Reddingsboot van het jaar

Auteur Topic: Reddingsboot van het jaar  (gelezen 18467 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2004, 13:55:22
Dat jullie dat daar in Huizen niet weten ?

Kijk ik woon op de Veluwe en daar weten ze zelfs dat de PZC staat voor de provenciale Zeeuwse Courant..

En het artikel staat onder deze link

http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/1,3112,1617-SchouwenDuiv__1949281_,00.html

Ik heb het artikel hieronder gekopieerd
Citaat
Jan B reddingboot van het jaar
door Piet Kleemans

OUWERKERK - De ’Jan B’ van de reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland is verkozen tot reddingboot van het jaar 2003.

Het vorig jaar in gebruik genomen schip sleepte 669 stemmen in de wacht en liet daarmee de Koningin Beatrix van KNRM Urk en de Jan van Speijk van de Egmondse Reddingsbrigade ver achter zich. De vierde plek was voor de 6929 van de Domburgse Reddingsbrigade. De Reddingboot van het jaar-verkiezing is een initiatief van reddingsbrigadeleden Frank en Vincent Stoit uit Almere. Frank en Stoit hebben voor de verkiezing een de speciale internetsite. www.reddingsboten.com opgezet en bezoekers van die site konden aangeven welke reddingboot zij de beste vonden. November vorig jaar werd bekend gemaakt dat twee Zeeuwse reddingboten waren genomineerd voor de titel Reddingboot van het jaar. Ook genomineerd werden schepen uit Urk, Katwijk, Egmond aan Zee, IJmuiden, Warder, Naarden, Dordrecht en Sint Maartenszee. In de stemronde die volgde op de nominatie konden bezoekers van de website hun stem uitbrengen, wat uiteindelijk de klinkende overwinning voor de Jan B tot gevolg had.

Voorzitter van de reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland D.Meeles is trots op de uitverkiezing van de vorig jaar door de brigade in gebruik genomen Jan B. „De laatste jaren timmeren wij als brigade erg hard aan de weg en er is ook heel veel werk gestoken in de keuze van een nieuwe boot. De verkiezing tot reddingboot van het jaar is het bewijs dat onze keuze een goede is geweest.“

De Jan B - vernoemd naar de in augustus 1998 overleden redder Jan Berrevoets - is een 5,40 meter lange rubberboot met een Yamaha-buitenboordmotor. Het schip is uitgerust met onder meer een 125 liter grote brandstoftank, GPS-systeem, kaartplotter, dieptemeter, mobilofoon, sleepogen, lenspomp en verbandtrommel. De Jan B wordt ingezet voor de bewaking van het strandje bij Ouwerkerk en bij evenementen.

De altijd gewaardeerde en zeer kritische zeeuwse reporter heeft het niet helemaal  begrepen..
Ach en doen ze alle deelnemers, en alle boten die mee hadden willen doen,  te kort.

Want ik heb net begrepen dat het populairste boot is en niet de beste boot..

Maar staan ze voor hun sponsers toch maar mooi weer in  de krant.. gefeliciteerd.. En ik hoop dat de fondsenwerving voor jullie goed gaat..

Voor dat iemand mij verkeerd begrijpt. Het is verdomde knap als je meer dan 600 punten op je boot weet te krijgen. Want dan moet je meer dan 100 mensen mobiliseren om te winnen.. 669 punten toch geen stemmen... Of begrijp ik het verkeerd..?

Dus wat mij betreft oprecht gefeliciteerd.. Met recht de populairste reddingsboot van het jaar en ik hoop dat je er veel publiciteit van mag krijgen.


Jeff

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2004, 14:47:59
Ik snap eigenlijk niet dat er zoveel problemen worden gemaakt dat het niet eerlijk zou zijn enz. Het is gewoon een leuke verkiezing, en als je niet wint, jammer dan. Met de titel reddingsboot van het jaar ben je niets meer dan de andere reddingsboten, het is gewoon leuk om uit enkele reddingsboten gekozen te worden als 'beste'


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2004, 15:01:56
De populairste boot, was toch? of de toch beste..?
Ik weet het niet meer, of toch wel.. ? ik twijfel wel eens meer de laatste tijd. Ik ben ook niet meer piep... ;)

Het is goed bedoeld en nog steeds een leuk initiatief.. De uitvoering kan nog wat verbeterd worden, maar wie daar op let is een .............


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #23 Gepost op: 7 januari 2004, 15:43:08
Hey Peter, Dave en Henk,

sluit HOGE aan bij RedNed of bij de KNRM, dan winnen jullie volgende keer. Mijn stem heb je nu alvast. 8)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 7 januari 2004, 16:01:05
Hey Peter, Dave en Henk,

sluit HOGE aan bij RedNed of bij de KNRM, dan winnen jullie volgende keer. Mijn stem heb je nu alvast. 8)

Dank je, dank je.  ;D RedNed wil ons niet hebben*, maar de KNRM gaan we zeker proberen... 8)

Henk

* per plaats mag maar één reddingsbrigade ingeschreven zijn een Huizer reddingsbrigade is er al...
En om nou in Muiden een reddingsbrigade te beginnen als ik in Huizen woon...


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 7 januari 2004, 16:08:50
Ik win ook nooit. Ik vind de SR6 Met een handgestuurde 40 erachter het lekkerst. Ongelimiteerd ragge.  8)

(Maar dat mag ook niet meer, . . . . . . . .  ARBO  :'()
Elke hulpverlening start met communicatie.


Dave

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 7 januari 2004, 17:22:57
Ken dat, balen hè  ;D ;D

Dave


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #27 Gepost op: 7 januari 2004, 18:55:24
Wat Stichting HOGE gaat doen en bij wie ze aansluiten moeten ze zelf weten..

Maar de Chester is eigendom van mijzelf en mijn bedrijf.

Kijk laten we heel helder zijn de JAN B, is misschien de populairste boot. Maar voor de verkiezing van de BESTE reddingsboot  vindt natuurlijk af in de verschillende categorieen.

Maar in de hoofdklasse voor de grote binnenwateren weet ik al wie de 2e plaats zal bezetten..

DE CHESTER natuurlijk... ;D ;D ;D ;D ;D

Kijk over de eerste plaats kunnen we discusseren.

Maar de huidige Seeker zal natuurlijk nooit voorbij de CHESTER komen.. Dat is jammer voor HOGE maar dat is even niet anders..

Kijk veel van de andere boten die in deze klassen meedoen. met strijden met de Seeker om de derde plaats. En dat kon wel eens een opgave zijn ;)

Ik zal eerlijk zijn er is 1 boot die de Chester mogelijk voorbij komt.. Maar ik wil nu niet de spelbreker zijn en de eindstand verraden..  ;D ;D

Ok in welke categorieen gaan we strijden..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #28 Gepost op: 7 januari 2004, 19:30:48
Inmiddels is de uitslag van de alternatieve populairste reddingsboot van de wereld* verkiezing bekend, en nadat Dave aan mij dit modelletje genomineerd had heeft de juri deze reddingsboot tot winnaar uitgeroepen:






De bijbehorende prijs, het bekende "hamertje tik"  kan bij ons afgehaald worden ;)


Gefeliciteerd!!!


* aan deze titel kunnen geen rechten worden ontleend. Het behalen van deze titel zegt slechts iets over de populairiteit- en de kunde van de leden van deze brigade anderen over te halen op hen te stemmen en voor de rest liefst op de laagst genoteerden.
De behaalde prijs heeft niets te maken met de kwaliteit van de boot, hoewel deze in theorie ook best goed zou kunnen zijn


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #29 Gepost op: 7 januari 2004, 19:32:30
Waarom beginnen jullie geen thread met de beste boot verkiezing? Misschien wil Medisol wel een prijs beschikbaar stellen...

Serieus hoor! Maar er moeten wel degelijke afspraken worden gemaakt.

Christian

PS. Leuk zo'n forum...