Kleine brandblusmiddel

Auteur Topic: Kleine brandblusmiddel  (gelezen 23500 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 5 januari 2004, 20:15:51
het NCP (nationaal centrum voor preventie)erkend de REOBbedrijven


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #21 Gepost op: 21 januari 2004, 23:00:22
Niet om het een of ander maar ik vind dat het tijd wordt dat ze dit in Brussel maar eens moeten gaan regelen: één Europese regelgeving, één Europese typegoedkeuring, één Europese controle norm en één Europees erkenningssysteem voor brandbeveiligingsbedrijven. Maarja, mischien droom ik nog wel een paar jaar....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Enforcer

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 4 april 2004, 16:58:51
Niet om het een of ander maar ik vind dat het tijd wordt dat ze dit in Brussel maar eens moeten gaan regelen: één Europese regelgeving, één Europese typegoedkeuring, één Europese controle norm en één Europees erkenningssysteem voor brandbeveiligingsbedrijven. Maarja, mischien droom ik nog wel een paar jaar....

Wellicht dat het een en ander dan wat eenvoudiger wordt.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #23 Gepost op: 15 april 2004, 21:51:50
Voorlopig is het nog altijd redelijk duidelijk vind ik.
Alleen buitenlandse apparaten keuren die op vrachtwagens/schepen zitten die regelmatig de grens over gaan en zich in het buitenland dus te houden hebben aan de regels van dat land.
Ik denk niet dat je voor alles een europese richtlijn kan maken. Als ik zie watvoor buitenlandse blussers er bestaan,moet ik zeggen dat ik er niet op zit te wachten om die te moeten controleren/hervullen,je komt kwa vervangende onderdelen ook een beetje in de knoop te zitten namelijk. (Laat staan voor de chinese blusser die we een keer gehad hebben!!) Er is al zo'n verscheidenheid aan blussers.....
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 16 april 2004, 10:10:52
Voorlopig is het nog altijd redelijk duidelijk vind ik.
Alleen buitenlandse apparaten keuren die op vrachtwagens/schepen zitten die regelmatig de grens over gaan en zich in het buitenland dus te houden hebben aan de regels van dat land.
Ik denk niet dat je voor alles een europese richtlijn kan maken. Als ik zie watvoor buitenlandse blussers er bestaan,moet ik zeggen dat ik er niet op zit te wachten om die te moeten controleren/hervullen,je komt kwa vervangende onderdelen ook een beetje in de knoop te zitten namelijk. (Laat staan voor de chinese blusser die we een keer gehad hebben!!) Er is al zo'n verscheidenheid aan blussers.....
precies zoals het nu gesteld is gaat dat prima,als je voor alle blussers onderdelen moet gaan opslaan in je magazijn puilen ze helemaal uit.Om nog maar te zwijgen van de serviceauto :-X
Wordt het nu al een stuk beter,nu een brandblusser niet ouder dan 20 jaar mag worden.een heleboel oude blussers en onderdelen verdwijnen nu van de markt


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 16 april 2004, 18:37:15
Het scheelt inderdaad al dat we een hoop onderdelen niet meer op voorraad 'hoeven' te hebben!! Maar het blijven er nog genoeg!!
  Ta


d_ocho

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 28 december 2004, 23:49:11
Als deze info die hier gegeven wordt klopt dan is het wel vreemd dat de dag nadat de Protex blusser in duitsland (29/12) verkocht wordt of dezelfde dag dat hij in Belgie (30/12) verkocht wordt hij ook bij een nederlandse supermarkt te koop ligt(Alleeen is de prijs dan vergeleken met duitsland en belgie 5.00 Euro duurder is.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #27 Gepost op: 29 december 2004, 09:54:54
De LIDL is een duits bedrijf en de blusser op deze foto heeft een nederlands rijkskeur,dus mag hier gewoon verkocht en gekeurd worden.
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 29 december 2004, 13:04:20
Als deze info die hier gegeven wordt klopt dan is het wel vreemd dat de dag nadat de Protex blusser in duitsland (29/12) verkocht wordt of dezelfde dag dat hij in Belgie (30/12) verkocht wordt hij ook bij een nederlandse supermarkt te koop ligt(Alleeen is de prijs dan vergeleken met duitsland en belgie 5.00 Euro duurder is.

en zo te zien een kwalitieitblusser van onze Duitse Gloriavrienden ;)


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 9 januari 2005, 20:54:08
en zo te zien een kwalitieitblusser van onze Duitse Gloriavrienden ;)

Gloria is nu toch een kidde bedrijf dus waar ons nederlands "trots" Ajax brandbeveiliging deel van uit maakt die leveren nu toch ook Gloria alleen dan helemaal onder hun eigen naam zonder maar 1 woord Gloria