MMT voertuigen

Auteur Topic: MMT voertuigen  (gelezen 197957 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #400 Gepost op: 16 maart 2014, 11:41:28
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1251240 date=1394965658
Dit voertuig gaat binnenkort weer weg, omdat het inderdaad nooit wordt ingezet. Een traumahelikopter vanuit Duitsland kan sneller op locatie zijn dan dit voertuig. Verder zijn er nog wat punten waardoor dit besluit is genomen.

Ik begrijp hier uit dat het voertuig recentelijk is gekocht en nu weer weggaat??? De ervaringen van de afgelopen pakweg 12 jaar zijn niet meegenomen in het besluit om überhaupt geen auto te kopen?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #401 Gepost op: 16 maart 2014, 13:24:46
Citaat van: RemRoof link=msg=1251246 date=1394966488
Ik begrijp hier uit dat het voertuig recentelijk is gekocht en nu weer weggaat??? De ervaringen van de afgelopen pakweg 12 jaar zijn niet meegenomen in het besluit om überhaupt geen auto te kopen?
Er zit wel iets meer achter dan alleen dat.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #402 Gepost op: 16 maart 2014, 13:53:41
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1251286 date=1394972686
Er zit wel iets meer achter dan alleen dat.

Zoals? We hebben hier op het forum ook al een epistel over de auto van het UMCU, daar is ook nooit duidelijkheid over gekomen. Sterker nog, een voormalig forumlid heeft wat navraag gedaan en niemand scheen iets van die bolide af te weten...


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #403 Gepost op: 16 maart 2014, 19:14:35
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1251240 date=1394965658
Dit voertuig gaat binnenkort weer weg, omdat het inderdaad nooit wordt ingezet. Een traumahelikopter vanuit Duitsland kan sneller op locatie zijn dan dit voertuig. Verder zijn er nog wat punten waardoor dit besluit is genomen.

Dan ben ik heel benieuwd wie je bron is aangezien het MST een officieel traumacentrum is voor Nederland en Duitsland.  En dat betekend dat men gewoon moet uitrukken met een voertuig. Tevens functioneeer het MMT van het MST als Notartz in uitzonderlijke gevallen als men zelf niets overheeft voor een inzet.

Mijn  bron is in ieder geval het personeel van de rav en van de seh en anaesthesie van het MST zelf.


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #404 Gepost op: 16 maart 2014, 19:49:02
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1251384 date=1394993675
Dan ben ik heel benieuwd wie je bron is aangezien het MST een officieel traumacentrum is voor Nederland en Duitsland.  En dat betekend dat men gewoon moet uitrukken met een voertuig. Tevens functioneeer het MMT van het MST als Notartz in uitzonderlijke gevallen als men zelf niets overheeft voor een inzet.

Mijn  bron is in ieder geval het personeel van de rav en van de seh en anaesthesie van het MST zelf.
Ja, iemand van het MST heeft verteld dat de BHV in April een rijopleiding zou krijgen in het voertuig, maar na wat navraag werd mij verteld dat dat hele plan niet meer doorgaat en dat hij om tot nu toe nog vrijwel onbekende redenen binnenkort weer 'verdwijnt'.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #405 Gepost op: 16 maart 2014, 20:24:25
Het zijn van een Traumacentrum hoeft niet te betekenen dat je ook een MMT functie vervult, dat is op meerdere plaatsen inmiddels niet meer zo, bijv Maastricht, waar het MMT alleen nog bij grote rampen eventueel kan worden samengesteld, maar waar de (duitse) Heli's de rol van MMT overnemen.

Er zijn veel kosten verbonden aan het 24/7 paraat houden van een MMT, met de Heli's is dat niet meer voor ieder traumacentrum noodzakelijk.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #406 Gepost op: 16 maart 2014, 20:46:23
In het geval van grote calamiteiten heeft de politie ook nog wel een busje over om wat vpk's en artsen richting de plek des onheils te rijden, daar heb je geen dikke Mercedes voor nodig. Daar is wel een nuttigere rol voor te verzinnen...


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #407 Gepost op: 17 maart 2014, 05:29:48
Citaat van: Golly link=msg=1251403 date=1394997865
Het zijn van een Traumacentrum hoeft niet te betekenen dat je ook een MMT functie vervult, dat is op meerdere plaatsen inmiddels niet meer zo, bijv Maastricht, waar het MMT alleen nog bij grote rampen eventueel kan worden samengesteld, maar waar de (duitse) Heli's de rol van MMT overnemen.

Er zijn veel kosten verbonden aan het 24/7 paraat houden van een MMT, met de Heli's is dat niet meer voor ieder traumacentrum noodzakelijk.

Nee..maar bij het vervullen van deze rol in Duitsland wel evenals de voorziening van een Notartz functie in de Duitse grensregio...


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #408 Gepost op: 5 november 2015, 19:19:02
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1213978 date=1382808578
Klopt. Er zijn meerdere grondgebonden MMT's die zo'n voertuig gehad hebben. Volgens mij rijd er ook 1 in Tilburg rond. Ze zijn gezamelijk aangekocht.

Tilburg doet niet mee en heeft GEEN voertuig
1:87 modelletjes:  


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #409 Gepost op: 8 juli 2016, 11:47:29
De Lifeliner 3 Volvo voorzien van een nieuwe lichtbalk?
Zag hem laatst achterop een autotransporter staan met een afwijkende lichtbalk.

Daarnaast is de geruchtenstroom op gang gekomen omtrent vervanging van de huidigde XC90'ers.
Hoorde van mmt personeel dat Amsterdam en Rotterdam bezig zijn met vervanging.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !