GRIP 3 Zeer Grote Brand Agragisch bedrijf - Hem 02-01-2009

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote Brand Agragisch bedrijf - Hem 02-01-2009  (gelezen 12192 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #30 Gepost op: 4 januari 2009, 01:07:21
Brand verwoest bloembollenbedrijf

HEM Een bloembollenbedrijf aan de Westerkerkweg in Hem is vrijdagnacht grotendeels in de as gelegd. Niemand raakte gewond, aldus de brandweer.

Een aantal hallen van het 14.000 vierkante meter tellende complex is in vlammen opgegaan. De brandweer was tot diep in de nacht bezig het vuur te bestrijden. Het nablussen heeft nog tot in de middag geduurd.

Het woonhuis dat vastzit aan de hallen is gespaard gebleven, ook een tennishal die in een van de hallen zit staat nog.

3 januari 2009 - 9:22

bron en video: http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=93423&tijdlijn=1

Gevolgd door een mea culpa mijnerzijds: omstanders vertelde mij dat de tennishallen ook in brand stonden maar dat waren dus gelukkig ( wat is gelukkig bij zo'n ravage?) de laatste 2 hallen van het complex die gespaard zijn gebleven.


Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #31 Gepost op: 4 januari 2009, 20:10:53
Vraagje aan Rene of anderen die inhoudelijk op  de hoogte zijn: waarom is er uiteindelijk overgegaan tot GRIP 3?
Ik kan wel een paar redenen bedenken maar ik hoor liever wat de echte reden was.


Groeten,

Pieter Lodder
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


Rene112

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 4 januari 2009, 21:50:53
Vraagje aan Rene of anderen die inhoudelijk op  de hoogte zijn: waarom is er uiteindelijk overgegaan tot GRIP 3?
Ik kan wel een paar redenen bedenken maar ik hoor liever wat de echte reden was.

Groeten,

Pieter Lodder

Het incident is maar kort Grip 3 geweest, er is vrij snel (i.o.m. de burgemeester) besloten om terug te gaan naar Grip2.

De reden voor (in eerste instantie) Grip 3 in deze situatie ken ik niet.
Uit eerdere evaluaties van branden met een effectgebied (bijv. rookoverlast) in onze regio is gebleken dat een opschaling naar Grip 2 in de praktijk inhield dat na enige tijd alsnog Grip 3 werd gegeven. Daarom hebben wij eerder in onze regio afgesproken om vooral niet te terughoudend te zijn met opschalen naar Grip 3 omdat je anders later behoorlijk achter de feiten aan kunt blijven lopen...

Maar bij deze brand was er dus (achteraf) een minimaal effectgebied en was er voornamelijk een rol weggelegd voor het ROT m.b.t. coördinatie grootschalig optreden, restdekking, aflossing etc.

groeten,
René de Caluwé


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #33 Gepost op: 5 januari 2009, 11:26:26
Het incident is maar kort Grip 3 geweest, er is vrij snel (i.o.m. de burgemeester) besloten om terug te gaan naar Grip2.

De reden voor (in eerste instantie) Grip 3 in deze situatie ken ik niet.
Uit eerdere evaluaties van branden met een effectgebied (bijv. rookoverlast) in onze regio is gebleken dat een opschaling naar Grip 2 in de praktijk inhield dat na enige tijd alsnog Grip 3 werd gegeven. Daarom hebben wij eerder in onze regio afgesproken om vooral niet te terughoudend te zijn met opschalen naar Grip 3 omdat je anders later behoorlijk achter de feiten aan kunt blijven lopen...

Maar bij deze brand was er dus (achteraf) een minimaal effectgebied en was er voornamelijk een rol weggelegd voor het ROT m.b.t. coördinatie grootschalig optreden, restdekking, aflossing etc.

groeten,
René de Caluwé

goedemorgen rene
over het algemeen heb jij altijd gelijk maar in dit geval moet ik je even corrigeren ;)
ik zat op de meldkamer dat de grip3 gegeven werdt en het was in dit geval een klein foutje van de centraliste want er een grip2 gegeven moeten worden
er is op het moment dat de ol(operationeel leider) binnen was gelijk terug geschaald naar grip 2
verder zal ik niet tegen jouw gaan hoor hahaha ;D

groet free en aan iedereen nog de beste wensen voor het komende jaar
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Rene112

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 5 januari 2009, 22:04:02
goedemorgen rene
over het algemeen heb jij altijd gelijk maar in dit geval moet ik je even corrigeren ;)
ik zat op de meldkamer dat de grip3 gegeven werdt en het was in dit geval een klein foutje van de centraliste want er een grip2 gegeven moeten worden
er is op het moment dat de ol(operationeel leider) binnen was gelijk terug geschaald naar grip 2
verder zal ik niet tegen jouw gaan hoor hahaha ;D

groet free en aan iedereen nog de beste wensen voor het komende jaar

Jij ook de beste wensen Wil  ;)

Maakt niet uit hoor....  ;D ;D
Maar ik heb de opschaling door de betreffende OvD meegeluisterd en vanmorgen ook gehoord waarom e.e.a. vrij snel weer afgeschaald is naar Grip 2 op verzoek van o.a. de Leider Copi....

Maar dat is verder denk ik niet voor dit forum bestemd  ;)

groeten,
René de Caluwé