Terreurdreiging Nederland en Europa

Auteur Topic: Terreurdreiging Nederland en Europa  (gelezen 295147 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2008, 14:55:29
klopt... die slapende cellen zijn voor ons niet gevaarlijk.... ze zouden wel gek zijn om het veilige nest te vervuilen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Big Dutch

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand
Reactie #11 Gepost op: 23 december 2008, 15:05:31
Nouja, gek zijn ze sowieso al... Dat bijvoorbeeld de Hofstadgroep is gepakt vóórdat ze iets konden ondernemen is natuurlijk een hele goede zaak, maar stel je nou eens voor dat een soortgelijke organisatie een fractie te laat wordt opgemerkt en wel een plan tot uitvoering kan brengen... Dat gevaar blijft denk ik toch wel, ookal zal het in Nederland misschien wel in mindere mate zijn dan in andere landen.
MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 23 december 2008, 15:12:59
Nouja, gek zijn ze sowieso al...

Ben benieuwd naar je onderbouwing. Is nogal een uitspraak die je doet ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Big Dutch

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand
Reactie #13 Gepost op: 23 december 2008, 15:35:28
Ik denk dat mensen die terroristische ideeën hebben een redelijke steek los hebben zitten.  :o Verder bedoel ik er dan ook niks mee...  ;)
MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 23 december 2008, 15:51:50
klopt... die slapende cellen zijn voor ons niet gevaarlijk.... ze zouden wel gek zijn om het veilige nest te vervuilen...

Gedeeltelijk waar. Die slapende cellen zitten er, om ooit wakker geschud te worden. Volgende week, over tien jaar, of misschien helemaal nooit. Het eigen nest ligt elders, niet hier.

En vat dat laatste niet verkeerd op. Zij bepalen zelf wat hun nest is. Niet ''wij''.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #15 Gepost op: 23 december 2008, 16:17:12
none taken... en dat snap ik... bedoelde te zeggen zolang ze andere landen om ons heen op de korrel hebben... is dit een redelijk veilige haven voor hen... en zolang zullen ze het hier niet in hun hoofd halen om die cellen wakker te maken....

Verder blijft het koffie dik kijken... we zijn gewoon een keer aan de beurt omdat we een westers land zijn (godzijdank)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 23 december 2008, 17:43:56
Ik denk dat mensen die terroristische ideeën hebben een redelijke steek los hebben zitten.  :o Verder bedoel ik er dan ook niks mee...  ;)

Ah oké, op die manier :) ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 27 december 2008, 18:50:48
Wat ik in dit topic mis is dat we de afgelopen weken waarschijnlijk al een aanslag gehad hebben van terroristen... Alleen deden die het niet vanuit een geloof maar vanuit hun overtuiging dat ze met geweld andere mensen hun wil kunnen opleggen... Vinden we dat minder erg dan mensen die extreme geloofsovertuigingen hebben...?  :-X :-X

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2845361/__Explosies_leken_molotovcocktails__.html?p=34,1
zo 21 dec 2008, 05:30  | 57 reacties | lees voor

Explosies topman Euronext leken op molotovcocktails
door Lieke Jongbloed en Martijn Koolhoven

WASSENAAR -  De topman van NYSE Euronext, die in de nacht van vrijdag op zaterdag doelwit was van vermoedelijk dierenactivisten, dacht dat er met molotovcocktails naar zijn huis was gegooid.


Tegenover de politie zou hij hebben verklaard dat hij wakker was geworden van twee doffe knallen. Als bij een geluk stonden zijn twee auto’s niet te dicht tegen de twee-onder-eenkapvilla in Wassenaar geparkeerd. Anders was ook dat mogelijk in vlammen opgegaan. De auto’s brandden echter volledig uit.

De actie in Wassenaar is nog niet opgeëist, maar dat radicale dierenactivisten achter de aanslag zitten is volgens diverse bronnen honderd procent zeker.

In november was een voormalig topman van Euronext ook al doelwit van links-radicalen toen onder twee van zijn auto’s zes bommen waren geplaatst. Deze aanslag werd opgeëist door leden van de Engelse terreurcel Stop Huntingdon Animal Cruelty.

Deze groep radicale activisten is woedend op het bedrijf Euronext omdat hier aandelen worden verhandeld van Huntingdon Life Sciences, een dierproefcentrum in Engeland.

Wrakken

De politie is inmiddels een groot onderzoek begonnen naar de brandstichting op de oprit van het kapitale huis in Wassenaar. Hierbij gingen een cabriolet en een stationwagon geheel verloren. De wrakken werden gisteren uitgebreid bekeken en zelfs het grind op de oprit werd met een temperatuurmeter onderzocht.

De politie liet gisteren weten niet veel te willen zeggen, maar dat ze bij het onderzoek naar de brandstichting alle mogelijkheden openhoudt. De familie, die samen met hun buren het hele toneel op de oprit bekeek, onthield zich ook van ieder commentaar.

Privégegevens

In maart werden ook al enkele huizen van Euronext-bestuurders besmeurd nadat Britse dierenactivisten op hun website de privégegevens had gepubliceerd. Hierbij werd een oproep gedaan om de bestuurders dag en nacht ongewenste e-mails te sturen.

x Volgens bronnen zou er elders in de Haagse regio op zaterdag een woning zijn beklad door activisten. Hierover kon de politie nog niets kwijt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #18 Gepost op: 27 december 2008, 18:57:47
Wat ik in dit topic mis is dat we de afgelopen weken waarschijnlijk al een aanslag gehad hebben van terroristen... Alleen deden die het niet vanuit een geloof maar vanuit hun overtuiging dat ze met geweld andere mensen hun wil kunnen opleggen... Vinden we dat minder erg dan mensen die extreme geloofsovertuigingen hebben...?  :-X :-X

Een extremist is een extremist. Maar dat is een huisvader die zijn wil met geweld oplegt in huiselijke sfeer ook. M.a.w; lijkt mij een nieuw topic waard.  :)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 27 december 2008, 19:41:06
Ik ben het met Palmpie eens, "Het" hoeft niet vanuit de moslimhoek te komen. Het kan zelfs uit een geheel onverwachte hoek komen. Kijk maar naar de jaren 80,90 en begin deze eeuw:
* 11 september 1984 RaRa laat dynamiet ontploffen bij Van Heutz-monument in Amsterdam. Jongen van 12 jaar raakt gewond.
* November 1985 De Autonome Cellen Nederland willen een aanslag plegen op dienstwoning van burgemeester Ed. van Thijn van Amsterdam. Hun actie mislukt.
* 5 januari 1985 Bomaanslag van de Pyromanen tegen Apartheid op huis van oliehandelaar John Deuss in Berg en Dal.
* 17 september 1985 RaRa legt de Makro-vestiging in Duivendrecht in de as uit protest tegen investeringen van moederconcern SHV in Zuid-Afrika.
* Februari 1986 Bomaanslag door het Rood Revolutionair Front op kantoor van het Nederlands Christelijk Werkgeversverbond in Den Haag.
* 29 maart 1986 'Antifascisten' steken hotel in Kedichem in brand waar Centrum Partij (CP) vergadert. De partner van CP-voorman Hans Janmaat, Wil Schuurman, verliest zo een been.
* 9 juli 1986 RaRa sticht brand in de Amstelveense vestiging van Emballage Industrie Van Leer.
* 21 augustus 1986 De ‘Revolutionaire Cellen’ stichten brand in kantoor van Stichting Olympische Spelen Amsterdam en plegen een bomaanslag op het PTT-communicatiecentrum in Amsterdam.
* 16 september 1986 Mislukte bomaanslag op het Paleis op de Dam. 'Commando’s Lubbers Halfstok' claimen de actie.
* 19 november 1986 Het Rood Revolutionair Front pleegt een bomaanslag bij American Express in Rotterdam.
* 18 december 1986 RaRa zet Makro in Duiven (Gld) in brand. 10 januari 1987 RaRa zet Makro in Nuth (L) in brand.
* 19 juni 1987 RaRa pleegt aanslagen op Shell-stations in Nieuwegein en Zaandam.
* 26 juni 1987 RaRa sticht brand bij Shell-grossier Boot Olie in Alphen aan den Rijn. In april 1988 volgt een rechtszaak: zeven van de acht verdachten komen meteen op vrije voeten.
* 6 mei 1987 Onbekende gooit brandbom in huis van premier Ruud Lubbers in Rotterdam.
* 16 april 1989 RaRa sticht brand bij Shell Thermo Centrum in Hilversum.
* 12 november 1991 Bomaanslag RaRa op woning staatssecretaris Aad Kosto (Justitie) in Groot-Schermer.
* 30 juni 1993 Aanslag RaRa op ministerie Sociale Zaken, Den Haag.
* 17 oktober 1995 Benzinebom ontploft bij Arnhems filiaal Crédit Lyonnais.
* 2 januari 1996 Bomaanslag op Banque Paribas in Arnhem: protest tegen Franse kernproeven in de Pacific.
* 16 april 1996 Bomaanslag op kantoor van BASF in Amsterdam.
* 6 augustus 2000 Dierenbevrijdingsfront pleegt aanslag op nertsenfokkerij in Barchem (Gld).
* 28 maart 2001 Dierenbevrijdingsfront sticht brand in varkensslachterij Dumeco in Boxtel.
* 6 mei 2002 Moord op politicus Pim Fortuyn in Hilversum.