MMT voertuigen

Auteur Topic: MMT voertuigen  (gelezen 197962 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #390 Gepost op: 26 oktober 2013, 21:58:38
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1214045 date=1382817068
Voor zover mijn laatste informatie strekt zijn ze op het MST bezig om het MMT weer op sterkte en uitrukgereed te krijgen. Of daar voorwaarden aan verbonden zijn in termen van opschalingen, situaties of beschikbaarheid van traumaheli's is mij niet bekend. De details over de bezetting van de auto zijn bij mij ook niet bekend, ik weet alleen dat het nieuwe voertuig is afgeleverd en dat deze nu in dienst is dan wel binnenkort in dienst komt.

Mijn verhaal gaat ook grotendeels over Utrecht, en was meer bedoeld als algemene info n.a.v. de foto en de elders gevoerde discussie over Utrecht. Ik realiseer me nu dat ik door jou te quoten daarin wellicht wat onduidelijk ben geweest en dat mijn verhaal in het andere topic wat meer op zijn plaats zou zijn. Sorry!


MValize

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #391 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:38:56
Heb begrepen dat het MMT van Maastricht ook weer terugkomt!
Er schijnt weer vraag te zijn naar een grondgebonden MMT in (Zuid) Limburg, ook omdat (zover ik weet) de traumaheli uit het Duitse Aachen - ADAC Christoph Europa 1 - alleen maar overdag vliegt. Maar als ik zo de reacties van een aantal ambulanceverpleegkundigen hoor, vinden zij het (een beetje) onzin, want voordat het MMT dan bijvoorbeeld in Heerlen is, zijn ze met de patiënt al lang bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #392 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:45:06
De vraag die dan bij mij opborrelt is of deze vernieuwing bij de "decentrale MMT's" ook gaat inhouden dat zij continue de beschikking hebben van een (volwaardig) MMT-team en of dit dan rendabel zou moeten zijn?

Je kan moeilijk een anesthesioloog of traumatoloog van de OK of de SEH wegtrekken omdat er om de hoek een ongevalletje heeft plaatsgevonden. Het lijkt me ook niet de bedoeling dat er een AIOS die even z'n handen vrij heeft wordt meegestuurd...


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #393 Gepost op: 18 november 2013, 21:30:09
Weet iemand de roepnummers van de MMT voertuigen die ingezet worden in de regio Haaglanden?
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #394 Gepost op: 18 november 2013, 21:42:32
In Haaglanden wordt meestal het MMT uit Rotterdam ingezet, en bij uitzondering het team uit Amsterdam. Voertuignummers zijn 17-902 (R'dam) en 13-901 (A'dam). Maar dat is wanneer ze niet met de heli komen.


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #395 Gepost op: 18 november 2013, 21:55:48
Bedankt ;)
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #396 Gepost op: 15 maart 2014, 23:48:18


Dienst: AcuteZorg Euregio
Standplaats: Enschede
Roepnummer: 05-985
Soort voertuig: Voertuig Mobiel Medisch Team (MMT)
Merk en type: Mercedes-Benz ML 250 BLUETEC 4MATIC
Kenteken: 1-KPJ-88
Bijzonderheden: X


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #397 Gepost op: 16 maart 2014, 01:38:14
Word het team Enschede buiten de Geneeskundige Cominatie nog ingezet dan?


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #398 Gepost op: 16 maart 2014, 07:19:39
Citaat van: gignnl link=msg=1251171 date=1394930294
Word het team Enschede buiten de Geneeskundige Cominatie nog ingezet dan?

Het MST is door de Duitse overheid als traumacentrum aangemerkt. Mogelijk dat het daar (mede) mee te maken heeft?
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #399 Gepost op: 16 maart 2014, 11:27:38
Citaat van: Chris81 link=msg=1251180 date=1394950779
Het MST is door de Duitse overheid als traumacentrum aangemerkt. Mogelijk dat het daar (mede) mee te maken heeft?

Dit voertuig gaat binnenkort weer weg, omdat het inderdaad nooit wordt ingezet. Een traumahelikopter vanuit Duitsland kan sneller op locatie zijn dan dit voertuig. Verder zijn er nog wat punten waardoor dit besluit is genomen.