Lek beveiliging Schiphol structureel

Auteur Topic: Lek beveiliging Schiphol structureel  (gelezen 34426 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 29 december 2008, 14:17:41
Zorba, het terrein is  2.787 hectare groot.

Dan van terrein beveiliging naar object beveiliging...  ;)


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #11 Gepost op: 29 december 2008, 14:29:18
Schiphol lult zich er weer goed uit gewoon..

De burger mag nog geen paperclip in een vliegtuig meenemen terwijl een journalist op een zeer makkelijke manier zijn hand kan leggen op notabene de PH-KBX...

En dan komt Schiphol met het verhaal dat als toestellen die daar staan pas versleept worden na uitgebreide controle...

Yeah right  ::)
Groetjes, Marco


Gast

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 december 2008, 14:45:32
Dat is ook zo, alles wat van Oost versleept wordt naar Centrum wordt eerst gecontroleerd.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 29 december 2008, 15:05:59
Rene en de prive kisten dan welke op oost staan? Zoals die van Lar Magnason en andere VIP,S.


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #14 Gepost op: 29 december 2008, 15:38:45
Zorba, het terrein is  2.787 hectare groot.

Ja dus..... ::)
Wat is er dan zo moeilijk aan camera's plaatsen en sensoren op gebieden waar kennelijk 's avonds en 's nachts niemand iets heeft te zoeken?
Komt er iemand in dat gebied dan springen de beelden vanzelf aan.

En voor de rest denk ik dat het ook zeker een groot deel bezuinigen is.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #15 Gepost op: 29 december 2008, 16:16:29
Ja dus..... ::)
Wat is er dan zo moeilijk aan camera's plaatsen en sensoren op gebieden waar kennelijk 's avonds en 's nachts niemand iets heeft te zoeken?
Komt er iemand in dat gebied dan springen de beelden vanzelf aan.

'Waar kennelijk 's avonds en 'nachts niemand iets heeft te zoeken'.... Verkeerde opvatting Zorbacop! Personeel heeft daar wel degelijk wat te zoeken, namelijk hun werk. Zoals je in de uitzending zag, wordt op Schiphol Oost ook 's avond en 's nachts gewerkt. Als je allemaal sensoren gaat plaatsen, dan wordt een centralist gauw gek van de flikkerende en omschakelende beeldschermen en dat komt de situatie ook niet ten goede.

Aanpak bij de bron lijkt mij het meest voor de hand liggend: aanpassing c.q. van het toegangssysteem. Perfect zal het het nooit worden, want zeker met behulp van binnenuit is vrijwel alles mogelijk en waar mensen werken.... (vul zelf deze leerspreuk maar in) ;)


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #16 Gepost op: 29 december 2008, 16:26:47
Kom op zeg.
Worden die lui van de beveiliging zo snel gek?
Weet niet waar jij die sensoren wilt gaan plaatsen hoor.
Maar....
Niet iedereen loopt de hele tijd langs de hekken.
En als die beelden/schermen af en toe eens omschakelen, omdat er beweging geconstateerd wordt, houdt het je ook nog scherp in plaats van naar de tv te kijken en de sex-spotjes en herhalingen te bekijken.
Of zoals je vaak ziet, een dvd bekijken op hun eigen meegebrachte laptop.
Want zo scherp is de beveiliging van tegenwoordig soms ook wel.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 29 december 2008, 17:34:12
En als die beelden/schermen af en toe eens omschakelen, omdat er beweging geconstateerd wordt, houdt het je ook nog scherp in plaats van naar de tv te kijken en de sex-spotjes en herhalingen te bekijken.

Af en toe zou geen probleem zijn. Ik ken echter tal van dat soort systemen die bij een scheet, een muis, een meeuwenflats, een regendruppel, een konijntje, noem het maar op, op alarm springen. Na 3000 keer gaat ie gewoon uit, klaar. Dan vind je het wel best. Is natuurlijk niet goed te praten. Maar laten we voorop stellen: het beveiligingspersoneel is welwillend. Maar helaas, het is op veel plaatsen ''roeien met de riemen die je hebt''.  Goed beveiligen kost centjes, (je noemde het zelf al) en daar zijn instanties zuinig mee, op het gebied van beveiliging dan.

En tja, die loods had op z'n minst op slot kunnen zitten. Maar wederom, ik heb niets schokkends gezien, ook deze aflevering weer niet. De KMar, noch de particuliere beveiligers valt iets te verwijten. Behalve die simpele ziel op z'n fiets. Die had gelijk via de MK KMar en / of politie in kennis moeten stellen, nadat hij hen naar hun badges had gevraagd. ''ff peukie roken hiero''....als je DAT als smoes accepteert, moet je een andere job gaan zoeken....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #18 Gepost op: 29 december 2008, 17:49:11
Dat duhhhh gehalte heb ik nu als ik in een film een brand zie waar ineens alle sprinklers geactiveerd zijn...  ;) :D :D

Ik vat 'm.  ;) ;D


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 29 december 2008, 19:50:16
Behalve die simpele ziel op z'n fiets. Die had gelijk via de MK KMar en / of politie in kennis moeten stellen, nadat hij hen naar hun badges had gevraagd. ''ff peukie roken hiero''....als je DAT als smoes accepteert, moet je een andere job gaan zoeken....

Wat me toch van het hart moet is het volgende. Die koekebakker weet wel via de porto te melden dat er twee man rond loopt, maar laat vervolgens de collega aan de andere kant zich bont en blauw roepen of de politie erbij moet komen. Lijkt me toch dat waneer je alleen en ongewapend bent je direct in zo'n situatie er collega's of politie/KMar bij laat komen.