Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 768181 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1040 Gepost op: 21 oktober 2012, 23:11:25
Over kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie:

In de aflevering van vandaag van Unit Luchtvaartpolitie was een motorrijder te zien die boven de striping op zijn motorjas de tekst "WIJKAGENT" had staan. Géén gezicht en ik snap ook werkelijk niet wat voor doel dit zou dienen.

Is dit een diender geweest die zijn jas wilde 'pimpen' of wordt dit in breder verband gedaan? Heb het verder nog nooit gezien.
Senior GGP / Oost-Brabant


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1041 Gepost op: 22 oktober 2012, 09:56:29
Over kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie:

In de aflevering van vandaag van Unit Luchtvaartpolitie was een motorrijder te zien die boven de striping op zijn motorjas de tekst "WIJKAGENT" had staan. Géén gezicht en ik snap ook werkelijk niet wat voor doel dit zou dienen.

Is dit een diender geweest die zijn jas wilde 'pimpen' of wordt dit in breder verband gedaan? Heb het verder nog nooit gezien.

Ik heb het wel vaker gezien in Zawa. Maar weet niet of het een zelfbedachte trend is of door de baas verstrekt. Lijkt me eigenlijk wel dat het door de baas is verstrekt eerlijk gezegd. Kan me haast niet voorstellen dat je zelf je motorpak gaat aanpassen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1042 Gepost op: 22 oktober 2012, 10:26:46
Ik heb het wel vaker gezien in Zawa. Maar weet niet of het een zelfbedachte trend is of door de baas verstrekt. Lijkt me eigenlijk wel dat het door de baas is verstrekt eerlijk gezegd. Kan me haast niet voorstellen dat je zelf je motorpak gaat aanpassen.

Is inderdaad door de baas verstrekt. Heeft te maken met de herkenbaarheid van de wijkagent. Dit zelfde wordt ook gedaan met de wijkagenten die biker zijn en zodoende in de wijk fietsen, iook zij hebben de tekst wijkagent op de dienstkleding.

 Het maakt de aanspreekbaarheid groter. Zeker als je gaat kijken naar een motoragent, daarvan kun je slecht zien of het de wijkagent is of niet.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1043 Gepost op: 22 oktober 2012, 19:13:36
Sorry ;)


Zou niet elke politie medewerker goed aanspreekbaar moeten zijn voor iedereen van jong tot oud van arm tot rijk van alochtoon tot autochtoon!

Ik ben biker geworden om de 'muur' nog meer te slechten tussen de ander en mij


Cop/fireman
"Waakzaam & Dienstbaar"


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1044 Gepost op: 22 oktober 2012, 20:08:31
Zou niet elke politie medewerker goed aanspreekbaar moeten zijn voor iedereen van jong tot oud van arm tot rijk van alochtoon tot autochtoon!

Helemaal mee eens  O0.
Ik vind het toch maar vreemd zo'n tekst achterop de rug. Krijgen we straks ook teksten als 'Taakaccenthouder Milieu', 'Jeugdagent', 'Netwerkinspecteur', 'Manusje van Alles', 'Praktijkcoach'....
Ik zie al dronkemansdiscussies tijdens horecadiensten ontstaan: "Maar u bent wijkagent in wijk A, dan mag u hier toch niets? Ik wil een echte agent spreken".  ::)
Senior GGP / Oost-Brabant


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1045 Gepost op: 22 oktober 2012, 23:00:59
Helemaal mee eens  O0.
Ik vind het toch maar vreemd zo'n tekst achterop de rug. Krijgen we straks ook teksten als 'Taakaccenthouder Milieu', 'Jeugdagent', 'Netwerkinspecteur', 'Manusje van Alles', 'Praktijkcoach'....
Ik zie al dronkemansdiscussies tijdens horecadiensten ontstaan: "Maar u bent wijkagent in wijk A, dan mag u hier toch niets? Ik wil een echte agent spreken".  ::)

VTSPN, kom er maar in.....  :P


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1046 Gepost op: 22 oktober 2012, 23:03:31
VTSPN, kom er maar in.....  :P

[flauw] Waarschijnlijk vindt vtsPN dit juist heel handig! :p [/flauw]
Senior GGP / Oost-Brabant


Reddertje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #1047 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:53:42
Vtspn dat geld klop bedrijf met hele bijzondere denk wijze?
Die kunnen hier niet komen want dat is afgesloten net zoals andere hele handige sites.
Maar gelukkig staan ze open voor inspraak?! NOT


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1048 Gepost op: 23 oktober 2012, 17:04:57
Bedoel je dat vanuit vtsPN locaties het niet mogelijk is om op deze website te komen?


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1049 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:50:59
Bedoel je dat vanuit vtsPN locaties het niet mogelijk is om op deze website te komen?

Dan is dit zeker het bewijs.. Of niet PietjePuk? Hahaha
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.