Terreurdreiging Nederland en Europa

Auteur Topic: Terreurdreiging Nederland en Europa  (gelezen 295693 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #80 Gepost op: 22 december 2010, 22:50:02
Ik begrijp niet dat men deze onzin in het nieuws brengt.. oowh wacht de Telegraaf, dat zegt genoeg.

Telegraaf, dat zegt genoeg? Leg eens uit.

http://www.google.nl/#hl=nl&biw=1016&bih=543&q=sharia4holland&aq=0z&aqi=g-z1g2g-s1g6&aql=&oq=Sharia&gs_rfai=&fp=6aa15f4f1cb38de0

Overal in de media duikt het bericht op. Waarom dan weer Telegraaf bashen? Omdat je gewoon mensen napraat?  juhf bkll


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #81 Gepost op: 22 december 2010, 23:14:10
geloof je nu echt dat de AIVD dit soort groeperingen niet in de gaten houd... ;) Alleen zullen ze nooit toegeven in een specifiek geval


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #82 Gepost op: 22 december 2010, 23:19:15
geloof je nu echt dat de AIVD dit soort groeperingen niet in de gaten houd... ;) Alleen zullen ze nooit toegeven in een specifiek geval

Tegen wie heb je het nou? Of geef je gewoon een extra draai aan het topic?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 23 december 2010, 14:39:52
Pakket ontploft in Rome

ROME -  In de Zwitserse ambassade in Rome is donderdag een pakket ontploft. Het explodeerde toen een medewerker het openmaakte. Hij raakte zwaargewond aan zijn handen. Het Italiaanse persbureau ANSA heeft dat gemeld.

De ambassade ligt in de chique wijk Parioli, waar ook de Nederlandse ambassade is gevestigd.
Donderdagmorgen kwam bij de politie in de Italiaanse hoofdstad ook een bomalarm binnen. Er zou een explosief zijn geplaatst bij een gebouw van de gemeente nabij het stadhuis. De politie stelde vast dat de melding vals was.
Dinsdag was Rome al opgeschrikt door een verdacht pakketje in de metro. Bomdeskundigen zeiden later dat het een nepbom was, zonder ontsteker.

bron: Telegraaf


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #84 Gepost op: 23 december 2010, 16:01:27
NCTb ziet 'zorgelijke ontwikkelingen' terreurdreiging

http://www.nu.nl/algemeen/2404831/nctb-ziet-zorgelijke-ontwikkelingen-terreurdreiging.html
Uitgegeven: 17 december 2010 16:59
Laatst gewijzigd: 17 december 2010 16:59

DEN HAAG - De afgelopen maanden hebben zich verschillende zorgelijke ontwikkelingen voorgedaan op het gebied van terroristische dreiging, die onverkort nopen tot waakzaamheid in Nederland.
 
Dat schrijft minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) in het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland dat vrijdag naar de Tweede Kamer is gestuurd.

Verdere negatieve ontwikkelingen kunnen leiden tot het verhogen van het dreigingsniveau. Dat niveau blijft nu nog op 'beperkt' staan.

Oplettendheid
Het niveau 'beperkt' betekent dat de kans op een aanslag in Nederland momenteel relatief klein is, maar zeker niet uit te sluiten. Er zijn verschillende gebeurtenissen die volgens de opsteller van het dreigingsbeeld, de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Erik Akerboom, tot extra oplettendheid moet leiden.

© ANP  

Dit is een van de vele berichten die de afgelopen jaren ook al voorbij zijn gekomen. In de praktijk blijken dit berichten echter weinig voor te stellen. Het aantal gelukte aanslagen in Europa is op een hand te tellen, het stelt dus allemaal vrij weinig voor.

In denk dat de kans op een (geslaagde) aanslag in Nederland bijzonder klein is.

A. De uitvoerders zijn vrijwel allemaal amateurs, die nauwelijks in staat zijn goede explosieven te produceren. Denk bijvoorbeeld aan de mislukte aanslag in Zweden.

B. De veiligheidsdiensten hebben vrijwel elk complot in de gaten, door de moderne technieken wordt het steeds moeilijker om grote complotten verborgen te houden voor de veiligheidsdiensten.

C. Het potentieel aan mensen wat bereid is om een aanslag te plegen is in mijn ogen vrij beperkt.

Ik denk dat de kans op een aanslag misschien 1 op 20 jaar is in Nederland, als ik zou moeten gokken.

Dus ik mag hopen dat de media aandacht voor dit soort zaken in toekomst eindelijk minder gaat worden, laat de veiligheidsdiensten hun werk maar doen en dan kan de media zich op belangrijkere en gevaarlijkere zaken richten.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #85 Gepost op: 23 december 2010, 16:09:40
Het probleem is dat door al deze berichten in de media de aandacht van de mensen verslapt. Was 9/11 een bomaanslag geweest met (hoe erg ook) 20 doden en 33 gewonden dan was de hele wereld nu anders geweest maar 9/11 is tot in de puntjes voorbereid en nog bijna perfect uitgevoerd ook. Dat heeft een hoop angst aangewoekerd. Die angst zakt nu wel maar zolang er nog steeds instanties en personen zijn die telkens op deze manier de media blijven zoeken verslapt de aandacht. Iedereen gelooft het wel en gaat door met zijn leven. Het gevaar is dat een echt gevaar nu niet meer opvalt...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #86 Gepost op: 23 december 2010, 16:20:03
En een soortgelijke 11 september aanslag met vliegtuigen is nu absoluut niet meer mogelijk. Daarbij komt dat er grote vraagtekens kunnen worden gezet onder het feit dat de veiligheidsdiensten deze aanslag niet zagen aankomen. Ik vrees dat ze uit politieke motieven  de terroristen bewust hebben laten doorgaan om angst te creeren, zodat Bush heel populair kon worden en er een legitimatie was voor oorlogen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #87 Gepost op: 23 december 2010, 16:41:06
En een soortgelijke 11 september aanslag met vliegtuigen is nu absoluut niet meer mogelijk. Daarbij komt dat er grote vraagtekens kunnen worden gezet onder het feit dat de veiligheidsdiensten deze aanslag niet zagen aankomen. Ik vrees dat ze uit politieke motieven  de terroristen bewust hebben laten doorgaan om angst te creeren, zodat Bush heel populair kon worden en er een legitimatie was voor oorlogen.

Als het bewust gedaan is zijn er altijd bewijzen te vinden of gaat er iemand praten... Zoiets groot kan je nooit geheim houden. ;) Stel dat jij een NSA agent geweest was die voor de aanslag een spoor van de daders opgepikt had en deze informatie doorgegeven had. Zou jij dat dan niet gemeld hebben aan de congrescommissies na 9-11? De onderzoekers hoeven maar één draadje te vinden die leid naar een spinnenweb.  :) Elke 4 jaar krijgen de amerikanen een nieuwe kans voor een politieke omwenteling. Zaken die je tijdens je regeerperiode geheim kunt houden kunnen best tijdens een nieuwe regering 'ineens' boven water komen...  ;)

Ik denk meer dat dit een op één stapeling van fouten / miscommunicatie / niet capabele mensen / enz is geweest waar door 9-11 kon plaatsvinden. Complot theorien zijn alleen realistisch in boeken en films... en daar delven de 'bad'guys ook altijd het onderspit  ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #88 Gepost op: 23 december 2010, 16:45:00
En een soortgelijke 11 september aanslag met vliegtuigen is nu absoluut niet meer mogelijk.

Dat is nog net zo hard mogelijk. Het lastigste is om zoveel neuzen dezelfde kant op te krijgen zonder bij de inlichtingendiensten op te vallen. De beveiliging van vliegtuigen en vliegvelden is absoluut niet 100% en dat is ook onmogelijk. De lastigste schakel is het menselijke deel. Je kan een deur van een cockpit zo barricaderen dat er niemand doorkomt maar als de piloten horen hoe de derde passagier de keel doorgesneden wordt, hoe lang houden ze dat vol voor ze de deur open doen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #89 Gepost op: 23 december 2010, 16:58:48
En een soortgelijke 11 september aanslag met vliegtuigen is nu absoluut niet meer mogelijk.  

O is dat zo?? Ik wil hem niet zo scherp neerzetten. Een ding is namelijk heel zeker niks is 100 procent veilig. Dus ook het vliegverkeer is niet 100 procent te beveiligen. Dus er zullen altijd mogelijkheden open blijven. En genoeg idioten die zich opofferen voor de "goede"zaak.

Ga hier niet neerzetten waar de gaten zitten maar neem van mij aan die zijn er echt nog wel genoegd.

gr
Mike