MMT voertuigen

Auteur Topic: MMT voertuigen  (gelezen 197942 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 25 december 2008, 23:30:50
Het gerucht gaat dat de bestaande MMT voertuigen binnen niet al te lange tijd vervangen zullen gaan worden (gezien de leeftijd en kilometerstanden is dit niet geheel onwaarschijnlijk). Volgens het gerucht gaat ze afstappen van de ''mercedes'' en zullen ze waarschijnlijk in personenauto's gaan rijden OF in een Volkwagen Multivan.

Weet iemand hier (al) meer van af ?


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 26 december 2008, 01:34:33
Personenwagen lijkt me niet echt de meest handige keuze, maarja de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Lijkt me toch dat een VW T5 meer voor de hand ligt.


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #2 Gepost op: 26 december 2008, 01:56:02
Personenwagen lijkt me niet echt de meest handige keuze, maarja de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Lijkt me toch dat een VW T5 meer voor de hand ligt.

Waarom zou een personenwagen geen handige keuze zijn? Kijk bijvoorbeeld naar de Belgische Mug-voertuigen of de Duitse NotArtz die zich toch vaak verplaatsen in ruime stations. Een heli heeft ook maar een beperkte capaciteit om spullen mee te nemen in vergelijking met bijvoorbeeld een gemiddelde middenklasser.


Bart S

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 december 2008, 01:58:25
Een groot deel van de spullen in de bus gebruik je zelden tot nooit..... ik heb de geruchten ook gehoord. Touran werd genoemd, of Toeareg..... maar het is allemaal geruchten.....


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #4 Gepost op: 26 december 2008, 09:20:14
Klopt, men heeft aangegeven dat men het grootste deel van de spullen in de bus nooit gebruikt. In Rijnmond heeft men een weekend (i.v.m. een kleine reparatie aan de Vito) met een Suzuki Grand Vitara van De Graaff uit Waalwijk gereden. Twee tassen op de achterbank en de corpuls en de helmen in de kofferbak. Voilą.

Men wil heel graag een Touareg (snap ik wel  ;D ), voor het rijden in terreingebieden. Alleen in de praktijk heeft men eigenlijk nog nooit problemen gehad doordat de Vito niet in terreingebied kon rijden. Kortom, het is nog niet bekend wat het gaat worden, maar dat (een aantal van?) de Vito's vervangen worden is een ding wat zeker is.
greetz,  Enrique


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #5 Gepost op: 26 december 2008, 09:40:33
de busjes blijven wel in gebruik? ook nu de heli's s nachts mogen vliegen?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #6 Gepost op: 26 december 2008, 11:48:28
De busjes worden ook gebruikt bij zeer slecht weer en uitrukken naar de binnenstad, en dan zijn er ook nog de grondgebonden MMT's

Ja, ik snap best dat ze naar de touareg willen ;D


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #7 Gepost op: 26 december 2008, 12:07:33
De busjes worden ook gebruikt bij zeer slecht weer en uitrukken naar de binnenstad, en dan zijn er ook nog de grondgebonden MMT's

Ja, ik snap best dat ze naar de touareg willen ;D

Aanbestedingsfeitje/droompje:
 
In Groningen willen ze zich nog weleens per Volvo XC70 ( zie de zoekfunctie voor meer info) verplaatsen. 4x4 capaciteiten, veilige robuste auto en voldoende bergruimte. Ik zou het wel weten, als ik aan de knoppen had mogen zitten..  ;D


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #8 Gepost op: 26 december 2008, 12:41:23
De busjes worden ook gebruikt bij zeer slecht weer en uitrukken naar de binnenstad, en dan zijn er ook nog de grondgebonden MMT's

Ja, ik snap best dat ze naar de touareg willen ;D
welke grondgebonden teams worden nog ingezet?zwolle is opgeheven,tilburg word al jaren amper ingezet en maastricht heb ik het afgelopen half jaar ook al niet meer op p2000 gezien.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 26 december 2008, 12:48:41
welke grondgebonden teams worden nog ingezet?zwolle is opgeheven,tilburg word al jaren amper ingezet en maastricht heb ik het afgelopen half jaar ook al niet meer op p2000 gezien.

Daar hebben we al een draadje over in het mmt hokje ...

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,21612.0.html
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !