MMT voertuigen

Auteur Topic: MMT voertuigen  (gelezen 197894 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #50 Gepost op: 5 maart 2010, 16:38:44
Dat blauwe knopje links onder de ledflitser waarvoor is die?

Daar kunnen ze de blauwe ledjes mee uitzetten. Als je de blauwe lampen aan houdt en je moet 's nachts wat pakken uit de achterkant dan wordt je door de blauwe verlichting verblind.
Brandweer Papendrecht


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #51 Gepost op: 5 maart 2010, 17:50:30
Iemand ook een idee wat de KM standen zijn van die busjes?

Dat hangt er sowieso sterk vanaf van welk MMT het busje is. De busjes uit Amsterdam en Rotterdam bijvoorbeeld, zullen aanzienlijk meer kilometers op de teller hebben staan, omdat daar dagelijks mee wordt uitgerukt.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld het busje uit Utrecht, welke nauwelijks de ambulancehal van het UMC uit komt.
En zo zijn er meer traumacentra die een busje hebben staan, maar nauwelijks inzetten hebben.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #52 Gepost op: 5 maart 2010, 21:13:48

In tegenstelling tot bijvoorbeeld het busje uit Utrecht, welke nauwelijks de ambulancehal van het UMC uit komt.


Dit is een voertuig wat nog met enige regelmaat uitrukt. Er zijn betere voorbeelden aan te wijzen, zoals het busje van Tilburg.
Geloof niet alles wat je denkt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #53 Gepost op: 6 maart 2010, 00:25:21
Dit is een voertuig wat nog met enige regelmaat uitrukt. Er zijn betere voorbeelden aan te wijzen, zoals het busje van Tilburg.

Het gaat natuurlijk niet om 20.000 km meer of minder, maar even om het princiepe .... Zouden ze in het kader van de bezuinigingen niet gewoon voertuigen kunnen ruilen ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #54 Gepost op: 6 juni 2010, 16:06:06




Dienst: Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding (LFR)
Standplaats: Zoetermeer
Roepnummer: nvt
Soort voertuig: MMT-voertuig
Merk & type: Mercedesn-Benz Vito
Bijzonderheden: Reserve MMT voertuig. Schijnwerpers aan de achterzijde.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #55 Gepost op: 23 juni 2010, 14:04:28
Misschien een beetje domme vraag maar komt er überhaupt een aanbesteding voor nieuwe voertuigen ???, aangezien deze dankzij het nachtvliegen weinig kilometers meer zullen maken? Lijkt mij niet onnodig ofzo maar dan zullen de neiuwe voertuigen alleen in een straal van een paar kilometer rijden.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #56 Gepost op: 23 juni 2010, 14:08:54
Misschien een beetje domme vraag maar komt er überhaupt een aanbesteding voor nieuwe voertuigen ???, aangezien deze dankzij het nachtvliegen weinig kilometers meer zullen maken? Lijkt mij niet onnodig ofzo maar dan zullen de neiuwe voertuigen alleen in een straal van een paar kilometer rijden.

Ik denk dat je je daar nog aardig in vergist hoeveel km's er gereden worden hoor...
Tevens is er nog steeds maar 1 heli die 's nachts vliegt.... Als ik alleen al kijk naar de KM's die het MMT voertuig van Amsterdam in de avond en nachturen rijden is dit toch echt heel wat hoor...

En de voertuigen mogen nu echt wel eens vervangen worden hoor... Waarom het dan altijd zulke dure voertuigen moeten zijn (net als de HAP bijv.) snap ik ook niet echt....


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #57 Gepost op: 23 juni 2010, 14:11:00
Behalve bij een inzet in de directe omgeving zijn er meer omstandigheden wanneer men de bus MOET pakken.Denk aan mist en storm waarin men niet kan vliegen ook dan gaan de inzetten door.


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #58 Gepost op: 23 juni 2010, 14:16:03
Waarom het dan altijd zulke dure voertuigen moeten zijn (net als de HAP bijv.) snap ik ook niet echt....


Je wilt een auto van goede kwaliteit, die op verschillende, soms lastige plaatsen moet komen, dus iets hoger op de wielen mag ook en alles moet erin passen... dus dan kom je toch op een aardig karretje uit...! En ik denk dan dat een VW Touran dan nog klein zat is.... :-\
-Liebherr LTC 1050-3.1-


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #59 Gepost op: 23 juni 2010, 14:20:47
Ik denk dat je je daar nog aardig in vergist hoeveel km's er gereden worden hoor...
Tevens is er nog steeds maar 1 heli die 's nachts vliegt.... Als ik alleen al kijk naar de KM's die het MMT voertuig van Amsterdam in de avond en nachturen rijden is dit toch echt heel wat hoor...

En de voertuigen mogen nu echt wel eens vervangen worden hoor... Waarom het dan altijd zulke dure voertuigen moeten zijn (net als de HAP bijv.) snap ik ook niet echt....


Ja okay vervanging is nodig aangezien de 01-901 ooka bijna 9 jaar is maar volgens mij hoeft een aanbesteding voor groningen niet duur te zijn omdat hier weinig mee gereden gaat worden allee in de stad zelf nog meer niet. Maar snap dat het in A'dam meer zal zijn dan in  Grunn