MMT voertuigen

Auteur Topic: MMT voertuigen  (gelezen 201746 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #80 Gepost op: 27 september 2010, 14:04:33
De oude voertuigen zijn echt op, zijn allen van 2001, dus bijna 10 jaar oud.
Daarnaast zijn er diverse incidenten waarbij de heli niet ingezet word, maar waar de busjes voor rijden, in Amsterdam bijvoorbeeld in 90% van de gevallen in de stad zelf.

En inderdaad hebben daar ook de weersomstandigheden mee te maken  ;)


In Rotterdam pakken ze daarintegen wel bijna altijd de heli in de stad.

Die busjes zijn echt helemaal op, dat kun je goed zien.
Brandweer Papendrecht


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #81 Gepost op: 27 september 2010, 14:36:41
En die word niet ingezet als (tijdelijke) vervanger van het Utrechtse MMT ?
Misschien dat dat incidenteel een keer gebeurd is, dat weet ik niet.

(volgens mij is dit de landelijke reserve)
Klopt, hieronder te zien met de oude signalering.





Dienst: Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding (LFR)
Standplaats: Zoetermeer
Roepnummer: nvt
Soort voertuig: MMT-voertuig
Merk & type: Mercedesn-Benz Vito
Bijzonderheden: Reserve MMT voertuig. Schijnwerpers aan de achterzijde.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bart S

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 28 september 2010, 18:52:24
Een vraag die mij gelijk te binnen schiet: binnen niet al te lange tijd gaat het MMT Rotterdam ook nachtvluchten doen. Vanwaar dan het nieuwe voertuig? Bij mist oid?

Inderdaad mist of andere weersomstandigheden, maar denk ook aan technische problemen met de heli. In Amsterdam gaan in principe alle inzetten binnen de ringweg met de bus (zeker binnenstad), omdat de heli daar gewoon niet veilig te landen is, zeker in de nachtsituatie. Verder is de opstarttijd 's nachts naar verwachting wat langer als overdag, waardoor de ring waarme je met de bus/auto eerder ter plaatse kan zijn groter wordt. Natuurlijk zal in het begin veel gevlogen worden, om veel ervaring op te doen. Overigens gaat Amsterdam eerder dan Rotterdam beginnen met nachtvliegen ;)


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #83 Gepost op: 28 september 2010, 19:11:27
Inderdaad mist of andere weersomstandigheden, maar denk ook aan technische problemen met de heli. In Amsterdam gaan in principe alle inzetten binnen de ringweg met de bus (zeker binnenstad), omdat de heli daar gewoon niet veilig te landen is, zeker in de nachtsituatie. Verder is de opstarttijd 's nachts naar verwachting wat langer als overdag, waardoor de ring waarme je met de bus/auto eerder ter plaatse kan zijn groter wordt. Natuurlijk zal in het begin veel gevlogen worden, om veel ervaring op te doen. Overigens gaat Amsterdam eerder dan Rotterdam beginnen met nachtvliegen ;)

De opstarttijd tussen overdag en snachts scheelt 1 min.. (dat is de tijd die ze nodig hebben om de heli uit de hangar te halen) Dat is ongeveer de tijd die het MMT ook nodig heb om naar beneden te gaan en de bus te pakken.
Veel plekken binnnen de ring worden ook gewoon gevlogen, er zijn veel plekken in centrum amsterdam waat de heli veilig kan landen denk bijv aan de dam, veel bruggen ed. (aldus de MMT-piloot)
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #84 Gepost op: 28 september 2010, 22:51:11
Waarom gaat Amsterdam eerder vliegen als Rotterdam?
Brandweer Papendrecht


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #85 Gepost op: 28 september 2010, 23:12:28
Waarom gaat Amsterdam eerder vliegen als Rotterdam?

De inzettijden zijn voor elk heli MMT hetzelfde. Uiteraard met uitzondering met het team van de Lifeliner 3 die 24 uur mag vliegen. Waar haal jij vandaan dat het verschilt?
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #86 Gepost op: 28 september 2010, 23:18:45
De inzettijden zijn voor elk heli MMT hetzelfde. Uiteraard met uitzondering met het team van de Lifeliner 3 die 24 uur mag vliegen. Waar haal jij vandaan dat het verschilt?

Waarschijnlijk bedoelt hij dat de LL1 eerder nachtvluchten gaat uitvoeren dan de LL2. Qua datum dus.  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #87 Gepost op: 28 september 2010, 23:22:15
De opstarttijd tussen overdag en snachts scheelt 1 min.. (dat is de tijd die ze nodig hebben om de heli uit de hangar te halen) Dat is ongeveer de tijd die het MMT ook nodig heb om naar beneden te gaan en de bus te pakken.
Veel plekken binnnen de ring worden ook gewoon gevlogen, er zijn veel plekken in centrum amsterdam waat de heli veilig kan landen denk bijv aan de dam, veel bruggen ed.

Kijk even naar de feiten (heel veel inzetten per bus in Amsterdam), kijk even naar een rekensom en kijk even tegen wie je praat ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #88 Gepost op: 28 oktober 2010, 18:47:20
En zo gaan de nieuwe MMT-voeruigen eruit zien. Deze stond op de ambulancebeurs in Apeldoorn vandaag. :)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


RobinvM

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #89 Gepost op: 28 oktober 2010, 18:53:12
Dat is een mooie
ik heb op een filmpje gezien dat mmt van rotterdam nieuwe zwaailampen heeft
http://www.flakkeenieuws.nl  https://www.youtube.com/channel/UClAqtycSauLRArja07uz53w