MMT voertuigen

Auteur Topic: MMT voertuigen  (gelezen 205373 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #110 Gepost op: 30 oktober 2010, 03:29:08
Wat is de meerwaarde van een wervelplank in een MMT-voertuig?
Dat heeft geen meerwaarde, voor zover ik weet. Daarom vroeg ik het ook, omdat ze volgens mij in de Vito's wel zaten.
Een wervelplank, kan iemand op gelegd worden. Ooit had ik iets meegekregen, dat primaire inzetten van MMT's waren bij zware verkeersongelukken, grote (schiet/steek)incidenten, of, als het mmt er simpelweg eerder is dan een andere ambulance! Dan kan in het laatste geval waar dit nodig is, de wervelplank gebruikt worden voor rug/nek stabilisatie, om vervolgens 'zo' in een (later gearriveerde, maar wel benodigde) ambulance te 'schuiven'.

Tijdwinst (incidentlocatie >zkh) kan soms zo belangrijk zijn...


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #111 Gepost op: 30 oktober 2010, 11:05:47



(Die oranje knipperende strips op de lade zijn hier aardig zichtbaar)



Hierbij wat foto's van de blauwe verlichting. De foto's zijn helaas wat aan de donkere kant:







nice man!! bij mij wilde ze niet aan doen!!
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #112 Gepost op: 30 oktober 2010, 11:17:29
nice man!! bij mij wilde ze niet aan doen!!

Heb ze gewoon zelf aangezet!  ;)
Brandweer Papendrecht


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #113 Gepost op: 30 oktober 2010, 12:30:55
Een wervelplank, kan iemand op gelegd worden. Ooit had ik iets meegekregen, dat primaire inzetten van MMT's waren bij zware verkeersongelukken, grote (schiet/steek)incidenten, of, als het mmt er simpelweg eerder is dan een andere ambulance! Dan kan in het laatste geval waar dit nodig is, de wervelplank gebruikt worden voor rug/nek stabilisatie, om vervolgens 'zo' in een (later gearriveerde, maar wel benodigde) ambulance te 'schuiven'.

Tijdwinst (incidentlocatie >zkh) kan soms zo belangrijk zijn...
Klinkt goed, maar hoe vaak gebeurt dat nu echt? Zelfs al is het MMT er eerder, dan kunnen ze gewoon hun eerste onderzoeken doen, misschien triëren, vragen of politie of brandweer nekstabilisatie wil toepassen en dan is het gewoon even wachten op de ambulance.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


verbeekrik

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #114 Gepost op: 30 oktober 2010, 17:44:26
Heb ze gewoon zelf aangezet!  ;)
Haha ik ook ;)
Iedereen liep op alle knopjes te drukken, dus ik heb voor de foto's ook bij elk voertuig al het blauw maar eens aangezet 0098


Bart S

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 31 oktober 2010, 08:55:14
Een wervelplank, kan iemand op gelegd worden. Ooit had ik iets meegekregen, dat primaire inzetten van MMT's waren bij zware verkeersongelukken, grote (schiet/steek)incidenten, of, als het mmt er simpelweg eerder is dan een andere ambulance! Dan kan in het laatste geval waar dit nodig is, de wervelplank gebruikt worden voor rug/nek stabilisatie, om vervolgens 'zo' in een (later gearriveerde, maar wel benodigde) ambulance te 'schuiven'.

Tijdwinst (incidentlocatie >zkh) kan soms zo belangrijk zijn...

Welnee, je red geen levens door iemand snel op een plank te helpen. De plank in de bus is volgens mij nog nooit gebruikt, en komt ook niet in het nieuwe voertuig te liggen. De plank in de heli wordt nog wel eens gebruikt als wissel, als een patiënt op een plank door de lucht vervoerd wordt.

En volgens mij was de signalering achterop de lade niet oranje maar rood. Zag er inderdaad netjes uit, sterker nog, het hele voertuig ziet er supermooi uit!


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #116 Gepost op: 31 oktober 2010, 13:19:31
De lampen achterop waren inderdaad rood. ;)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #117 Gepost op: 31 oktober 2010, 17:01:31
Erg mooi voertuig inderdaad. Heeft of weet iemand  toevallig ook de specs van deze wagen? Motorinhoud, brandstof etc?


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #118 Gepost op: 31 oktober 2010, 17:12:04
Erg mooi voertuig inderdaad. Heeft of weet iemand  toevallig ook de specs van deze wagen? Motorinhoud, brandstof etc?

Goede vraag. Heb ik ook nog niet gelezen.
Ik gok een diesel en wel de D3 met 163 pk of de D5 met 200 pk... Wie het weet mag het zeggen!  :)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #119 Gepost op: 31 oktober 2010, 18:34:22
Benzine
XC90 3.2 AWD (243 pk)
3.2 liter, 6-cilinder in lijn benzinemotor
Leverbaar met Geartronic zestrapsautomaat
Max. koppel 320 Nm bij 3200 t/min
Geperfectioneerde emissiecontrole

Diesel
XC90 D3 (163 pk)
2.4 liter, 5-cilinder common rail dieselmotor
Leverbaar met Geartronic zestrapsautomaat
Max. koppel 340 Nm bij 1750-3000 t/min


XC90 D5 AWD (200 pk)
2.4 liter, 5-cilinder turbodieselmotor
Leverbaar met Geartronic zestrapsautomaat  
Max. koppel 420 Nm bij 1900-2800 t/min

Info: volvocars.com
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.