Casus: onwelwording op dansvloer

Auteur Topic: Casus: onwelwording op dansvloer  (gelezen 10880 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #30 Gepost op: 15 januari 2009, 21:41:41
Ik zie de security er meestal redelijk vlot mee omgaan: in geval van vrouwen gaat ze over de schouder naar buiten, een man wordt onder de oksel opgetild en naar buiten gewerkt ;)

In de tent waar ik regelmatig probeert de security het so zo goed mogelijk naar de EH post te brengen.
De EH bepaald wat er met het SO gaat gebeuren. Out is eruit, maar wel nadat het s.o. vertantwoord buiten gezet kan worden.....


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #31 Gepost op: 18 januari 2009, 21:36:12
oké we gaan nu van onwel geworden slachtoffers, merendeel zegt van de vloer en feestje door laten gaan, maar wat nu als het een serieus probleem is of zelfs een reanimatiesetting, dan ook van de vloer om het feestje niet te verpesten (mensen gaan, ook al gaat iemand dood ,toch klagen ps. praktijkervaring) of lak aan alles en iedereen en zorgen voor je patient........

tsja.......
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


peter1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #32 Gepost op: 18 januari 2009, 21:49:08
het van de vloer halen van de patient is niet in de eerste plaats om het feestje niet te verpesten maar een stuk eigen veiligheid, je zit op de grond terwijl andere
mensen staan te dansen en te springen.
een rea setting is inderdaad een ander verhaal maar toch denk ik dat het verstandig is om met spoed van de vloer af te gaan om rustig en veilig te kunnen werken.
greetz peter


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #33 Gepost op: 19 januari 2009, 22:52:15
Wat is nu in godsnaam de reden om niet het feestje stil te leggen, met een feest van 10.000 man snap ik dat ook wel maar, een kleine dansvloer, laat ze lekker wachten, desnoods met de hulp van de DJ of security, maar EH is primair....................... gevoelens, emoties (van omstanders) komen daarna?!!!!!!!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #34 Gepost op: 19 januari 2009, 22:54:20
het van de vloer halen van de patient is niet in de eerste plaats om het feestje niet te verpesten maar een stuk eigen veiligheid, je zit op de grond terwijl andere
mensen staan te dansen en te springen.
een rea setting is inderdaad een ander verhaal maar toch denk ik dat het verstandig is om met spoed van de vloer af te gaan om rustig en veilig te kunnen werken.
greetz peter

Dus bij een rea, leg je heet feestje plat bij iets anders niet, terwijl de overlevingskans bij een ernstige situatie altijd groter is dan bij een REA. Ik snap het niet!!???
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


peter1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #35 Gepost op: 20 januari 2009, 02:51:31
tuurlijk een klein feestje in de kroeg leg je wel stil ( als dit niet vanzelf gebeurt in de rea setting).