Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 762004 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1030 Gepost op: 12 oktober 2012, 16:40:19
Ik snap soms niet helemaal waarom er vaak zo lastig word gedaan. Op mijn oude post waren er gewoon 2 heren die zich met de kleding voor 3 kantoren (met het dubbele aan locaties) bezig hielden. Had je een probleem (te groot/klein/kapot) kon je bij hun langs en als ze een reserve hadden dan kreeg je die gelijk. Op mijn huidige post is het zelfs zo dat de landelijke leverancier in de regio valt dus als het echt nodig is dan kan je daar langs gaan voor vervanging.

Gewoon zorgen dat een 1 aanbieder is voor alle kleding (dat deze het verder aanbesteed is niet zo van belang, de aanbieder moet de kleding leveren die voor het werk geschikt zijn) en binnen de regio 2 tot 5 man die zich hiermee bezig houden. Dan hou je het makkelijk en simpel plus loop je ook niet over in de kosten van elke keer het wiel opnieuw uitvinden. Maar goed dat is het denken van een simpel persoon van de straat die niet hoeft af te studeren op een of ander onderzoekje voor een promotie  98uiye.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1031 Gepost op: 13 oktober 2012, 16:35:51
Ik snap soms niet helemaal waarom er vaak zo lastig word gedaan. Op mijn oude post waren er gewoon 2 heren die zich met de kleding voor 3 kantoren (met het dubbele aan locaties) bezig hielden. Had je een probleem (te groot/klein/kapot) kon je bij hun langs en als ze een reserve hadden dan kreeg je die gelijk. Op mijn huidige post is het zelfs zo dat de landelijke leverancier in de regio valt dus als het echt nodig is dan kan je daar langs gaan voor vervanging.

Gewoon zorgen dat een 1 aanbieder is voor alle kleding (dat deze het verder aanbesteed is niet zo van belang, de aanbieder moet de kleding leveren die voor het werk geschikt zijn) en binnen de regio 2 tot 5 man die zich hiermee bezig houden. Dan hou je het makkelijk en simpel plus loop je ook niet over in de kosten van elke keer het wiel opnieuw uitvinden. Maar goed dat is het denken van een simpel persoon van de straat die niet hoeft af te studeren op een of ander onderzoekje voor een promotie  98uiye.

Utopie helaas.  Europa steekt hier een stokje voor. Openbare aanbesteding zijn een feit waar we niet meer omheen kunnen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1032 Gepost op: 13 oktober 2012, 19:25:56
Utopie helaas.  Europa steekt hier een stokje voor. Openbare aanbesteding zijn een feit waar we niet meer omheen kunnen.
Hoezo, je besteed het ook openbaar aan maar zet in de aanbesteding (net als bij de opvallende auto's) dat de gekozen leverancier alle kleding kan leveren aan de eindgebruiker.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1033 Gepost op: 15 oktober 2012, 15:34:21
Hoezo, je besteed het ook openbaar aan maar zet in de aanbesteding (net als bij de opvallende auto's) dat de gekozen leverancier alle kleding kan leveren aan de eindgebruiker.
Okey op die manier... Op papier leuk maar ik denk in de praktijk lastig. Ik ken geen enkel bedrijf die het hele spectrum aan uniformstukken levert en dat ook gegund krijgt in een aanbesteding. Ook al zou je een importeur hebben die bij diverse bedrijven spullen aflevert en vervolgens doorverkoop aan de politie, lijkt het me dat het productiebedrijf de levering dan liever zelf doet. Uit economisch oogpunt. Hoef je immers de tussenpersoon niet te betalen maar strijk je zelf alle winst op. Ook kun je volgens mij nooit bij een aanbesteding alle uniformstukken in een keer testen, evalueren en gunnen. Elk stuk word apart getest en gegund. Dan heb je dus te maken met meerdere partijen die niet elk stuk levert. Het bedrijf wat immers broeken maakt, hoeft niet perse het overhemd ook te maken en visa versa. Daarom hebben we ook vtspn die als importeur optreed namens ons en hun spullen haalt bij diverse bedrijven.
Realiteit is nu eenmaal dat we met die aanbestedingen te maken hebben. Elke bedrijf moet in aanmerking kunnen komen voor een overheidsorder en het monopoly geven aan 1 bedrijf dat mag niet van Europa.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1034 Gepost op: 15 oktober 2012, 19:50:53
Mmmh ooit gehoord van de aanbesteding van de dienstvoertuigen.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1035 Gepost op: 16 oktober 2012, 13:44:51
Mmmh ooit gehoord van de aanbesteding van de dienstvoertuigen.
Volgens mij is een voertuig iets anders dan kleding en uitrusting. Maar we kunnen hier heen en weer discussiëren tot we een ons wegen. Aanbestedingen gaan niet verdwijnen. Dus het is een Utopie om te denken dat het makkelijker kan anders hadden ze het vast wel gedaan.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1036 Gepost op: 16 oktober 2012, 14:43:43
Let op het gaat gebeuren.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1037 Gepost op: 18 oktober 2012, 04:45:01
hhmmm ja aanbesteding dienstvoertuigen...
reken maar dat die Tourans en Transporters heel duur betaald worden! :-X


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1038 Gepost op: 18 oktober 2012, 09:41:11
Nieuwe beha’s voor Rotterdamse agenten

Goed nieuws voor vrouwelijke agenten van korps Rotterdam-Rijnmond; die krijgen een door de werkgever verstrekte beugelloze beha voor onder het veiligheidsvest. Voorzitter van de ondernemingsraad van het korps Frans de Groot twitterde dat vandaag. Het dragen van een beugelbeha onder een veiligheidsvest was oncomfortabel.
Bron: http://www.metronieuws.nl/regionaal/nieuwe-beha-s-voor-rotterdamse-agenten/SrZljr!RVxooJh6NJmzs/


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1039 Gepost op: 21 oktober 2012, 12:50:13
Nieuwe beha’s voor Rotterdamse agenten

Goed nieuws voor vrouwelijke agenten van korps Rotterdam-Rijnmond; die krijgen een door de werkgever verstrekte beugelloze beha voor onder het veiligheidsvest. Voorzitter van de ondernemingsraad van het korps Frans de Groot twitterde dat vandaag. Het dragen van een beugelbeha onder een veiligheidsvest was oncomfortabel.
Bron: http://www.metronieuws.nl/regionaal/nieuwe-beha-s-voor-rotterdamse-agenten/SrZljr!RVxooJh6NJmzs/

Stond op intranet dat dat voor heel Politie NL gold hoor