als zzper aan de slag als horeca portier

Auteur Topic: als zzper aan de slag als horeca portier  (gelezen 6295 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sgtmadbull

  • Gast
Gepost op: 7 januari 2009, 19:11:52
Goede avond,

Ik ben bijna 15jaar beroeps bij defensie als onderofficier, en wil als horeca portier aan de slag in de vrije uren.
Kan een collega beveiliger mij vertellen of het rendabel is om mij eerst in de kosten te steken, zoals aanvraag vergunning, kvk inschrijving en dergelijke.
of dat ik het beter op een andere manier kan doen!?!
hoop van je te horen.




Ron-Almere

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2009, 19:15:22
Vraagje, heb je dit ook al aangegeven bij Defensie dat je dat voornemen hebt? Ik kan me zo voorstellen dat men niet gelukkig is met je bijbaan.


Big Dutch

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand
Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2009, 19:38:21
Ik denk ook dat ze daar bij Defensie niet blij mee zullen zijn. Het volgende staat in het Algemeen Militair Ambtenaren Reglement:

Artikel 126b. Nevenbetrekkingen en nevenwerkzaamheden
1.    
De militair meldt aan Onze Minister, op een door Onze Minister te bepalen wijze, de nevenwerkzaamheden die de militair verricht of voornemens is te gaan verrichten, die de belangen van de dienst, voor zover deze in verband staan met zijn functievervulling, kunnen raken.

2.    
Onze Minister voert een registratie van de op grond van het eerste lid gedane meldingen.

3.    
De door militairen met de rang van vice-admiraal/luitenant-generaal of een hogere rang gemelde nevenwerkzaamheden worden openbaar gemaakt met vermelding van eventueel door Onze Minister aan het verrichten van de nevenwerkzaamheden gestelde beperkingen.

4.    
De militair verricht geen nevenwerkzaamheden waardoor de goede vervulling van de functie of het goed functioneren van de openbare dienst, voor zover dit in verband staat met de functievervulling, niet in redelijkheid zou zijn verzekerd.

5.    
Bij ministeriële regeling kunnen nadere regels worden gesteld omtrent de melding, bedoeld in het eerste lid, de registratie, bedoeld in het tweede lid, en het verbod, bedoeld in het vierde lid.

Ik denk dat artikel 4 een behoorlijke betrekking heeft op uw plannen. Als je namelijk als portier iets overkomt, dan ben je voor Defensie ook gelijk niet meer inzetbaar. Dit risico gaan ze dus echt niet willen nemen.  ;)
MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2009, 19:59:20
Net als de voorgangers...
Ik denk niet dat het je gaat lukken.
Of je wordt beveiliger en geeft het niet aan natuurlijk.
Risico is wel dat als het uitkomt, je je baan gedag kan zeggen.
Er zijn veel leukere en betere nevenwerkzaamheden.

Als het goed is kan je ergens bij jullie zo'n standaard formulier in het systeem vinden, waarmee je aangeeft dat je nevenwerkzaamheden wilt gaan doen.
Hele vragenlijst etc.
Ik weet dat we het bij de politie ook hebben. Heb het zelf al eens ingevuld namelijk.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2009, 19:44:24
Sluit me aan bij vorige reacties. Ik ben ook voornemens geweest bij te ''klussen'', maar er zaten mij teveel haken en ogen aan. Kreeg een boel ''als, als, als''-verhalen naar m'n hoofd. Als er wat met je gebeurt, etc.

Zwart werken wordt op deze manier wel aantrekkelijk gemaakt....avondje staan, handje contantje. Maar ja, ALS er wat gebeurt.... :D


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2009, 20:05:56

Zwart werken wordt op deze manier wel aantrekkelijk gemaakt....avondje staan, handje contantje. Maar ja, ALS er wat gebeurt.... :D

Of collega's zien je staan en vertellen het door.
Ga het dan maar uitleggen.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Big Dutch

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand
Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2009, 21:13:15
Of collega's zien je staan en vertellen het door.
Ga het dan maar uitleggen.

Dat komt inderdaad ook vaak genoeg voor. Het risico is gewoon te groot.
MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 8 januari 2009, 21:22:25
Als beveiliger aan de deur moet je tegenwoordig ook een pas hebben... deze moet je aanvragen bij de politie... en dan trekken ze je na.. Misschien zelfs wel een telefoontje naar je werkgever / KMar.... ::) ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2009, 00:54:51
Als beveiliger aan de deur moet je tegenwoordig ook een pas hebben... deze moet je aanvragen bij de politie... en dan trekken ze je na.. Misschien zelfs wel een telefoontje naar je werkgever / KMar.... ::) ::)

Zo hoort het te gaan ja.....maar daar gaan we weer....de praktijk  leert.......*vul maar weer in*


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2009, 01:04:53
Dat komt inderdaad ook vaak genoeg voor. Het risico is gewoon te groot.

Ik ''ken'' collega's die ''ziek'' op het rooster stonden, maar die je met een avondje stappen in de stad aantrof...ik ken er zelfs 1 die achter een haringkar stond  :D ;D

Maar goed, ik ken tal van ''blunders'', maar gezien het hoge ''meeleesgehalte'' laat ik me daar verder niet over uit.  O0 Meer iets voor de ''kippenhok moppentrommel ofzoiets. .... ;D