Terreurdreiging Nederland en Europa

Auteur Topic: Terreurdreiging Nederland en Europa  (gelezen 295134 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Gepost op: 21 december 2008, 19:30:08
Wat denk jij?




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 21 december 2008, 19:35:34
Ik kan me niet vinden in de bovenstaande opties. Mijn antwoord zou gewoon zijn 'Nee'. Waarom? Omdat Nederland een warm nest is voor terreurcellen. Er is geld, weinig controle en je komt zo de grens over. Je kan hier op adressen ingeschreven staan zonder dat deze bestaan... Ook de sociale controle in de grote steden is nagenoeg weg. Waarom zouden ze het voor zichzelf verpesten in Nederland?

Uiteindelijk maakt het niet uit hoeveel je doet om een aanslag te voorkomen. Als ze je willen treffen doen ze het toch wel...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2 Gepost op: 21 december 2008, 19:39:22
Dus; de vraag is alleen, wanneer? Geldt voor jouw, Gerard.

In Engeland en Spanje kan je ook in de anonimiteit leven, deze landen zijn ook aan de beurt geweest. Zolang Nederland actief is in Afghanistan / Iraq en alle andere brandhaarden in de wereld op blijft zoeken.... Want bij het eerst komende ''conflict'' in de wereld, staat Nederland ook weer vooraan. Om uiteenlopende redenen maar ook omdat ''wij het beste jongetje van de klas'' willen zijn.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 21 december 2008, 19:45:15
Dus; de vraag is alleen, wanneer? Geldt voor jouw, Gerard.

Dat vind jij.  ;) Ik zeg dat die aanslag niet komt. In andere landen kun je ook in de anonimiteit leven. Klopt, maar in Nederland zit veel geld, veel open verbindingen met de rest van Europa plus dat de Moslim cultuur hier aardig vertegenwoordigd is.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 21 december 2008, 19:51:24
Dat vind jij.  ;) Ik zeg dat die aanslag niet komt. In andere landen kun je ook in de anonimiteit leven. Klopt, maar in Nederland zit veel geld, veel open verbindingen met de rest van Europa plus dat de Moslim cultuur hier aardig vertegenwoordigd is.

Zonder teveel in detail te treden en hier een ''politiek beladen'' topic van te maken, ben ik het gedeeltelijk met je eens. Zolang NL zo ''meegaand'' blijft en links en rechts gebedshuizen uit de grond stampt (o.a. de grootste in Europa) zijn we ''goed'' bezig.

Voor de (radicale) kleinere groep, is dat echter niet voldoende.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5 Gepost op: 21 december 2008, 19:59:06
Enfin, deze poll heb ik gestart om de stemmingen eens te peilen, niet om erover te discussiëren. Puur uit nieuwsgierigheid..
Maar als het discussies uitlokt, waarom niet? Ben wel benieuwd naar argumenten.  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 21 december 2008, 20:51:08


Big Dutch

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand
Reactie #7 Gepost op: 22 december 2008, 16:57:35
Ik denk dat er vroeg of laat wel iets aan zit te komen. Of het in een grote of kleine vorm is durf ik niet te zeggen, maar je merkt gewoon dat mensen steeds vaker gefrustreerd raken. Mensen die gefrustreerd zijn, zullen ook sneller te beïnvloeden zijn door foute personen. Deze mensen kunnen dus ook sneller radicaliseren en rare dingen gaan ondernemen. Het komt immers ook steeds vaker voor dat arrestatieteams potentiele terreurverdachten aanhoudt en invallen bij hun doen.
MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #8 Gepost op: 22 december 2008, 17:33:24
Ja ik denk dat er wat staat te gebeuren, of dat hier is vraag ik mij af...Nederland is zeer centraal gelegen en gebonden aan allerlei wetten en regels en is daarom een redelijk veilige haven voor zg. slapende cellen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #9 Gepost op: 22 december 2008, 21:46:01
zg. slapende cellen...

En daar hebben wij er vrees ik, erg veel van.
 :-X