Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 755446 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Gepost op: 16 december 2008, 19:09:03
Hier alles over kleding van de Nederlandse politie.
Over schoeisel is een algemeen board voor bijv. vragen over specifieke schoenen:


http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=16433.msg473303#msg473303



Naar aanleiding van een aantal eerdere berichten, hierbij een topic over de worker

Als je het nu aan een agent op straat zou vragen of aan een AT lid, welk wapen zou hij dan willen hebben op dit moment?

Dat zou prachtig zijn als ze dat zouden doen. Echter zou de uitslag toch resoluut opzij geschoven worden. Zo kan ik mij nog wel een enquete herinneren 2 of  3 jaar geleden over hoe wij over de invoering van een worker dachten. Was volgens mij niemand die tegen was en toch dragen we nog steeds een kantoor pantalon in de noodhulp. Kortom de overheid doet toch wat ze zelf willen daarbij hebben ze maling aan wat Jan de diender er van vindt.

Twee citaten ingevoegd, om de oorsprong van dit topic te verduidelijken ;)
Maarten.




Preciessssss het vervelende is datmen de worker een aggresieve uitstraling vindt geven.... tja... deze pantalons kun je na een keer rollen met iemand weggooien...


Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Glenn2

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 december 2008, 19:20:24
Offtopic: ik kan het zelf niet vinden, maar is er een foto online beschikbaar van de worker die te agressief zou zijn?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2 Gepost op: 16 december 2008, 22:06:39
Offtopic: ik kan het zelf niet vinden, maar is er een foto online beschikbaar van de worker die te agressief zou zijn?

Bij MinDef speelt dat ook. Tijdens kantooruren je pantalon aan, want de klant / burger blablabla.
's Nachts en in de weekenden de gevechtsbroek, door jullie ''worker'' genoemd.

Zelfde reden; zou te agressief overkomen. Maarrrr, een pluspuntje: dit jaar ook ''zomergevechtsbroeken'' gehad. Zijn lekker dun. Ze komen alleen wel tot net onder je knieën  :-X Oftewel, beetje kort uitgevallen.  ;D Maar de gewone gevechtsbroeken zijn perfect, je kunt er zelfs IBT mee doen. Als je het niet te gek maakt dan.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 16 december 2008, 22:45:58
Een drietal oude topics over het nieuwe uniform heb ik samengevoegd tot één topic, met het eerste bericht uit 2002 (!). Dat geeft wel een en ander weer wat er speelt / gespeeld heeft mbt te invoering van het nieuwe uniform. ;)

Zie hier: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,35.0.html
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 16 december 2008, 22:57:37
er een foto online beschikbaar van de worker die te agressief zou zijn?

Heb er op gezocht, maar is minimaal. Een of andere securitysite heeft iets wat erop lijkt. Ik heb er wel een foto van, maar dan circuleert mijn boeventronie ook hier op het forum. En dat wil ik niemand aandoen.  ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 16 december 2008, 23:08:03
Heb er op gezocht, maar is minimaal. Een of andere securitysite heeft iets wat erop lijkt. Ik heb er wel een foto van, maar dan circuleert mijn boeventronie ook hier op het forum. En dat wil ik niemand aandoen.  ;D

Zwart balkje? ;D

Overigens heb ik wel gezien (voornamelijk op foto's) dat agenten met een andere broek lopen dan de uniformbroek. Op die broeken zit een brede reflecterende bies. Is dat de betreffende worker? (mogelijk op proef?).
Zal even kijken of ik een foto kan vinden.

Overigens ben ik van mening dat het al stukken scheelt of je de broek in de schoenen (kisten) doet of niet. Door het in de kisten te stoppen kan je iedere broek wel een agressieve uitstraling geven...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 17 december 2008, 00:09:50
Overigens heb ik wel gezien (voornamelijk op foto's) dat agenten met een andere broek lopen dan de uniformbroek. Op die broeken zit een brede reflecterende bies. Is dat de betreffende worker? (mogelijk op proef?).
Zal even kijken of ik een foto kan vinden.

Helaas kon ik alleen deze vinden. Excuus voor de tekst op de foto  :-X
Is niet helemaal degene die ik bedoelde, maar dit is in ieder geval ook anders dan anders ;)

http://farm3.static.flickr.com/2015/2329537610_ce63aa08d0.jpg
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 17 december 2008, 00:15:51
Helaas kon ik alleen deze vinden. Excuus voor de tekst op de foto  :-X
Is niet helemaal degene die ik bedoelde, maar dit is in ieder geval ook anders dan anders ;)

http://farm3.static.flickr.com/2015/2329537610_ce63aa08d0.jpg

Dat is de regenbroek  ;)

Dit is een worker ( bron www.pakwerk.nl )

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 17 december 2008, 00:21:50
Dat is de regenbroek  ;)

Ik had al zo'n vermoeden :-\ ;D

Heeft iemand een afbeelding van de beoogde worker?


Overigens wat de biker op de bovenste foto aan heeft, ziet er i.m.o. ook wel netjes uit :)
http://www.onnobartelsfotografie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=2
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 17 december 2008, 00:27:12
Ook het bike-tenu is bij ieder korps verschillend. De ene heeft geheel blauw, de ander zwart wit, de ander weer wit - blauw etc.

De bike broeken is overigens wel andere (meer richting sportkleding) stof dan de workers.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !