Reddingsboot van het jaar

Auteur Topic: Reddingsboot van het jaar  (gelezen 18463 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • R E S C U E
Gepost op: 6 januari 2004, 13:58:10
Jan B. is de ‘Reddingsboot van het jaar’ 2003

Bezoekers van de website www.reddingsboten.com konden afgelopen jaar aangeven welke reddingsboot zij de beste reddingsboot van het jaar 2003 vonden. De “Reddingsboot van het jaar” verkiezing is een jaarlijks terugkerende verkiezing die de populairste reddingsboot aangeeft.

Bezoekers van de website, veelal leden van reddingsbrigades en de KNRM, konden een reddingsboot nomineren. Hiervoor moesten zij een motivatie bedenken waarom juist deze reddingsboot kans moest maken op deze titel. Aan de hand van de vele ingezonden motivaties beoordeelde de jury welke 10 reddingsboten door gingen naar de stemronde. In de stemronde kon iedereen een stem uitbrengen middels een puntensysteem. De reddingsboot met de meeste punten wordt de ‘Reddingsboot van het jaar’!

De winnaar van de ‘Reddingsboot van het jaar’ verkiezing 2003 is geworden, de Jan B. van de reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland. De Jan B. wist 669 punten te behalen en liet de nummer 2 en 3 ver achter zich. De Jan B. is dit jaar in gebruik genomen en is een Tornado Rib (Tornado Speed 5.4), uitgerust met een 60-pk sterke Yamaha buitenboordmotor.
 
De tweede plaats is voor de Koningin Beatrix van het KNRM-station Urk. Dit is de oudste boot in haar klasse en zal op termijn vervangen gaan worden door een andere reddingsboot.
De derde plaats gaat naar de Jan van Speijk van de Egmondse reddingsbrigade. Zij streden mee met hun nieuwe Rescue 3 die ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan aan de reddingsbrigade werd geschonken.

De webmasters van de website Reddingsboten.com zullen eind januari de prijs overhandigen aan de winnaar.

Hieronder volgt de eindstand:

1 Jan B.                    Tornado 5.0              Reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland
2 Koningin Beatrix     Johannes Frederik    KNRM Urk
3 Jan van Speijk        Rescue 2                  Egmondse reddingsbrigade
4 6929                      Duarry SR8              Domburgse reddingsbrigade
5 1919                      Valiant                      St. Maartenszee
6 5218                      Duarry SB-cat          Reddingsbrigade IJmuiden
7 9019                      Duarry SR8              Katwijkse reddingsbrigade
8 De Beer                 Duarry C. 730          Reddingsbrigade Warder
9 DRB 29                 Rescue 2                  Dortse reddingsbrigade
10 Johanna Smidt      Offshore 707            Reddingsbrigade Naarden

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


***** Zorgen moet je doen, niet maken *****


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2004, 14:50:17
Hier wordt weer op geen enkele manier duidelijk gemaakt dat het bij deze "verkiezing" uitsluitend reddingsboten van KNRM en REDNED betreft, hoewel de naam "reddingsboot van het jaar" duidelijk suggereert dat de winnaar van deze verkiezing een "overall" winnaar is, dat alle reddingsboten meegedaan hebben en dat daar een winnaar uit gekomen is. Maar in werkelijkheid zal dat dus altijd een reddingsbrigadeboot of een KNRM boot zijn. Op geen enkele wijze wordt in de publiekatie van beperkingen gesproken voor de deelname en of het uitbrengen van stemmen.

Wij hebben kontakt gehad met onze jurist en als er niet voortaan duidelijk wordt vermeldt bij publiekaties in kranten e.d. dat het hier slechts een besloten onderlinge wedstrijd betreft, en dat de winnaar zich in geen geval winnaar van alle reddingsboten kan noemen,

er sprake is van misleiding en dan zal worden overwogen gepaste juridische stappen te nemen teneinde deze misleidende publikaties een halt toe te roepen.

Henk Wijga
Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2004, 16:56:02
Ik ben wel benieuwd naar de motivatie van de jury..

Of was het alleen een punten systeem..

De argumenten voor de  nominatie zijn die ergens gepubliceerd.

Waarom is de Jan B een betere boot als de Beer ?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2004, 16:57:52
Bij deze wil ik de brigade van zierikzee-duivenland feliciterenmet hun prijs. Verder staat er volgens mij niet aangeven dat dit de porulairste reddingsboot is van alle reddingsboten. Verder vind ik het er kinderachterig om zo te reageren omdat er niet mee gedaan mag worden met een eigen boot.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2004, 17:42:31
Bij deze wil ik de brigade van zierikzee-duivenland feliciterenmet hun prijs. Verder staat er volgens mij niet aangeven dat dit de porulairste reddingsboot is van alle reddingsboten. Verder vind ik het er kinderachterig om zo te reageren omdat er niet mee gedaan mag worden met een eigen boot.

9910001

Nogmaals, je negeert mijn motivatie volkomen: er staat dat er een winnaar is: de reddingsboot van het jaar.
De reddingboot van het jaar is, ook juridisch gezien, de tot beste reddingsboot verkozen boot. Zolang dat op de eigen website gebeurd heb ik daar geen probleem mee. Maar als daar breeduit de publiciteit bij gezocht wordt en daarbij de niet terecht de indruk wordt gewekt dat iedereen mee mocht doen, en iedereen mocht nomineren en stemmen is dat misleidend.
En het publiceren van onjuiste informatie waarbij je jezelf bevoordeelt en anderen bewust benadeelt, daar kun je je tegen verzetten.
Als je aan de reddingsbrigade kant staat boeit je dat niet, je staat immers emotioneel aan die zijde. Je wordt ook niet benadeeld.  Anders wordt het als je naar de feiten kijkt:

Het is een kleine moeite erbij te vermelden dat het slechts een verkiezing tussen KNRM en Reddingsbrigadeboten betreft en wij hebben daar ook eindeloos op aangedrongen.
Maar ook nu weer wordt niet vermeld dat het een verkiezing in selekte kring betreft, en zonder deze beperking lijkt het een algemene verkiezing.
Aangezien men nauwlettend vermijdt dit te vermelden wil men dus doelbewust de indruk wekken dat een ieder deelname vrijstond, ook naar de landelijke en lokale pers. Niet t/o jou 910001 is dat ongewenst maar tegenover HOGE en de Seeker die nu verloren lijkt te hebben bij een verkiezing waaraan ze niet mee mocht doen. Daar heb ik begrip voor, maar ga dan niet net doen alsof ze wel meegedaan heeft.

Ratio bedrijfsjuristen te ALMERE vond het overigens niet kinderachtig, maar op voorhand een gewonnen zaak. Want eerlijk duurt het langst.

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #5 Gepost op: 6 januari 2004, 19:11:17
Henk ga eve lekker met je gefrustreerde gedoe elders lopen gallen.

Jongens van harte gefeliciteerd met jullie reddingsboot van het jaar!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #6 Gepost op: 6 januari 2004, 20:30:06
Dit is de wedstrijd en zo wordt hij gehouden, dit kan ik ook niet helpen. Als ik een wedstrijd hou waar ik door twee man een boot laat kiezen dan mag ik het ook reddingsboot van de week noemen net zo makkelijk, ook bij geen keuze. De consumenten bond doet veel verschillende testen van produckten hierbij worden ook niet alle produckten gecontroleerd.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 6 januari 2004, 20:49:16
Dit is de wedstrijd en zo wordt hij gehouden, dit kan ik ook niet helpen. Als ik een wedstrijd hou waar ik door twee man een boot laat kiezen dan mag ik het ook reddingsboot van de week noemen net zo makkelijk, ook bij geen keuze. De consumenten bond doet veel verschillende testen van produckten hierbij worden ook niet alle produckten gecontroleerd.

9910001

Dat is zo, daar heb je een punt. Maar de consumentenbond is dan geen belanghebbende. Je kan het 't beste vergelijken met een door Philips georganiseerde "beste televisie van het jaar verkiezing" en dat dan alleen philips toestellen mee mogen doen blijkt als je op een Samsung toestel wilt stemmen.
Als Philips dan een stuk plaatst in de krant waarin staat dat een toestel van Philips door de lezers van gekozen is tot "televisie van 't jaar" en daar niet bij vermeldt dat daar alleen Philips toestellen aan meededen belazeren ze de kluit.

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 6 januari 2004, 23:25:22
Ik ben het met Henk eens. Het is belachelijk dat een paar mensen een wedstrijd uitschrijven die ze 'reddingsboot van het jaar' noemen, terwijl niet alle reddingsboten zich kunnen inschrijven.

Het is hooguit  "de reddingsboot van RedNed en de KNRM" al kan ik me dat nauwelijks voorstellen...
Het gaat hier niet over de beste maar hooguit de polulairste reddingsboot onder de leden van RedNed!

Bovendien is er niets bijzonders aan de 10 genomineerden, waardoor zij de reddingsboot van het jaar zouden moeten worden.
De reddingsboot van het jaar zou een boot moeten zijn die een speciale redding heeft verricht ofzo. Niet een 'standaard' ribje! >:(

Dave


Frank

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • R E S C U E
Reactie #9 Gepost op: 6 januari 2004, 23:56:01
Henk, Dave,

Deze discussie hebben wij eerder gehad met jullie. Maar ook boten als die van bergers, brandweer en particulieren welke ook redden met de boot (Tornado - Urk) laten wij niet mee doen met de verkiezing. Het is dus niet specifiek tegen de Seeker gericht. Ik wil hier dan ook niet meer over zeggen, dan dat wij dit jaar duidelijk in ons persbericht het volgende neergezet hebben: "De “Reddingsboot van het jaar” verkiezing is een jaarlijks terugkerende verkiezing die de populairste reddingsboot aangeeft. "

Zo komen wij de mensen die zich benadeeld voelen toch tegemoet. En dreigen met juridische stappen...... tja, hier zeg ik niks over... alles wat zegt kan tegen mij gebruikt worden. Maar het is in ieder geval iets waar ik me totaal niet druk om zal maken..

Volgend jaar zullen we het misschien nog wel duidelijker maken, dat dit een verkiezing voor boten van reddingsbrigades/KNRM is.
***** Zorgen moet je doen, niet maken *****