'Smalvoertuig' (klein model tankautospuit)

Auteur Topic: 'Smalvoertuig' (klein model tankautospuit)  (gelezen 25211 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #30 Gepost op: 16 november 2009, 10:19:05
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar daar is niets van waar.
De nieuwe aanbesteding ging gewoon over BiZa bepakte TS'en, en dit voertuig gaat binnen 2 jaar uit dienst (opvolger is mij niet bekend).

Toen we daar waren kregen we een hele rondleiding door de kazerne en toen werd het verteld dat het voertuig goed beviel en dat er meerdere zouden volgen. Verder weet ik het ook niet.
Brandweer Papendrecht


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #31 Gepost op: 10 augustus 2010, 11:24:42
Ter info: het eerste Rijnmondse Snelle Interventie Voertuig (SIV) staat op dit moment bij de leverancier Kenbri in Duitsland. Het is een Mercedes Benz Sprinter 516 met 163 pk en Rosenbauer Compact Line opbouw. De laadruimte biedt plaats aan onder meer een 500 liter kunststof watertank en twee schuimtanks van elk 20 liter. Om tijdens de wintermaanden te voorkomen dat het bluswater bevriest en de tank barst, beschikt de wagen over tankverwarming. De SIV is uitgerust met warmtebeeldcamera's. Verder beschikt het voertuig over een 60 meter lange hogedrukslang en een bluscapaciteit van 38 liter per minuut. Deze zal na de zomervakantie 2010 (in september) wisselend worden getest in de districten Noord, Zuid en De Eilanden.
greetz,  Enrique


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #32 Gepost op: 10 augustus 2010, 12:07:36
kenbri zit in nederland
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #33 Gepost op: 10 augustus 2010, 12:51:42
Ter info: het eerste Rijnmondse Snelle Interventie Voertuig (SIV) staat op dit moment bij de leverancier Kenbri in Duitsland. Het is een Mercedes Benz Sprinter 516 met 163 pk en Rosenbauer Compact Line opbouw. De laadruimte biedt plaats aan onder meer een 500 liter kunststof watertank en twee schuimtanks van elk 20 liter. Om tijdens de wintermaanden te voorkomen dat het bluswater bevriest en de tank barst, beschikt de wagen over tankverwarming. De SIV is uitgerust met warmtebeeldcamera's. Verder beschikt het voertuig over een 60 meter lange hogedrukslang en een bluscapaciteit van 38 liter per minuut. Deze zal na de zomervakantie 2010 (in september) wisselend worden getest in de districten Noord, Zuid en De Eilanden.

Even voor het beeld. Gaat het dan om dit voertuig of in ieder geval hij lijkt erop? 998765

http://www.kenbri.com/nieuws6.html


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #34 Gepost op: 10 augustus 2010, 13:05:24
Wat een mooie bak, en ideaal voor inzetten in de binnenstad enzo! echt een heel goed idee! O0

Zo mooi is ie niet; - slechte wegligging
                         - idiote busdeuren achter, die pas opengaan als de handrem erop staat, lastig bij uitstappen v/d manschappen
                         - geen volwaardige bepakking
                         - wordt altijd als eerste uitruk ingezet, 9 van de 10 keer heeft het smal zijn geen meerwaarde
                         - geen vastpunt om bv valbeveiliging aan vast te zetten
                        
Al met al is het wat mij betreft een kilo utrecht tango voertuig welke direct naar crailo mag als oefenobject :-X :-X :-X
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #35 Gepost op: 10 augustus 2010, 18:07:57
kenbri zit in nederland

Maar Rosenbauer niet ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #36 Gepost op: 10 augustus 2010, 19:15:21
Maar Rosenbauer niet ;)

Maar hij zij "bij de leverancier Kenbri "
 :)

ik snap dat hij rosenbauer bedoelde
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #37 Gepost op: 10 augustus 2010, 19:27:29
Even voor het beeld. Gaat het dan om dit voertuig of in ieder geval hij lijkt erop? 998765

http://www.kenbri.com/nieuws6.html

Volgens de VRR zou hij inderdaad op dit voertuig moeten lijken.
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #38 Gepost op: 10 augustus 2010, 19:28:47
kenbri zit in nederland

Ja, maar volgens de VRR ook in Duitsland  :D, maar kennelijk bedoelde men inderdaad Rosenbauer. ;)
greetz,  Enrique


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #39 Gepost op: 10 augustus 2010, 19:39:37
dat zegt het al "Rotterdammers"
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er