanden)

Wel een waardeloos model overigens. Zit prima (let op, is wel een maat kleiner!) maar na een keer wassen is de vouw er uit... Vaak naar de stomerij sturen dus...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #971 Gepost op: 20 september 2012, 17:31:35
Mijn broeken zijn onlangs allemaal uitgeleverd. (na dik 10 maanden)

Wel een waardeloos model overigens. Zit prima (let op, is wel een maat kleiner!) maar na een keer wassen is de vouw er uit... Vaak naar de stomerij sturen dus...

Waarom vaak naar de stomerij sturen? Als de baas broeken neemt van slechte kwaliteit en daardoor de vouw er na 1 keer wassen uit is. Is dat niet mijn probleem. Als ik mijn broek naar de stomerij breng dan ben ik hem weken kwijt. Dat doe ik dus echt niet.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #972 Gepost op: 20 september 2012, 18:19:52
Ik zit zelf op de concernlocatie (oude Kleiberg) en daar zijn ze écht not amused.

Joh, is dat gebouw nog steeds in gebruik? In 2005 was er al sprake van dat het het laatste jaar zou kunnen zijn.

Misschien zijn ze daar zo streng omdat het nu eenmaal de Politieacademie was, de andere locaties waren politiescholen. In mijn tijd was het inderdaad ook erg streng met de kleding. Ook hoge schoenen waren not done.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #973 Gepost op: 20 september 2012, 19:43:18
Waarom vaak naar de stomerij sturen? Als de baas broeken neemt van slechte kwaliteit en daardoor de vouw er na 1 keer wassen uit is. Is dat niet mijn probleem. Als ik mijn broek naar de stomerij breng dan ben ik hem weken kwijt. Dat doe ik dus echt niet.

Bij ons op het bureau hangen er zakken van de stomerij. Als je de broek inlevert wordt deze 1 keer per week opgehaald en een week later is deze weer terug. Helemaal netjes. Moet je alleen wel genoeg broeken hebben om er telkens een paar in te kunnen leveren :).

Jij zat waarschijnlijk op de Seminarielaan? Daar zie ik ze idd ook veel lopen zoals beschreven. Ik zit zelf op de concernlocatie (oude Kleiberg) en daar zijn ze écht not amused.

Klopt... Al kwam ik na de opening van de nieuwe concernlokatie daar zeer regelmatig..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #974 Gepost op: 20 september 2012, 19:44:04
Toen ik eind 2009 begon was de coltrui overal te zien locatie Amsterdam, als je het ding nu aantrekt kan je binnen tien minuten op opmerking verwachten :)
Jij zat waarschijnlijk op de Seminarielaan? Daar zie ik ze idd ook veel lopen zoals beschreven. Ik zit zelf op de concernlocatie (oude Kleiberg) en daar zijn ze écht not amused.

Ja als je als docent, vaak weggepest uit het korps, al 100 jaar vast zit op die stoffige academie moet je je toch om iets druk maken, en wat is nou makkelijker dan als (schijn) inspecteur een adspirantje lastig vallen. Laat ze zich liever druk maken om de veiligheid en vooral de kwaliteit van het onderwijs. Blij dat ik daar sinds mei vanaf ben!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #975 Gepost op: 20 september 2012, 19:54:39
Joh, is dat gebouw nog steeds in gebruik? In 2005 was er al sprake van dat het het laatste jaar zou kunnen zijn.

Nee, de Kleiberg is concernlocatie geworden. Kleiberg zelf wordt niet meer gebruikt (helaas).

Klopt... Al kwam ik na de opening van de nieuwe concernlokatie daar zeer regelmatig..

Het speelt voornamelijk tijdens de lessen waarbij de eigen docenten zich er druk om maken. Maar heb ook regelmatig collega's van de Seminarielaan aangesproken zien worden door vnml IBT docenten op hun uniform.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #976 Gepost op: 20 september 2012, 22:13:47
Maandenlang moeten wachten op mijn bestelling van de pantalon. Meerdere mailtjes gestuurd van "waar blijft dat ding nu".
Eind juli kreeg ik mijn pantalon eindelijk. En 2 weken later nog een. En 2 weken daarna weer een. Er gaat iets helemaal mis daar want ik had 1 besteld en heb er nu al 4 stuks binnen.
Nou ja dan heb ik wat op reserve...  :-\


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #977 Gepost op: 20 september 2012, 22:19:53
Vermoedelijk heeft de belastingdienst met het een en ander te maken.
????

Mijn broeken zijn onlangs allemaal uitgeleverd. (na dik 10 maanden)

Wel een waardeloos model overigens. Zit prima (let op, is wel een maat kleiner!) maar na een keer wassen is de vouw er uit... Vaak naar de stomerij sturen dus...
Moet er bij jullie dan een vouw in de pantalon zitten? Ik draag al een tijdje niks anders meer als onze pantalon (worker zit niet lekker meer als je een bepaalde maat heb  998765) en er zit bij mij echt geen vouw in hoor, vind men overhemden al meer als genoeg strijk werk  98uiye. Ik krijg trouwens wel medelijden met jullie kledingpakket als ik dit zo lees. Kreeg van de week de mail dat ik weer kleren kan bestellen (2 mogelijkheden in het jaar) en heb ruime keus. Ik heb een kleding kast waar een vrouw jarloers op zou zijn en die zou ik als ik wil helemaal vol kunnen hangen en leggen met dienstkleding. Plus mijn hemden heb ik al sins mijn opleiding en doen het nog steeds goed.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #978 Gepost op: 20 september 2012, 22:22:10
Ga maar eens vragen bij je vrienden van de rijksbelasting. Iets met betalings achterstand.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #979 Gepost op: 21 september 2012, 01:33:17
PA locatie Amsterdam spreekt nu actief aan op dragen van coltrui en foutief gebruik van kort en lang. Op zich goed, maar de echt belangrijke zaken (planning, examens, nakomen wat je als school belooft) hebben minder aandacht. Maargoed, nog 1 jaartje... 98uiye