GRIP 3 Zeer grote brand C1000 - Leiderdorp 21-12-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand C1000 - Leiderdorp 21-12-2008  (gelezen 15584 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #30 Gepost op: 22 december 2008, 20:55:36
terwijl Hollands Midden een korps op twee km.afstand heeft (Rijnwoude post Benthuizen)

Benthuizen was daar ook aanwezig.. (dan niet met TAS maar wel met  PM-WvD 66879.. meetploeg)

Maargoed.. nu back on-topic


Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #31 Gepost op: 24 december 2008, 10:28:16
Er is af en toe erg weinig te volgen van de alarmering,zo wordt korps Hillegom gealarmeerd wat toch zo'n 15 km verder weg van Leiderdorp ligt terwijl omliggende korpsen zoals Koudekerk en Alphen zo ongeveer worden genegeerd
En wanneer gaan we eens inter-regionaal werken?
....
Het hemd is wellicht nog steeds nader dan de rok ;D

Heeft geen ruk met interregionaal werken te maken: is nl gewoon 1 regio....
Groeten,

Pieter (die vroeger in die hoek werkte)
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


Estevan

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 24 december 2008, 11:31:07
Eea heeft ook te maken met restdekking. De twee tankautospuiten van Leiderdorp stonden bij de brand net als de TAS van Leiden Noord en Zuid. Aangezien Leiden ook een groot gedeelte van Leiderdorp en Zoeterwoude dekt betekende dit afgelopen zaterdagnacht dat er in een grote straal even geen Tankautospuiten beschikbaar waren. Later volgde wel een herbezetting voor de posten Leiden met het vrije personeel. Als je rijnwoude en koudekerk ook naar brand toe zou sturen zou dat in een circel een nog kleinere dekking bezorgen. Handiger om dan Koudekerk beschikbaar te houden voor evt andere meldingen aan ene zijde Leiderdorp en het vrije personeel Leiden voor de andere zijde Leiderdorp, Leiden en Zoeterwoude. Weet niet of dit ook de daadwerkelijke reden was maar dat lijkt mij het meest logische.

Mbt de brand in Zoetermeer moet ik ook bekennen dat ik dat ook een vreemde gang van zaken vond. De TAS benthuizen en Rijnwoude waren heel wat sneller ter plaatse geweest ipv de nu geallermeerde tankautospuiten uit Wateringen en Naaldwijk. Maar dat gaat dan een discussie worden wat niet past bij dit topic brand Leiderdorp.

Voorschoten,Oegstgeest en Voorhout kunnen op zo'n moment de dekking van Leiden over nemen. En het is dan idd logisch dat Koudekerk de dekking van zoeterwoude en evt. leiderdorp overneemt.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #33 Gepost op: 7 januari 2009, 21:57:59
Afgebrande C1000 in Leiderdorp wordt Albert Heijn

LEIDERDORP - De afgebrande C1000 in Leiderdorp wordt waarschijnlijk een Albert Heijn. De supermarkt ging in december in vlammen op. Albert Heijn is eigenaar van het pand.
 
Na de brand wil Albert Heijn nu onder de eigen naam een supermarkt beginnen op die plek. Daardoor dreigen tachtig medewerkers van de C1000 hun baan te verliezen. Peter de Jong, de eigenaar van de Leiderdorpse C1000, is woedend. Hij bekijkt met zijn advocaten of hij Albert Heijn nog kan tegenhouden en het pand weer zelf kan huren.

Het onderzoek naar de brand in de C1000 in Leiderdorp is nog in volle gang. De politie gaat uit van brandstichting
www.rtvwest.nl