Jeugdbrandweer - algemene discussie

Auteur Topic: Jeugdbrandweer - algemene discussie  (gelezen 137982 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ambu-vpk in opleiding!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #60 Gepost op: 8 april 2007, 16:48:50
Daar waren wij ook, welke jeugdbrandweer zijn ze?

Jeugdbrandweer Hillegom!
www.brandweerhillegom.nl >> Jeugdbrandweer  ;)


francois

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
    • Regionaal Beeld Nieuws Netwerk
Reactie #61 Gepost op: 15 juli 2007, 19:01:59
Jeugdbrandweer Terneuzen  :P
mvg   Francois


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #62 Gepost op: 26 juli 2007, 21:27:22
Ik hou het nog maar een jaartje bij jeugdbrandweer Gouda en dan heb ik er 6 jaar bijgezeten dus hoogste tijd om te stoppen:P neejoh geintje dan moet ik weg, maar dan ga ik wel solliciteren voor de vrijwillig. Maar ik heb het al die jaren al onwijs naar me zin bij de jeugdbrandweer. Maar ik wil ook 1 ding zeggen over dat fietsen in jeugd uniform, als iemand van gouda dat zou doen en ze zouden hem betrappen dan is ie gelijk weg bij de jeugdbrandweer en zo zijn er nog wat dingen, het is niet de bedoeling dat er misbrui van word gemaakt, wat hier in gouda helaas wel is gebeurt.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #63 Gepost op: 27 juli 2007, 09:22:43
Ik hou het nog maar een jaartje bij jeugdbrandweer Gouda en dan heb ik er 6 jaar bijgezeten dus hoogste tijd om te stoppen:P neejoh geintje dan moet ik weg, maar dan ga ik wel solliciteren voor de vrijwillig. Maar ik heb het al die jaren al onwijs naar me zin bij de jeugdbrandweer. Maar ik wil ook 1 ding zeggen over dat fietsen in jeugd uniform, als iemand van gouda dat zou doen en ze zouden hem betrappen dan is ie gelijk weg bij de jeugdbrandweer en zo zijn er nog wat dingen, het is niet de bedoeling dat er misbrui van word gemaakt, wat hier in gouda helaas wel is gebeurt.

Wil bij ons nog wel eens voorkomen dat ons pak door mensen als regenpak gebruikt wordt als het ineens met bakken uit de hemel komt...


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #64 Gepost op: 27 juli 2007, 16:59:33
Wil bij ons nog wel eens voorkomen dat ons pak door mensen als regenpak gebruikt wordt als het ineens met bakken uit de hemel komt...

Dat is al lastig dan zou je bij ons eerst naar de kazerne moeten om je jas enzo te halen, en zoeizo dat word nog nie op prijs gesteld aangezien wij dezelfde pakken als de beroeps en vrijwillige brandweer hebben. En daarbij het is geen regenpak dus wie dat doet snapt het volgens mij niet helemaal maar dat is mijn mening.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


Susannah

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 24 augustus 2007, 12:06:45
Ik zit sinds 2 jaar bij de jeugdbrandweer in Hardenberg.
( www.jeugdbrandweerhardenberg.nl )
Ik was eerst nummer 4,toen nummer 3,en jawel toen 2,en nu nummer 1!

Van alle rollen die ik heb gespeeld,vind ik nummer 1 het leukst.
Dit wordt mijn laatste jaar,wat ik wel erg jammer vind.
Ik kan het iedereen aanbevelen om bij de jeugdbrandweer te gaan! O0


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #66 Gepost op: 24 augustus 2007, 19:06:16
Na, ik zit dan alweer een aantal jaar bij de Zwijndrechtse afdeling.
Nog 1 jaar te gaan, en dan moet ik er helaas af!
Vervul nu ook al een (3) aantal jaar de functie van bevelvoerder. (in de aspiranten lage & hogedrukploeg).
Daarvoor als pompbediender.
En ook wij zijn dit jaar van de partij op de landelijke finale LD (6 oktober) te Hoorn. 8)
Maar wij hebben nog steeds onze beker niet gehad van de halve finale wedstrijd in Terneuzen (1e plaats) :-\ >:(
Weer of geen weer... altijd brandweer


rob4

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #67 Gepost op: 13 september 2007, 16:39:33
Ik zit nu ongeveer 2 jaar bij de jeugdbrandweer van monster. Ik ben begonnen als nr4 en later nr3 en nu ben ik bevelvoerder. Bevelvoerder vind ik echt het leukste om te doen.


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #68 Gepost op: 29 maart 2008, 20:57:33
In Barneveld wordt er wel gepraat en gedacht over een jeugdbrandweer. Is de kans klein dat die er komt, aangezien het hele korps vrijwillig is?


Evelien89

  • Freelance journalist/communicatiemedewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #69 Gepost op: 29 maart 2008, 21:42:03
Er zijn diverse plaatsen waar er jeugdbrandweer is terwijl het korps vrijwillig is O0