Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 755462 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #50 Gepost op: 7 november 2009, 16:05:17
ik vond die blauwe overhemden helemaal niet vervelend, en nog best netjes staan ook,

of het nu een polo of overhemd is zal mijn persoonlijk een worst zijn, die worker en goed schoeisel samen met een beter zitten kogelwerend vest, wat je over je overhemd/polo kunt dragen, dan ben je handig bezig...

maar ja... handig in deze organisatie...lol ;D ;D ;D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #51 Gepost op: 9 november 2009, 09:26:31
Het valt mij trouwens op dat er in de diverse (landelijke) media weer een groot verschil van tenue te zien is.
Volgens mij zijn lange mouwen en de (nieuwe) stropdas (vanaf 1 oktober) verplicht  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #52 Gepost op: 9 november 2009, 09:33:00
Hier idem! En er wordt gecontroleerd... ::) ;D


Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #54 Gepost op: 9 november 2009, 14:18:15
Het valt mij trouwens op dat er in de diverse (landelijke) media weer een groot verschil van tenue te zien is.
Volgens mij zijn lange mouwen en de (nieuwe) stropdas (vanaf 1 oktober) verplicht  ::)

Is dat voor jou nieuw dan? Mij is het al jaren bekend dat er na 1 okt nogsteeds korte mouwen gedragen worden, er door de uniformdienst polo's gedragen worden, er coltruien gedragen worden door niet motorrijders.

Is dit erg? niet zo erg dat wijkteamchefs zich daarop moeten gaan focussen, men kan zich beter richten op veel urgentere problemen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #55 Gepost op: 9 november 2009, 14:51:51
Is dat voor jou nieuw dan? Mij is het al jaren bekend dat er na 1 okt nogsteeds korte mouwen gedragen worden, er door de uniformdienst polo's gedragen worden, er coltruien gedragen worden door niet motorrijders.

Is dit erg? niet zo erg dat wijkteamchefs zich daarop moeten gaan focussen, men kan zich beter richten op veel urgentere problemen.

Dat is voor mij ''nieuw'' inderdaad, er word zowel op de academie als bij ons in het korps strak op gelet ... Niet meer als normaal lijkt mij.
Polo's, coltruien en korte mouwen hoef je echt niet mee aan te komen met als resultaat dat je er in het korps op aangesproken word en dat je op de academie geen les mag volgen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #56 Gepost op: 9 november 2009, 16:59:24
wellicht je referentiekader als student? Ik zie ervaren collega's er weinig op aangesproken worden. :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #57 Gepost op: 9 november 2009, 17:36:06
wellicht je referentiekader als student? Ik zie ervaren collega's er weinig op aangesproken worden. :)

Dat ligt dan waarschijnlijk aan de regio, bij ons gebeurd het regionaal namelijk wél  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #58 Gepost op: 9 november 2009, 21:20:52
Kijk er gaat hier en daar wel eens een mailtje de deur uit met: het is weer 1 okt, dus lange mouwen. Maar ik heb wijkchefs er nog niet druk om zien maken, nu draagt het merendeel ook wel gewoon netjes de 'gevraagde' kleding, maar toch....

Niemand die een opmerking krijgt als je een coltrui draagt, laat ik het zo zeggen, mensen zonder coltrui in de nacht zijn in de minderheid.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #59 Gepost op: 9 november 2009, 22:57:39
Kijk er gaat hier en daar wel eens een mailtje de deur uit met: het is weer 1 okt, dus lange mouwen. Maar ik heb wijkchefs er nog niet druk om zien maken, nu draagt het merendeel ook wel gewoon netjes de 'gevraagde' kleding, maar toch....

Niemand die een opmerking krijgt als je een coltrui draagt, laat ik het zo zeggen, mensen zonder coltrui in de nacht zijn in de minderheid.


Ja, dat is volgens mij (bijna) overal zo ....
Ik zie tegenwoordig blauwe polo's, noodhulp in bike-pak en weet ik veel wat allemaal, vind dat nogal apart  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !