zelfverdediging voor de politie

Auteur Topic: zelfverdediging voor de politie  (gelezen 21927 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ron-Almere

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 29 december 2008, 19:44:51
De agenten zijn enkel personen en de politie is de instantie.
Als er dienders zijn die jouw sport beoefenen dan komt dat via het WIS(Wandelgangen Informatie Systeem) heel snel door geheel politie Nederland heen. Want dienders spreken elkaar nog weleens.

Daarnaast had je natuurlijk allang contact kunnen opnemen met de politieacademie en eens met hun van gedachte kunnen wisselen of jouw sport een meerwaarde zou kunnen hebben voor de Nederlandse politie.


kurodaiya

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 30 december 2008, 00:13:19
Als dit zo is , waarom zijn er dan 4 man nodig om 1 persoon te arresteren. Ze kunnen hem dan toch meteen lam schoppen  en dan in de boeien slaan. Ik begrijp dan niet waarom niet alle agenten de zelfde gedachte hebben. Want proportioneel is voor een ieder anders, want de ene vindt zich eerder bedreigt dan een ander. Is dat de reden waarom het pistool niet zo snel gebruikt wordt?

IK probeer alleen maar te begrijpen hoe het allemaal werkt, want ik krijg andere verhalen te horen van agenten die bij ons trainen.
Proportioneel geweld wil toch niet zeggen dat je iemand helemaal aan bloedens toe mag slaan om hem in de boeien te krijgen alleen maaar omdat hij niet wilt meewerken?
 Een crimineel  zo behandelen... daar kan ik me wel in vinden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 30 december 2008, 00:18:22
Als dit zo is , waarom zijn er dan 4 man nodig om 1 persoon te arresteren. Ze kunnen hem dan toch meteen lam schoppen  en dan in de boeien slaan. Ik begrijp dan niet waarom niet alle agenten de zelfde gedachte hebben. Want proportioneel is voor een ieder anders, want de ene vindt zich eerder bedreigt dan een ander. Is dat de reden waarom het pistool niet zo snel gebruikt wordt?

IK probeer alleen maar te begrijpen hoe het allemaal werkt, want ik krijg andere verhalen te horen van agenten die bij ons trainen.
Proportioneel geweld wil toch niet zeggen dat je iemand helemaal aan bloedens toe mag slaan om hem in de boeien te krijgen alleen maaar omdat hij niet wilt meewerken?
 Een crimineel  zo behandelen... daar kan ik me wel in vinden.


Dus met jouw techniek kan je met één persoon iemand overmeesteren, onder controle houden en boeien hoe weerspannig de verdachte ook is? En de verdachte is dan ook nog bij kennis...  :D


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 30 december 2008, 00:25:57
@Kurodaiya, jammer dat je mijn vraag omzeilt met jouw "uitleg".
Maar in mijn ogen kan je met jouw techniek ook niet zomaar iemand tegen de grond werken en afboeien door maar twee man/vrouw. Overtuig mij en de andere maar van ons ongelijk?

Maar als ik even het een en ander lees dan kom ik bij het volgende:
Het valt aan met trappen en stoten, maar het is geen Karate of Taekwondo.
Het verdedigd met klemmen en verwurgingen, maar het is geen Jiu Jitsu of Kenpo
Het werkt met grepen en worpen, maar het is geen Judo of Aikido.
Het gebruikt handschoenen, wapens en drukpunten, maar het is geen Nin-Jitsu of (kick)boxen.

Dan geef je eerder aan dat zowel kickboxen en krav maga agressief zijn en wat lees ik:
Kurodaiya is ook zeer goed te gebruiken bij alle close-combat wedstrijden zoals: MMA, Freefight, Jiu-jitsu, Free style, Semi contact, Full contact, Thai Boxing, Kick Boxing enz.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 30 december 2008, 07:05:27
Als dit zo is , waarom zijn er dan 4 man nodig om 1 persoon te arresteren. Ze kunnen hem dan toch meteen lam schoppen  en dan in de boeien slaan. Ik begrijp dan niet waarom niet alle agenten de zelfde gedachte hebben. Want proportioneel is voor een ieder anders, want de ene vindt zich eerder bedreigt dan een ander. Is dat de reden waarom het pistool niet zo snel gebruikt wordt?

IK probeer alleen maar te begrijpen hoe het allemaal werkt, want ik krijg andere verhalen te horen van agenten die bij ons trainen.
Proportioneel geweld wil toch niet zeggen dat je iemand helemaal aan bloedens toe mag slaan om hem in de boeien te krijgen alleen maaar omdat hij niet wilt meewerken?
 Een crimineel  zo behandelen... daar kan ik me wel in vinden.


Juist omdat de politie proportioneel moet handelen zullen ze met ze vieren iemand proberen te overmeesteren. Je slaat niet snel iemand "lam" we wonen hier namelijk niet in een of andere bananenreupubliek, en daar ben ik blij om en trots op....Proportioneel is niet voor iedereen zo heel erg anders omdat dit tijdens de opleiding redelijk wordt aangeleerd door middel van diverse trainingen...

Proportioneel wil zeggen dat je iemand niet neerschiet omdat ie een appel heeft gejat en hierop wegrend....
Ik denk dat als je je gezonde verstand gebruikt er ook zelf wel snap wat proportioneel en subsidiair betekend...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2009, 23:52:42
Citaat
Samenvatting - kurodaiya  

Laatst actief:    Vandaag om 15:42:25

Geen reactie meer?  ::) ::)


kurodaiya

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 5 januari 2009, 11:26:14
Sorry dat ik nu pas reageer. Ben een hele tijd ziek en zag niet dat er gereageerd was.

Wil je echt weten hoe Kurodaiay werkt, dan wil ik je vragen om een keer een proefles mee te doen. dan kan ik je laten zien hoe wij het in de Kurodaiya systeem doen.

Wij houden binnenkort een opendag voor de politie en beveiligers. Maar je mag ook op de reguliere training langs komen. Kijk even op de site  onder lokaties. daar vind je de tijden en het adres.  Hopelijk zie ik je een keer. Dan kan ik je alles uitvoerig laten zien en ervaren. Ik denk dat er dan alle vragen beantwoord kunnen worden.

Ik weet dat het moeilijk is om te geloven wat ik zeg, maar ja........daarvoor moet je Kurodaiya meegemaakt hebben.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #17 Gepost op: 5 januari 2009, 23:02:37
Toch jammer dat je weer niet inhoudelijk reageert, zo bloed namelijk de discussie snel dood en dat is zonde...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


kurodaiya

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 6 januari 2009, 00:02:21
Als ik op de inhoud inga , dan zal ik steeds alles moeten herhalen.Want Kurodaiya is niet zomaar een systeem.
Ik zie de poliitieagenten op straat zo moeilijk doen en denk dan bij mezelf, waarom moeten ze zoveel geweld gebruiken..is dat voor hun proportioneel..en als het wel zo is, wie heeft het dan bepaald?
 
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er manieren zijn  om de politie en beveiligers anders op te leiden, waardoor ze niet zo gewelddadig overkomen en toch hun werk naar behoren kunnen doen, zonder dat de burgers zo op de politie neer hoeven te kijken. Hierdoor zal de image van de politie alleen maar beter worden. Maar niemand staat er voor open. Zeker de opleiders niet, want die denken dat ze alles al gezien hebben en wat zij onderwijzen ook het enige is dat goed is.
Maar de praktijk leert dat het niet zo is. Anders ouden agenten niet naar een ander training om bij te leren. Dan zouden ze meer tijd en aandacht hebben voor hun werk.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 6 januari 2009, 19:12:01
Tja, ik kan er verder niets mee, sorry.