GRIP 3 Zeer grote brand C1000 - Leiderdorp 21-12-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand C1000 - Leiderdorp 21-12-2008  (gelezen 15658 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 22 december 2008, 08:52:04
Omdat we hier op een forum zitten... het is bij opschaling van GRIP niet perse nodig dat er extra eenheden worden gealarmeerd...Daarom zou het kunnen zijn dat van grip 2 naar grip 4 gaat zonder dat men dit via het P2000 kenbaar maakt...

Ik moet wel toegeven dat het met name bij de brandweer gewoonte is dat er allerlei hoge omes via P2000 worden opgeroepen danwel geinformeerd. En hoe hoger de GRIP, hoe meer hoge omes ;D


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #21 Gepost op: 22 december 2008, 09:27:37
Ik moet wel toegeven dat het met name bij de brandweer gewoonte is dat er allerlei hoge omes via P2000 worden opgeroepen danwel geinformeerd. En hoe hoger de GRIP, hoe meer hoge omes ;D

De hoge omes waren al opgeroepen/ingezet  ;)
2 keer HOVD, CVD en reserve HOVD's

livep2000
03:02:03 21-12-08. Hollands MiddenBRANGraag 2x extra HOvD verzocht
1504030BRW Hollands-Midden ( HOvD Groep )
livep2000
02:48:48 21-12-08PRIO  1LAAN VAN OUDERZORG 2  LEIDERDORP

16. Hollands MiddenBRAN C1000 De Jong  2  Binnenbrand (uitslaande brand: ja) (Nader bericht: middelbrand,grote brand,zeer grote b 66597
1503006BRW Hollands-Midden ( HOvD/ROgS Oost )
livep2000
02:26:03 21-12-08PRIO  1LAAN VAN OUDERZORG 2  LEIDERDORP

16. Hollands MiddenBRAN C1000 De Jong  2  Mogelijk middelbrand (uitslaande brand: ja) (Nader bericht: middelbrand,grote brand) 66731 66785 66519 66596
1503005BRW Hollands-Midden ( HOvD West )
1503002BRW Hollands-Midden ( Commandant van Dienst )


Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #22 Gepost op: 22 december 2008, 13:01:41
Ik moet wel toegeven dat het met name bij de brandweer gewoonte is dat er allerlei hoge omes via P2000 worden opgeroepen danwel geinformeerd. En hoe hoger de GRIP, hoe meer hoge omes ;D

Dat klopt maar dat houdt bij een GRIP 1 wel aardig op... De rest wordt vaak via Communicator of ander telefonisch alarmeringsgebeuren in de benen geroepen. Maar 99% van de 'hoge brandweerheren' is bij een GRIP 1 al op de hoogte en volgt de ontwikkelingen actief....
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #23 Gepost op: 22 december 2008, 13:37:23
Dat klopt maar dat houdt bij een GRIP 1 wel aardig op... De rest wordt vaak via Communicator of ander telefonisch alarmeringsgebeuren in de benen geroepen. Maar 99% van de 'hoge brandweerheren' is bij een GRIP 1 al op de hoogte en volgt de ontwikkelingen actief....

nou pieter dat is voledig regio afhankelijk
bij ons in noordholland noord wordt tot en met grip 3 gewoon met de pager geallarmeerd

dat er alleen maar hoge omes worden geallarmeerd is logisch want het is een bestuurlijke opschaling....

maar als iedereen zich eerst eens in de grip fases en wat er bij elke grip gebeurt verdiept dan zal er heel veel duidelijk worden...

groet free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 22 december 2008, 14:44:50
Volgens mij was het ook grip 1,.. heb over mijn pager geen enkel bericht ontvangen over grip 3.. alleen bij centralisten?

Moet alles per definitie via capcodes gaan die jij in je pager hebt staan dan?

Hunter


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #25 Gepost op: 22 december 2008, 18:48:32
Moet alles per definitie via capcodes gaan die jij in je pager hebt staan dan?

Hunter
 

Nee dat zeker niet, maar tot nu toe had ik dat nog niet meegemaakt ;)

Overigens.. ik heb me wel degelijk verdiept in het woord 'grip',.. weet ook wat het betekend ja.. maar achteraf denk ik idd toch dat ik het niet in dit topic had moeten neerzetten   :|


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 22 december 2008, 19:05:17
Nee dat zeker niet, maar tot nu toe had ik dat nog niet meegemaakt ;)

Overigens.. ik heb me wel degelijk verdiept in het woord 'grip',.. weet ook wat het betekend ja.. maar achteraf denk ik idd toch dat ik het niet in dit topic had moeten neerzetten   :|

Maakt niet uit, back to business zou ik zeggen. Over GRIP zijn er weer andere topics :)
Ik denk dat we het er nu wel over eens zijn dat de betreffende functionarissen ook op andere manieren kunnen worden ingeschakeld, dan via P2000* :) En met dank aan mon3aantje weten we ook zeker dat het GRIP3 was ;)

*en dat dit per regio verschilt, maar dat is een overbodige toevoeging ;D


Is las dat O&V van het Rode Kruis uit Katwijk kwam; is er bij RK Leiden geen O&V afdeling?
Procesverantwoordelijke van opvang en verzorging is de gemeente. Hebben zij dan een soort van convenant afgesloten met Rode Kruis Katwijk?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #27 Gepost op: 22 december 2008, 20:02:20
Brand Leiderdorp waarschijnlijk aangestoken


(Novum) - De grote brand die zaterdagnacht woedde in een winkelcentrum in Leiderdorp is aangestoken. Dat vermoedt de technische recherche, meldt de politie maandag. Vanwege de brand werden 125 omwonenden geëvacueerd. Er vielen geen gewonden.

De brand in supermarkt C1000 in winkelcentrum Santhorst brak rond 02.15 uur uit. Vijftig bewoners van woningen boven het winkelcentrum en 75 bewoners van een naastgelegen flat en appartementen moesten hun huis verlaten. De evacués werden naar het gemeentehuis en een sporthal gebracht. De brand was om 06.30 uur geblust, waarna het merendeel van de bewoners huiswaarts keerde.

Bron: www.elsevier.nl
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #28 Gepost op: 22 december 2008, 20:28:51
Er is af en toe erg weinig te volgen van de alarmering,zo wordt korps Hillegom gealarmeerd wat toch zo'n 15 km verder weg van Leiderdorp ligt terwijl omliggende korpsen zoals Koudekerk en Alphen zo ongeveer worden genegeerd
En wanneer gaan we eens inter-regionaal werken?
Zo was er vorige week een zeer grote brand in Zoetermeer,Haaglanden sleurt z'n materieel uit de verste uithoeken van z'n regio terwijl Hollands Midden een korps op twee km.afstand heeft (Rijnwoude post Benthuizen)
Het hemd is wellicht nog steeds nader dan de rok ;D


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #29 Gepost op: 22 december 2008, 20:42:31
Er is af en toe erg weinig te volgen van de alarmering,zo wordt korps Hillegom gealarmeerd wat toch zo'n 15 km verder weg van Leiderdorp ligt terwijl omliggende korpsen zoals Koudekerk en Alphen zo ongeveer worden genegeerd
En wanneer gaan we eens inter-regionaal werken?
Zo was er vorige week een zeer grote brand in Zoetermeer,Haaglanden sleurt z'n materieel uit de verste uithoeken van z'n regio terwijl Hollands Midden een korps op twee km.afstand heeft (Rijnwoude post Benthuizen)
Het hemd is wellicht nog steeds nader dan de rok ;D

Eea heeft ook te maken met restdekking. De twee tankautospuiten van Leiderdorp stonden bij de brand net als de TAS van Leiden Noord en Zuid. Aangezien Leiden ook een groot gedeelte van Leiderdorp en Zoeterwoude dekt betekende dit afgelopen zaterdagnacht dat er in een grote straal even geen Tankautospuiten beschikbaar waren. Later volgde wel een herbezetting voor de posten Leiden met het vrije personeel. Als je rijnwoude en koudekerk ook naar brand toe zou sturen zou dat in een circel een nog kleinere dekking bezorgen. Handiger om dan Koudekerk beschikbaar te houden voor evt andere meldingen aan ene zijde Leiderdorp en het vrije personeel Leiden voor de andere zijde Leiderdorp, Leiden en Zoeterwoude. Weet niet of dit ook de daadwerkelijke reden was maar dat lijkt mij het meest logische.

Mbt de brand in Zoetermeer moet ik ook bekennen dat ik dat ook een vreemde gang van zaken vond. De TAS benthuizen en Rijnwoude waren heel wat sneller ter plaatse geweest ipv de nu geallermeerde tankautospuiten uit Wateringen en Naaldwijk. Maar dat gaat dan een discussie worden wat niet past bij dit topic brand Leiderdorp.