Prioriteiten stellen

Auteur Topic: Prioriteiten stellen  (gelezen 4942 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2004, 17:06:55
Christian: Vaak worden de vuurwerkmeldingen afgewerkt door bepaalde projectdiensten. Zij zijn dan speciaal in dienst om de overlast van het vuurwerk te bestrijden. Je kunt niet zomaar van dit project afwijken.....

Da's ook heel logisch. Een zeer belangrijk project.
Maar misschien is het voorkomen van een ongeval ook wel belangrijk? ???

Christian


Dutch_Police

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 12 januari 2004, 17:22:14
Is het ook zeker.

Ik kan je reactie cq mening ook heel goed begrijpen.

Echter werkt niet alles binnen de politieorganisatie volgens de logica wat veel burgers zouden willen zien.

Ik redeneer uit je eerste bericht (31 december 2003, 22:07:12 ) dat de collega's welke op de vuurwerkmeldingen reageerde in een (on)opvallend dienstvoertuig reden

Bij ons in LB-Noord, is het namelijk gebruikelijk dat deze vuurwerkpatrouilles op de voet gebeuren en dat een onopvallend dienstvoertuig ergens in de wijk staat. Daar je zo veel beter op het geluid kunt reageren.

Al met al ik ben het zeker met je eens.

Maar de medewerker van het servicecenter zal er wel een goede reden voor gehad hebben. Bijvoorbeeld geen auto’s meer beschikbaar hebben....  ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #12 Gepost op: 12 januari 2004, 17:26:43
Die mevrouw aan de telefoon deed ook maar wat ze werd opgedragen.
Als een auto zich inmeld (hoor ik dan via m'n scanner), weet ik over het algemeen niet of ze opvallend of onopvallend rijden, of ze moet het zeggen.

Christian


Enforcer

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 22 maart 2004, 00:54:41
Denk niet dat ze je dat zal zeggen.  ;D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 23 maart 2004, 10:02:49
Die mevrouw aan de telefoon deed ook maar wat ze werd opgedragen.
Als een auto zich inmeld (hoor ik dan via m'n scanner), weet ik over het algemeen niet of ze opvallend of onopvallend rijden, of ze moet het zeggen.

Christian


Volgens mij hebben alle (on)opvallende eenheden een eigen codering, dus vrij makkelijk te herkennen welke wagen onopvallend opereert :)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 23 maart 2004, 18:55:56
En ook in Amsterdam hoor je "de 4.19 is op luisteren, in uniform in een burgerauto".....maar niet alle auto's melden zich zo in, zijn er ook die een MDT in de auto hebben, en zich daarmee aanmelden..
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 23 maart 2004, 19:01:48
En ook in Amsterdam hoor je "de 4.19 is op luisteren, in uniform in een burgerauto".....maar niet alle auto's melden zich zo in, zijn er ook die een MDT in de auto hebben, en zich daarmee aanmelden..
vriend Jeroen,wat is een MDT ???


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #17 Gepost op: 23 maart 2004, 22:09:26
Een Mobiele Data Terminal, daar kan de meldkamer berichtjes op sturen naar de auto, en andersom, en er kunnen voertuigen op nagekeken worden mbt apk, gestolen zijn etc...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2004, 19:13:40
Een Mobiele Data Terminal, daar kan de meldkamer berichtjes op sturen naar de auto, en andersom, en er kunnen voertuigen op nagekeken worden mbt apk, gestolen zijn etc...
Aha,mijn grote dank ;)