Moet de HV foto van de maand/jaar 2009 blijven?

Auteur Topic: Moet de HV foto van de maand/jaar 2009 blijven?  (gelezen 12380 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #40 Gepost op: 24 januari 2009, 14:46:04
Heren,

Ik denk dat deze discussie het beste voortgezet kan worden onder de volgende link.  ;) Wellicht kan een mod even knippen en plakken.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,27755.30.html


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #41 Gepost op: 24 januari 2009, 14:55:29
Moet alles nou verkeerd opgevat gaan worden na wat een fotograaf is overkomen? Je maakt zelf ook foto's, is het niet DB? Nou dan.. Kijk in het rond, wie weet zie je iets wat in het thema en je schiet je plaatje..


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #42 Gepost op: 24 januari 2009, 15:01:50
Ja ik maak soms foto's. Maar jagen...?

Deze opmerking heeft trouwens niks te maken met wat er met die fotograaf is gebeurd. Je woordkeus viel bij mij gewoon een beetje slecht. Da's alles.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #43 Gepost op: 24 januari 2009, 15:09:09
Ja ik maak soms foto's. Maar jagen...?

Deze opmerking heeft trouwens niks te maken met wat er met die fotograaf is gebeurd. Je woordkeus viel bij mij gewoon een beetje slecht. Da's alles.

Ik doelde op meer opletten als je die foto's staat te maken.. Niet achter elke A1 melding van een ambu o.i.d rijden..

Iemand horen gaat een beetje moeilijk via een forum he Gerard? Maar lezen wat je typt lukt me perfect.. Deze discussie is niet van of het wel of niet moet doorgaan of iets anders.. Kan dus gewoon weg naar mijn mening aangezien het maar iets is naar een bepaald woordgebruik, niks bijzonders


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #44 Gepost op: 24 januari 2009, 18:17:56
Wel leuk dat het thema begint met water en ijs, had ik eindelijk is een mooie foto om in te sturen,.. heeft het niks met dat thema te maken  :'(

Ik denk dat NU al bekend moet zijn wat de aanstaande thema's zijn in februari, maart etc, zo kan ik er ook even rekening mee houden  O0


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #45 Gepost op: 24 januari 2009, 18:28:23
Wel leuk dat het thema begint met water en ijs, had ik eindelijk is een mooie foto om in te sturen,.. heeft het niks met dat thema te maken  :'(

Ik denk dat NU al bekend moet zijn wat de aanstaande thema's zijn in februari, maart etc, zo kan ik er ook even rekening mee houden  O0

...............  ::)Je kan hem altijd in sturen!!! Alleen krijgt een foto volgens het thema twee extra stemmen. Gezien de stemming van de afgelopen maand kan dit bij een gelijke stand of weinig verschil net het verschil maken. Als een foto volgens het thema gewoon niet mooi is en hij krijgt maar weinig stemmen dan zal de foto toch niet winnen, ondanks de twee extra stemmen.  ;)


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #46 Gepost op: 24 januari 2009, 18:58:32
Uiteraard zal ik dat ook doen  :D

Overigens,.. is zo iets niet goed?

Januari            - Water en ijs
Februari           - Vuur
Maart              - Voertuigen
April               - Ongevallen
Mei                - Demonstraties
Juni               - Geen prio 1
Juli                - Grootschalige inzetten
Augustus       - Closeups
September     - Totaalshots
Oktober         - Politie
November      - Vreemde inzetten
December      - Rook


Gast48368

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 24 januari 2009, 20:55:46
Bovenstaande ziet er goed uit. Misschien zijn er nog wel meer mensen met goede ideeen v.w.b. de thema's.

Aan wedstrijden zitten nu altijd bepaalde regels, daar is geen ontkomen aan.

Als je het nu eens van de positieve kant gaat bekijken: Dat "jagen" is misschien een verkeerde woordkeus, maar ik denk meer dat ie bedoeld dat je meer oog voor andere zaken zult gaan krijgen als anders. Een fotograaf kan ook vast komen te zitten in een "tunnelsyndroom", en kijkt nu wellicht anders naar bepaalde onderwerpen. Slechter zul je er nooit van worden. Alleen maar creatiever....)))

Het zal in ieder geval ieders blik verruimen.... :)

En zoals Palm ook al aangeeft: Een echt mooie foto zal altijd opvallen en winnen, ondanks de 2 extra stemmen. En het vergroot het wedstrijd element. Het is ook niet voor niks dat de stemmers geen enkel idee hebben van het aantal stemmen op de foto's.

En....................het allerbelangrijkste: Het is maar een fotowedstijd.  O0 Geef het een kans, en misschien ga je het alsnog nog leuk vinden !!

Op de definitieve onderwerpen kom ik nog terug, ik zal die van februari binnenkort alvast vermelden in het januari topic.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #48 Gepost op: 24 januari 2009, 21:31:46
...
Augustus       - Closeups
...

Ik weet niet waar je aan denkt met close-ups maar kijk wel even naar de privacy.
Hulpverleners fotograferen tijdens hun werk in meestal geen probleem mits
functioneel. Close-ups kunnen leiden tot privacy-problemen. Zelf heb ik dat soort
foto's wel op mijn website staan maar dan gaat het om hulpverleners die geen
bezwaar maken of zelfs roepen om een foto ("Kootje Foto!!! :)). Dat soort foto's
komen niet veel verder als mijn eigen website en gaan niet in de verzending
naar de media. Vaak gaat het dan om foto's van een oefening of na afloop van
een incident.

Aan de andere kant kunnen close-ups van materialen en/of schade soms heel mooi
zijn:





Bart S

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 25 januari 2009, 13:35:52
Uiteraard zal ik dat ook doen  :D

Overigens,.. is zo iets niet goed?

Januari            - Water en ijs
Februari           - Vuur
Maart              - Voertuigen
April               - Ongevallen
Mei                - Demonstraties
Juni               - Geen prio 1
Juli                - Grootschalige inzetten
Augustus       - Closeups
September     - Totaalshots
Oktober         - Politie
November      - Vreemde inzetten
December      - Rook

Ik weet bijna zeker dat je dan nog steeds allemaal brandweerfoto's gaat krijgen. En jullie wilden toch juist wat meer variatie?