Politiehelikopter van de Nederlandse politie

Auteur Topic: Politiehelikopter van de Nederlandse politie  (gelezen 144729 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #150 Gepost op: 21 juli 2009, 15:41:12
Vandaag zouden de eerste 2  PH-PXA en de PH-PXB arriveren op schiphol oost. Rond een uur of half 5.

Lees nu net dat er 2 ec 135 gezien zijn met een bo-105 vanaf Volkel richting het noorden.

Zaterdag zouden er weer 2 komen, dat zouden de  PH-PXC en de PH-PXF zijn .


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #151 Gepost op: 21 juli 2009, 15:49:03
Vandaag zouden de eerste 2  PH-PXA en de PH-PXB arriveren op schiphol oost. Rond een uur of half 5.

Lees nu net dat er 2 ec 135 gezien zijn met een bo-105 vanaf Volkel richting het noorden.

Zaterdag zouden er weer 2 komen, dat zouden de  PH-PXC en de PH-PXF zijn .

Zullen we vanavond de eerste foto's wel zien verschijnen!! Ben benieuwd.


ramonkagie

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 21 juli 2009, 18:03:26
Ik was vandaag naar schiphol gegaan met 2 vrienden. Toen wij naar huis fietste stonden er allemaal spotters bij runway 22. Wij vragen wat er was: zegt een man, Ja de nieuwe KLPD helicopters komen over een kwartiertje. Wij wachten tot ze komen scanner aan gezet: PXA Formation overhead bravo. Wij met onze camera's richten horen we een rare sirene uit die helicopter komen.
Foto's gemaakt en zagen wij nog de fokker four over komen vliegen.
Hier de foto's.












nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #153 Gepost op: 21 juli 2009, 18:27:16
Ik was vandaag naar schiphol gegaan met 2 vrienden. Toen wij naar huis fietste stonden er allemaal spotters bij runway 22. Wij vragen wat er was: zegt een man, Ja de nieuwe KLPD helicopters komen over een kwartiertje. Wij wachten tot ze komen scanner aan gezet: PXA Formation overhead bravo. Wij met onze camera's richten horen we een rare sirene uit die helicopter komen.
Foto's gemaakt en zagen wij nog de fokker four over komen vliegen.
Hier de foto's.


Zag ze net op scramble goed bezig ;)


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #154 Gepost op: 21 juli 2009, 18:50:04
Superrrrr strakke kisten !
120% goed gekeurd.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #155 Gepost op: 21 juli 2009, 19:13:22
Ik ben al een aantal keren voor jan met de korte achternaam @ Schiphol geweest omdat er al diverse bronnen spraken over vorige week, drie dagen terug etc. ;D

Helaas dus van mijn kant nog even geen foto's  :P, die volgen snel  8)

Wat een mooie dingen  :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #156 Gepost op: 21 juli 2009, 19:16:13
Ik ben al een aantal keren voor jan met de korte achternaam @ Schiphol geweest omdat er al diverse bronnen spraken over vorige week, drie dagen terug etc.

Helaas dus van mijn kant nog even geen foto's  :P
Zaterdag een gokje wagen?  Heb alleen nog nergens een tijd gevonden.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #157 Gepost op: 21 juli 2009, 19:25:18
Heel mooi! Erg strakke kisten inderdaad!


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #158 Gepost op: 21 juli 2009, 19:26:23
Mooie kisten! :)


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #159 Gepost op: 21 juli 2009, 19:32:19
Haarlems Dagblad (staat ook een video)

Citaat
SCHIPHOL - Twee nieuwe politiehelikopters zijn gistermiddag op Schiphol-Oost geland. Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), dat in Nederland onder meer de vliegende kant van het politiewerk regelt, heeft in totaal acht nieuwe helikopters gekocht.

De twee die dinsdagmiddag op Schiphol landden komen van de Duitse fabrikant Eurocopter, waar de KLPD nog eens vier helikopters besteld heeft. Die arriveren in de loop van de maand. Later volgen nog twee helikopters van de Italiaanse bouwer Agusta.

De Duitse heli's kosten 6 miljoen euro per stuk en zijn uitgerust met nog eens 1,2 miljoen euro aan apparatuur zoals camera's, sirenes en hittegevoelige apparatuur die in nachtelijke situaties gebruikt kan worden. De oude politiehelikopters stammen uit de jaren '70 en waren aan vervanging toe. De KLPD heeft een lange zoektocht naar nieuwe heli's achter de rug. Een eerdere aankoop liep op het laatste moment mis, waardoor flinke vertraging ontstond.

Waar is de in de video te beluisteren sirene precies voor bedoeld en worden dergelijke sirenes in de praktijk daadwerkelijk gebruikt (bijv. in het buitenland)?