MMT voertuigen

Auteur Topic: MMT voertuigen  (gelezen 204595 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #130 Gepost op: 2 november 2010, 09:11:36
De meneer van Marelko vertelde mij zelfs dat ze alle gele voertuigen van BiZa moeten ombouwen qua signalering, voor het einde van het jaar....

Maar voor het einde van dit jaar verwachten ze die Volvo al op Rotterdam-Airport.  :-\
Brandweer Papendrecht


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #131 Gepost op: 2 november 2010, 12:32:40
De meneer van Marelko vertelde mij zelfs dat ze alle gele voertuigen van BiZa moeten ombouwen qua signalering, voor het einde van het jaar....

Tsja, komt bij mij net zo over als bij een compleet afgeschreven dienstvoertuig een motorblok+versnellingsbak vervangen en het voertuig na de reparatie binnen 1 week afvoeren en verkopen omdat hij is ''afgeschreven''. Restwaarde ligt ver onder de kosten voor inbouwen van de nieuwe bak+ het nieuwe blok.

OGS setje kost toch al snel 1500,- .... per voertuig, ex montage  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #132 Gepost op: 2 november 2010, 15:24:36
Nou is de Vito van Rotterdam al echt versleten, maar denkt de LFR, laten we er toch nog maar even nieuwe signalering op zetten ;)

Is dat zo? Het is al wel een oud model, maar ik kan me voorstellen dat er nog helemaal niet zoveel kilometers op staan. Dat het MMT 24/7 inzetbaar is, is pas relatief kort en veel van de 'ritten' worden met de heli gedaan. Tot die tijd stond de bus jaren niks te doen.

Misschien dat dat ding elders nog een tweede leven kan krijgen (net zoals enkele VC-2's van de brandweer).


Overigens worden er toch maar 4 van die Volvo's gebouwd, voor de H-MMT's?
Dan houdt je volgens mij nog zes of zeven MMT's over die een busje moeten hebben voor optreden bij rampen (al dan niet in GNK-C verband).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #133 Gepost op: 2 november 2010, 15:31:12
Devito van tilburg is anders nog zo goed als nieuw.alleen even afstoffen voor gebruik


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #134 Gepost op: 2 november 2010, 17:04:58
Hoorde vandaag dat de oude balk van de MMT bus van Rotterdam kapot was, vandaar een nieuwe balk.
Brandweer Papendrecht


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #135 Gepost op: 2 november 2010, 18:56:56

Maar voor het einde van dit jaar verwachten ze die Volvo al op Rotterdam-Airport.  :-\
als goed is eind november staat de volvo al op rotterdam
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #136 Gepost op: 3 november 2010, 00:16:54
Is dat zo? Het is al wel een oud model, maar ik kan me voorstellen dat er nog helemaal niet zoveel kilometers op staan. Dat het MMT 24/7 inzetbaar is, is pas relatief kort en veel van de 'ritten' worden met de heli gedaan. Tot die tijd stond de bus jaren niks te doen.

Wat ik laatst begreep wat dat zowel de bussen van Amsterdam, Rotterdam als Groningen (letterlijk) hun beste tijd hebben gehad. Daarnaast zijn de bussen economisch afgeschreven.

Kan mij nog herrineren dat een jaar of 1.5 geleden op zowel Amsterdam als Rotterdam langere tijd een reserve voertuig heeft gereden (de Touran op Rotterdam, de reserve vito in Amsterdam) omdat beide voertuigen redelijk grote technische mankementen hadden (Vito euvel, versnellingsbakken en dergelijke).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #137 Gepost op: 4 november 2010, 05:56:52
Is dat zo? Het is al wel een oud model, maar ik kan me voorstellen dat er nog helemaal niet zoveel kilometers op staan. Dat het MMT 24/7 inzetbaar is, is pas relatief kort en veel van de 'ritten' worden met de heli gedaan. Tot die tijd stond de bus jaren niks te doen.

Als de busjes worden gebruikt, is dat vaak erg intensief. Veel vol gas vanuit stilstand, remmen, vol gas en heel veel schakelen. Daarbij wordt soms een stoepje of bermpje ook niet geschuwd. Daardoor treed slijtage veel sneller op bij deze auto's.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #138 Gepost op: 4 november 2010, 17:12:42
Als de busjes worden gebruikt, is dat vaak erg intensief. Veel vol gas vanuit stilstand, remmen, vol gas en heel veel schakelen. Daarbij wordt soms een stoepje of bermpje ook niet geschuwd. Daardoor treed slijtage veel sneller op bij deze auto's.

Ja mee eens. De meeste (misschien wel alle) ritten zijn immers prio 1.
Zit er op die voertuigen trouwens ook een soort standkachel of motor verwarming?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #139 Gepost op: 4 november 2010, 21:51:45
Bedankt voor je toelichting Bart! :)

In dat opzicht komt het wel vreemd over om te investeren in nieuwe signalering. Aan de andere kant: het is geen weggegooid geld, want als de bus eruit gaat, kunnen ze de OGS set vast wel hergebruiken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s