Lek beveiliging Schiphol structureel

Auteur Topic: Lek beveiliging Schiphol structureel  (gelezen 34552 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #40 Gepost op: 29 december 2008, 23:04:33
Kijk eens wat tegenwoordig bij de politie binnenkomt.

Ik zou het werving- en selectiebeleid bij de politie toch niet willen vergelijken met de particuliere beveiliging :-X ;)
Al moet ik wel zeggen dat ik op de politiedag in Leiden aspiranten zag lopen die op mij meer overkwamen als hangjongere. Inclusief pet scheef op één oor :-\

Gaan we nu weer beginnen?  :-X :-\ Ik word er een beetje moe van.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #41 Gepost op: 29 december 2008, 23:33:13
Eindhoven zal meer en meer civiel worden, een deel van de militaire activiteiten zal naar alle waarschijnlijk (weer) naar Twente verplaatst worden. Los hiervan is de meest logische plaats voor de PH-KBX (gezien de locatie van de leden van ons Koninklijk Huis) Rotterdam, maar de facaliteiteno voor onderhoud en stalling zijn daar niet voldoende.
De PH-KBX is eigendom van Martinair maar wordt onderhouden door KLM. Plaatsing op Eindhoven is geen optie, gezien de reisafstand naar het toestel toe en de technische ondersteuning.

Wat is je bron?

Pas geleden ben ik nog op vlb Twente geweest. Ik ben continu op de hoogte van de nieuwtjes. (veranderen soms met de week, maar goed)
Er is totaal geen militaire activiteit meer op vlb Twente (op 1 pand na), en zal bij mijn weten ook nooit meer gebeuren. Het is zelfs nog maar de vraag of het burgerluchtvaartgedeelte operationeel wordt gehouden. Zo ja, creëert men een stuk of 3000 banen. Zo niet, dan niet. Het militaire gedeelte is al helemaal overwoekerd...


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 30 december 2008, 00:04:32
Nou maar weer ff ontopic, waar waren we gebleven?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #43 Gepost op: 30 december 2008, 07:08:44
misschien even afsplitsen ?

Ben het met de diverse collega's wel eens dat het inmiddels een gewone baan is geworden voor een hoop mensen die bij de politie komen werken... het is geen roeping meer...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #44 Gepost op: 30 december 2008, 08:54:19
OT dan maar weer.
Waarom is dat terrein, als er een "belangrijk" vliegtuig staat, zo slecht beveiligd.
Is men nu echt zo laks en denkt men nu echt "hier gebeurd niets."?
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #45 Gepost op: 30 december 2008, 11:02:44
OT dan maar weer.
Waarom is dat terrein, als er een "belangrijk" vliegtuig staat, zo slecht beveiligd.
Is men nu echt zo laks en denkt men nu echt "hier gebeurd niets."?

Ik denk dat het gewoon ''Hollands'' is. Lekker voor een duppie op de eerste rij zitten. Met minimale kosten beveiligen. Tot  er wat gebeurt.....Dan kan het ineens allemaal wel en wordt de beveiliging meteen opgetopt.

Het is met zoveel dingen. Het land slibt dicht, een fikse regenbui of een aanrijding en we hebben een verkeersinfarct. We kijken al jaren toe. Allerlei relatief goedkope noodmaatregelen, totdat het echt mis gaat. Dan komt men in actie. Als het kalf verdronken is..... ;)


Gast

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 30 december 2008, 11:19:28
Wat is je bron?
Kapitein bij 334squadron op Eindhoven, flight operations.

Citaat
Ik ben continu op de hoogte van de nieuwtjes. (veranderen soms met de week, maar goed)
Dat zeggen de Story en Privé ook, wat nog niet wil zeggen dat je daadwerkelijk op de hoogte bent.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #47 Gepost op: 30 december 2008, 11:41:44
Dat zeggen de Story en Privé ook, wat nog niet wil zeggen dat je daadwerkelijk op de hoogte bent.

Ik heb me verdiept in de kwestie. Met een broer bij de Landmacht, een schoonzusje bij de Luchtmacht (woonachtig in Twente) en collega's aan de poort ben ik aardig op de hoogte. Ik heb er onlangs nog een paar diensten gedraaid en gesproken met beveiligers en militairen aldaar. Heb in de regio zelfs actief naar woonruimte gezocht. Na veel meningen en afwegingen te hebben gemaakt, heb ik besloten niet het risico te nemen me daar te vestigen. Ik zou het toejuichen als Twente weer operationeel wordt. Maar okee, de ene TamTam is de andere niet, dat blijkt maar weer. Laten we het hier maar bij houden en inderdaad weer on-topic gaan.  ;)


hanjoaz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #48 Gepost op: 3 januari 2009, 15:27:04
Justitie liet lek Schiphol bestaan Arnold Burlage

Justitie zou niet adequaat bij Schiphol hebben opgetreden
Niet Schiphol of de KLM maar Justitie zelf heeft een gat in de beveiliging van de luchthaven laten bestaan.
 
De kamer behandelt nu nog deze maand een wetsvoorstel, dat van het betreden van een luchthaventerrein een misdrijf maakt. De directie van Schiphol en de KLM hebben daarop al bijna een jaar aangedrongen.

De reportage van SBS 6 waarin Alberto Stegeman een bedrijventerrein op Schiphol Oost kon betreden, was met een wettelijk verbod onmogelijk geweest. De SBS reporter was namelijk al enkele malen in en op het terrein gesignaleerd maar daartegen kon niet worden opgetreden.

VVD kamerlid Fred Teeven vroeg in een motie al in februari om het strafbaar maken van het betreden van luchthaventerrein, na een eerste inbraakactie van SBS 6. De directies van Schiphol en KLM drongen daarna enkele malen aan op spoed.

Pas in januari behandelt de kamer een nieuwe verzamelwet van minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie), dat een actie als afgelopen week op het bedrijventerrein van Schiphol strafbaar maakt. Ook op het gebruik van valse toegangspasjes komt dan een zwaardere straf te staan.

Een woordvoerder heeft de wet, die betere beveiliging van luchthavens mogelijk maakt gisteren bevestigd.

De KLM heeft intussen aangifte gedaan bij Justitie voor het vervalsen van KLM pasjes, dat in de laatste SBS uitzending werd getoond. Ook het plaatsen van een foto van Bin Laden op een KLM pasje wordt door de directie van de luchtvaartmaatschappij hoog opgenomen.

De directie van Schiphol juicht een snelle invoering van wettelijk regels voor het betreden van luchtvaartterreinen toe. “De inbraak op het bedrijventerrein op Schiphol Oost heeft weliswaar geen enkele veiligheidsrisico opgeleverd, omdat het buiten de “hoge risico zone” ligt, maar ongewenste pottenkijkers houden we daar ook liever weg. Nu wordt dat gelukkig met de wet in de hand mogelijk gemaakt”, aldus een reactie van de luchthavenleiding.

Het Openbaar Ministerie is bij de eerste inbraak van de SBS ploeg niet tot vervolging overgegaan omdat toen kon worden aangenomen dat het toen met het aantonen van hiaten in de beveiliging kon gaan om het algemeen beklang. Nu lijkt het daarom niet meer te kunnen gaan omdat met het vervalsen van passen is gewerkt.

Bron: telegraaf.nl


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 3 januari 2009, 17:17:04
Dan vraag ik me toch af waarom er dan bij iedere toegang een bord staat met: Verboden toegang. En men er dan niet op kan gaan handhaven.