Heimlich als je klein van lengte bent

Auteur Topic: Heimlich als je klein van lengte bent  (gelezen 9305 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #20 Gepost op: 29 maart 2011, 18:30:11
Als je slachtoffer te groot is om een heimlichgreep goed uit te kunnen voeren lijkt mij het meeste handige om het slachtoffer gewoon rustig aan te spreken en snel kalmeren en duidelijk te maken dat ie op z'n knieën moet gaan zitten. Vergeet niet dat een deel van de paniek opgeheven kan worden door iemand die kalm de situatie probeert op te lossen. Als jij gaat staan kijken hoe het slachtoffer in paniek raakt en niks doet totdat het slachtoffer neer valt heb je alleen maar grotere kans op letsel. Ik zeg dus proberen te kalmeren of iig op z'n knieën krijg zodat je heimlich kan uitvoeren.


yvonne

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #21 Gepost op: 29 maart 2011, 18:36:54
Als er een muur is zet je hem met de rug tegen de muur en geef hem dan van voren de heimlich...


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #22 Gepost op: 30 maart 2011, 21:23:13
Als je slachtoffer te groot is om een heimlichgreep goed uit te kunnen voeren lijkt mij het meeste handige om het slachtoffer gewoon rustig aan te spreken en snel kalmeren en duidelijk te maken dat ie op z'n knieën moet gaan zitten. Vergeet niet dat een deel van de paniek opgeheven kan worden door iemand die kalm de situatie probeert op te lossen. Als jij gaat staan kijken hoe het slachtoffer in paniek raakt en niks doet totdat het slachtoffer neer valt heb je alleen maar grotere kans op letsel. Ik zeg dus proberen te kalmeren of iig op z'n knieën krijg zodat je heimlich kan uitvoeren.

Danny, ik wens je veel succes bij het toepassen van jouw advies bij een stikkende patient... maar ik denk dat er niet veel van terecht gaat komen met snel  kalmeren van een patient die letterlijk in doodsangst is.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


WoBaDijk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #23 Gepost op: 2 april 2011, 16:12:27
Als je het slachtoffer duidelijk maakt dat je deze wilt gaan helpen kan je deze volgens mij best ertoe krijgen dat deze gaat zitten. Dan maakt het niet meer uit hoe lang je bent.