Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 759256 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1840 Gepost op: 31 maart 2018, 12:58:24
Klopt Jerommeke..alleen staat er Voetbaleenheid op de Patch..zij zijn onderdeel van de ME en deden dienst in het Wallengebied ivm de Engelse voetbalsupporters.
VBE maakt niet standaard deel uit van de ME structuur. Ze kunnen er wel onder vallen vanwege een inzet, maar dat is niet standaard. VBE is gewoon platte pet.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1841 Gepost op: 31 maart 2018, 15:00:37
Klopt Jerommeke..alleen staat er Voetbaleenheid op de Patch..zij zijn onderdeel van de ME en deden dienst in het Wallengebied ivm de Engelse voetbalsupporters.

Er stond écht Mobiele Eenheid op....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1842 Gepost op: 8 april 2018, 00:29:14
Politiekleding teruggevonden
Laatste update: 06-04-2018 | 10:23

Utrecht - De op dinsdag 27 februari gestolen politiekleding werd na onderzoek door de recherche teruggevonden. Ook werden vuurwapens aangetroffen.

Op dinsdag 20 maart hield de recherche drie verdachten aan voor het incident op 27 februari. Na de aanhouding doorzocht de recherche drie woningen en twee garageboxen in Utrecht. Daar werd alle politiekleding die 27 februari was gestolen teruggevonden. Ook troffen zij verschillende wapens (waaronder een Uzi, een Scorpio en handvuurwapens), explosieven (waaronder een handgranaat), plofkraak gerelateerde spullen als gasflessen en tasers  en een gestolen Audi S4 aan. Naar aanleiding van de doorzoeking werden nog eens twee verdachten aangehouden voor wapenbezit. Daarnaast nam de recherche vijf voertuigen in beslag en werden er onder andere meerdere verpakkingsmaterialen aangetroffen die waren weggenomen op 27 februari.

Nog vast
Drie van de vijf verdachten zitten nog vast. Deze mannen van 20 en 18 jaar zijn donderdag 5 april voor de Raadkamer verschenen. Zij worden verdacht van betrokkenheid bij het incident op 27 februari; twee van hen worden ook verdacht van verboden wapenbezit. De rechter besloot hun voorarrest met 45 dagen te verlengen. De andere twee verdachten van alleen verboden wapenbezit zijn al eerder vrijgelaten.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2018/april/6/03-politiekleding-teruggevonden.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1845 Gepost op: 16 maart 2019, 16:50:13
Nu weet ik dat Amsterdam graag afwijkt van de rest van Nederland, maar wat is de bedoeling van deze hondengeleiders?



Zijn dit 'Oscars' in ME verband? Ze lopen namelijk wel met ME helm én beenkappen, maar in regulier uniform en met het zware vest? Of zijn dit reguliere collega's en hebben ze allemaal standaard een ME helm en beenkappen in de uitrusting?
Foto is een still uit onderstaand filmpje van de rellen in Amsterdam.

https://www.at5.nl/artikelen/192464/vier-aanhoudingen-na-vechtpartijen-bij-kermis-westerpark

Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #1846 Gepost op: 16 maart 2019, 19:54:46
Nu weet ik dat Amsterdam graag afwijkt van de rest van Nederland, maar wat is de bedoeling van deze hondengeleiders?



Zijn dit 'Oscars' in ME verband? Ze lopen namelijk wel met ME helm én beenkappen, maar in regulier uniform en met het zware vest? Of zijn dit reguliere collega's en hebben ze allemaal standaard een ME helm en beenkappen in de uitrusting?
Foto is een still uit onderstaand filmpje van de rellen in Amsterdam.

https://www.at5.nl/artikelen/192464/vier-aanhoudingen-na-vechtpartijen-bij-kermis-westerpark

Voor wat de eenheid Rotterdam betreft; daar hebben de collega's van team surveillancehonden deze uitrusting standaard op de auto liggen. Dus dat kan in A'dam ook zo maar eens zo zijn.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1847 Gepost op: 16 maart 2019, 23:41:50
Nu weet ik dat Amsterdam graag afwijkt van de rest van Nederland, maar wat is de bedoeling van deze hondengeleiders?



Zijn dit 'Oscars' in ME verband? Ze lopen namelijk wel met ME helm én beenkappen, maar in regulier uniform en met het zware vest? Of zijn dit reguliere collega's en hebben ze allemaal standaard een ME helm en beenkappen in de uitrusting?
Foto is een still uit onderstaand filmpje van de rellen in Amsterdam.

https://www.at5.nl/artikelen/192464/vier-aanhoudingen-na-vechtpartijen-bij-kermis-westerpark
behoort tot de standaard uitrusting van de hondengeleiders. Hebben ze bij zich.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1848 Gepost op: 17 maart 2019, 15:04:47
Ik verbaas mij er nog steeds over dat in de gemiddelde politieauto wel een paar bouwhelmen liggen die enorm veel ruimte innemen en nagenoeg nooit gebruikt worden maar een goede helm voor ongeregeldheden, of nog liever een ballistische helm, ontbreekt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1849 Gepost op: 19 maart 2019, 13:15:38
Ik verbaas mij er nog steeds over dat in de gemiddelde politieauto wel een paar bouwhelmen liggen die enorm veel ruimte innemen en nagenoeg nooit gebruikt worden maar een goede helm voor ongeregeldheden, of nog liever een ballistische helm, ontbreekt.
En hoe moeilijk zou het moeten zijn om deze twee te combineren...
Hobby Bobby eenheid Den Haag