Jeugdbrandweer - algemene discussie

Auteur Topic: Jeugdbrandweer - algemene discussie  (gelezen 137970 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #50 Gepost op: 17 maart 2007, 21:53:19
Ik zag gisteren tot mijn grote verbazing een jongen fietsen in brandweerpak met laarzen aan en met een helm op. (geen brandweer helm maar zo'n helm die ggd op heeft tijdens ongeval met beknelling).

Achterop het brandweerpak stond 'sita'. Jeugdbrandweer dus.

Nou wil ik het niet hebben over hoe achterlijk het eruit zag en hoeveel respect ik voor hem heb dat hij in die kleding van ene kant almere naar andere kant almere fietst, maar over: Mag je fietsen in je jeugdbrandweerkleding? Zijn hier regeltjes voor ???



Waarom niet? Met zo'n helm fietsen lijkt me niet geweldig fijn maar verder zou dit geen probleem moeten zijn.
Wij zijn vandaag texel doorgeklost in ons brandweerpak (regio wedstrijden :))


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #51 Gepost op: 17 maart 2007, 22:00:52
Ik zag gisteren tot mijn grote verbazing een jongen fietsen in brandweerpak met laarzen aan en met een helm op. (geen brandweer helm maar zo'n helm die ggd op heeft tijdens ongeval met beknelling).

Achterop het brandweerpak stond 'sita'. Jeugdbrandweer dus.

Nou wil ik het niet hebben over hoe achterlijk het eruit zag en hoeveel respect ik voor hem heb dat hij in die kleding van ene kant almere naar andere kant almere fietst, maar over: Mag je fietsen in je jeugdbrandweerkleding? Zijn hier regeltjes voor ???




Verder buiten die dingen om ben ik gewoon een normale scholier en probeer niet op te vallen. In tegenstelling tot andere leden van de jeugdbrandweer hier die denken dat ze de ''redders in nood'' zijn (Denk aan brandweerkleding, en pager mee op school). Bijna iedereen uit de klas weet dat ik brandweerman wil worden en dat vind ik niet erg, het is een mooi beroep, en ik word er niet mee gepest omdat ik me gewoon normaal gedraag.

 ;D ;D ;D hahaha wat een figuren zitten er toch bij  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 17 maart 2007, 22:07:34
;D ;D ;D hahaha wat een figuren zitten er toch bij  :-X

Ja dat is heel bizar. En dan gaan ze met hun brandweershirtje naar een reanimatie, en dan vinden ze het gek dat ze worden gevraagt om een infuus vast te houden voor de ambulance omdat ze een brandweershirt aan hebben (wat dus is gebeurt).


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #53 Gepost op: 17 maart 2007, 22:13:48
En daarom hoef ik ook niet in brandweer kleding te lopen ;)
Maar er is dus geen regelgevinkje voor? :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #54 Gepost op: 17 maart 2007, 22:20:28
En daarom hoef ik ook niet in brandweer kleding te lopen ;)
Maar er is dus geen regelgevinkje voor? :)

Ik weet dat er bepaalde korpsen zijn die dermate scherpe regels hebben, die zelfs het in de auto hebben van een brandweerbordje verbieden (wanneer zij niet onderweg zijn naar de kazerne). dus er zal vast wel een regeltje voor zijn bij een of ander korps ....!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #55 Gepost op: 18 maart 2007, 07:49:53
Ja dat is heel bizar. En dan gaan ze met hun brandweershirtje naar een reanimatie, en dan vinden ze het gek dat ze worden gevraagt om een infuus vast te houden voor de ambulance omdat ze een brandweershirt aan hebben (wat dus is gebeurt).

Gewoon niet in brandweerkleding lopen. Dan hebben mensen een bepaald beeld en verwachten ze (te) veel van je.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #56 Gepost op: 18 maart 2007, 16:59:24
ik heb 6jaar bij de jeugdbrandweer gezeten en ben bezig met sollicteren voor de vrijwilligers...
om terug te komen op het onderwerp ( wat vind je van de jeugdbrandweer? )

ik heb 6 jaar bij de Almelose jeugdbrandweer gezeten, bij de junioren als nummer 3 (waterploeg dus ) en de laatste 2 jaar bij de aspiranten als bevelvoerder.. ik heb de jeugdbrandweer als zeer leerzaam ervaren. niet alleen op brandweer gebied maar ook op sociaal gebied. je leert werken in team verband, elkaar met respect te behanden.. maar zeker veel op brandweer gebied, het is zeker niet zo dat je alles van de brandweer weet maar de basis is er...
nu ben ik nog steeds vaak bij de oefenavonden te vinden... assisteer de leiding bij de aspiranten of andere teams... maar het is niet officieel... misschien dat het ooit nog zo ver komt :)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #57 Gepost op: 20 maart 2007, 22:48:04
Topic opgeschoond i.v.m. niet relevante berichten ;)

Persoonlijke kwesties graag middels PM regelen.

Shave
moderator


ambu-vpk in opleiding!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #58 Gepost op: 24 maart 2007, 16:40:25
Mijn vriendje, en een andere vriend van me zitten bij de jeugdbrandweer, en hebben het daar erg naar zijn zin :)
Ze geven regelmatig demonstraties, en dan ga ik natuurlijk altijd eventjes kijken ;) Ze zijn afgelopen weekend nog naar Texel geweest voor wedstrijden, vonden ze erg leuk, ze waren 2e geworden.


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #59 Gepost op: 8 april 2007, 13:25:31
Mijn vriendje, en een andere vriend van me zitten bij de jeugdbrandweer, en hebben het daar erg naar zijn zin :)
Ze geven regelmatig demonstraties, en dan ga ik natuurlijk altijd eventjes kijken ;) Ze zijn afgelopen weekend nog naar Texel geweest voor wedstrijden, vonden ze erg leuk, ze waren 2e geworden.

Daar waren wij ook, welke jeugdbrandweer zijn ze?