Vraag nav dodelijk ongeval auto te water

Auteur Topic: Vraag nav dodelijk ongeval auto te water  (gelezen 7233 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #20 Gepost op: 9 januari 2004, 19:22:31
Nee, nog nooit.

Misschien raar om te horen, maar ik had niet eens een scanner, dus.............

En er achter aan rijden(?) levensgevaarlijk.


wicher

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 9 januari 2004, 22:34:17
OKE JEROEN
ik sluit me helemaal aan bij je reactie,tjonge tjonge-tjonge  wat is het leuk om te gaan kijken bij een ongeval en vooral een dodelijk ongeval.
Ik krijg de kriebels over mij rug van iemand die bij de jeugdbrandweer zit die over zulke dingen gaat schrijven.
En dan vooral ambu teams gaat bekritiseren over dingen waar zelf geen kijk van hebben. En daarbij ook nog vragen of de inzet van een AED niet zinvol was, FIREFIGHTER denk je nu echt dan ambulances zelf geen apperatuur hebben die minimaal het zelfde en zelfs nog meer kunnen dan een AED :P.
Ik hoop dat je hier van geleerd hebt om ons niet meer achterna te rijden, heb respect voor mensen die hulp krijgen.
Als je bij de grote brandweer komt en op de uitruk zit krijg je nog genoeg te zien wees daar nu maar niet bang voor >:(


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #22 Gepost op: 9 januari 2004, 23:47:08
Ik denk niet dat het commentaar van hem was, maar gewoon een vraag.
En ja, het achterna rijden van hulpdiensten is niet echt verstandig nee, dus niet meer doen... ;D :-X

Christian (die nog weleens in z'n Peugeotje of op z'n ATB stapt... ;)


firefighter708

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2004, 17:57:50
beste mensen ik heb al es gezegd dat ik niemand wil bekritiseren maar ik heb gewoon wat vragen of mag je die hier ook al nie vragen????
mzzl firefighter


Thijs

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2004, 18:12:31
Uiteraard is het stellen van vragen vrij. Bedenk dan wel dat mensen verschillend kunnen reageren. Ook op een manier waar je niet op zit te wachten. Ik denk dat je/we nog veel kunnen leren van de prof's onder ons.

Zelf ben ik in het bezit van een scanner. Ik bepaal nu bij een melding ga ik heen of niet. Vorig oproep voor een ambu ivm reanimatie. Deze moest naar het blok achter mij. Ik ben direct erheen gerend. Niet om te kijken maar om te helpen. Ik ben begonnen met reanimatie. Helaas het mocht niet baten.

Bij een brandmelding maak ik een inschatting met ik kan verwachten. Meestal blijf ik thuis.

Het zit denk ik "tussen de oren"

Thijs


firefighter708

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 11 januari 2004, 19:20:21
ja oke dat je reacties kunt verw88 waarop je niet zit te w88 begrijp maar wat jij deed zou ik gedaan hebben mogt er een ongeval of zoiets zijn bij mij in het dorp/straat zou ik er ook heen gaan ook niet om te kijken maar misschien om te helpen.mzzl firefighter


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #26 Gepost op: 13 januari 2004, 17:51:00
joffry ik meen het gelezen te hebben op de site van ambulancezorg.nl echter deze is van de week vernieuwd en ik kan het niet meer terugvinden er stond een stuk over veel gestelde vragen mbt lpa 6.0


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #27 Gepost op: 15 januari 2004, 11:04:21
Oke Rick, bedankt voor de tip ik zal ff kijken op die site.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod